Gå till innehåll

Kommer Ken eller Erik längst i Pokermiljonen?


Sommar

Recommended Posts

Jag säger som vanligt: Antingen tokklonkar fiskerik när han semibluffar med hålstege i helt fel läge, eller så vinner någon annan. Troligen Ken eftersom två amatörer och två kändisar inte borde utgöra nåt vidare stort hot

 

Fiskerik..Bra uttryck! :D

 

Jag begriper faktiskt inte hur han lyckades nå ända fram till finalbordet i femmans tävling. Eller är det så att de hårda klippen gör att han förefaller dålig men att han egentligen är ruskigt bra...?Vet någon hur bra Erik EGENTLIGEN är...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som vanligt: Antingen tokklonkar fiskerik när han semibluffar med hålstege i helt fel läge, eller så vinner någon annan. Troligen Ken eftersom två amatörer och två kändisar inte borde utgöra nåt vidare stort hot

 

Fiskerik..Bra uttryck! :D

 

Jag begriper faktiskt inte hur han lyckades nå ända fram till finalbordet i femmans tävling. Eller är det så att de hårda klippen gör att han förefaller dålig men att han egentligen är ruskigt bra...?Vet någon hur bra Erik EGENTLIGEN är...?

 

Han e grym. Jag tror och hoppas på lirarerik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begriper faktiskt inte hur han lyckades nå ända fram till finalbordet i femmans tävling. Eller är det så att de hårda klippen gör att han förefaller dålig men att han egentligen är ruskigt bra...?Vet någon hur bra Erik EGENTLIGEN är...?

 

Han kan ju även spelat annorlunda innan finalbordet.

 

jag kan tyvärr inte uttala mig om vem som kommer att vinna eftersom jag har sett för lite hur de spelar. Men det ska bli kul att se en "hat-match" :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken till Expressen:

- Han riskerar att spela sämre på grund av att han blir så störd av mig. Och dessutom är ju jag den bäste spelaren, säger han.

Matchen mellan Ken Lennaárd och Erik Friberg sänds i december

Detta är orsaken till att jag gillar Mr Lennaárd. Rappa och självklara statements utan någon som helst blyghet, och dom som kan läsa folk ser också den glimt av humor som finns i det han säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som vanligt: Antingen tokklonkar fiskerik när han semibluffar med hålstege i helt fel läge, eller så vinner någon annan. Troligen Ken eftersom två amatörer och två kändisar inte borde utgöra nåt vidare stort hot

 

Men vad har du och din bror emot honom? Till skillnad från Ken är han trevlig och sympatisk. Skulle ranka honom som en betydligt bättre cashgamespelare än Ector-syna-allt-på-river och bättre än vad du är på såväl turneringar och cashgames, även om du kanske lyckas folda in dig i pengarna oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad har du och din bror emot honom? Till skillnad från Ken är han trevlig och sympatisk. Skulle ranka honom som en betydligt bättre cashgamespelare än Ector-syna-allt-på-river och bättre än vad du är på såväl turneringar och cashgames, även om du kanske lyckas folda in dig i pengarna oftare.

 

Jag har inget emot honom och brorsan har, mig veterligen, inget mot någon. Han är säkert både trevlig och sympatisk men jag (och många med mig) tycker ändå han är kass på turneringspoker.

 

Förresten är alla i hela världen bättre än mig på cashgames, oavsett spelform. Det är därför jag inte har spelat cash ordentligt på snart två år. Vad gäller turneringspoker är jag hyfsat nöjd med mina resultat. Om jag anses vara bättre eller sämre än någon annan skiter jag högaktningsfullt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror faktiskt QoS spöar mig. Jag brukar (brukade när jag lirade cash) tröttna efter en kvart, så klarar han sig så länge bör han kunna tömma mig rätt snabbt :)

 

Men skit i det nu. Den här tråden handlar om Erik vs Ken. Jag tror Ken har störst chans att vinna av alla i det heatet men jag hoppas att det blir nån av kvalspelarna.

 

Om callen har lust att fortsätta diskutera sidospåret går det bra att göra det via PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirareriks starka sida i cashgames är ju att han verkligen använder sina marker hela tiden i alla möjliga upptänkliga situationer, han är ju knappast rädd att förlora dem. I turneringar spelar han ungefär lika vilket betyder att antingen är han ute eller så har en bra stack en bit in i turneringen. Blir intressant att se hur han spelar i Pokermiljonen, och Shorthanded lär inte vara till hans nackdel om han inte försöka bluffa en tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...