Gå till innehåll

NLT - Blindsteal med K4o går fel

Recommended Posts

Postad

Vad gör ni i det här läget?

Inga speciella reads på inblandade spelare, Trissarn har nyligen satt sig.

Seat 10 is the button

Seat 1: bizaro22 ( $78.30 )

Seat 2: Trissarn ( $89.64 )

Seat 3: maldini4life ( $128 )

Seat 4: marykayle ( $145.05 )

Seat 5: Divino ( $108.47 )

Seat 7: theepro ( $100.95 )

Seat 8: LogicalSatan ( $89.60 )

Seat 9: Beaniman ( $20.50 )

Seat 10: Hero ( $107.80 )

Seat 6: tommttrips ( $99 )

bizaro22 posts small blind [$0.50].

Trissarn posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 4:diamond: K:club: ]

7 folds.

Hero raises [$4].

bizaro22 calls [$3.50].

Trissarn calls [$3].

Blindsteal går inte som jag hoppades. Brukar dock inte vara något problem, uppföljningsbets har funkat bra.

** Dealing Flop ** [ 4:heart:, 7:heart:, 9:spade: ]

bizaro22 checks.

Trissarn checks.

Hero bets [$10].

bizaro22 folds.

Trissarn calls [$10].

Följer up efter att ha fått en liten bit av floppen. Trissarn steker lite och synar.

** Dealing Turn ** [ K:heart: ]

Trissarn checks.

Hero bets [$25].

Blandade känslor. Jag klonkar men färgen sitter.

Trissarn raises [$50].

Jaha, han kunde lika gärna skrivit i chatten: "jag har färgen". Är det dags att slänga?

Postad

Jag har inget principiellt mot stealen, fortsättningsbeten är lite väl hög för min smak (halvpott får ungefär samma effekt för mindre kostnad när man ligger efter) och jag skulle inte bli upprörd över en check eftersom handen ändå har både drag och showdownstyrka.

Turnspelet däremot gillar jag inte. Vad ska din motspelare syna med som du slår? Om han sitter på exempelvis 87 så ska det rätt mycket till för att orka syna där.

En check ökar möjligheten att en motståndare med medioker hand tror att du är tom och blir mer benägen att syna/beta mot dig och ger dig också 6 outs att dra ut färgen de gånger du ligger efter.

Postad
En check ökar möjligheten att en motståndare med medioker hand tror att du är tom och blir mer benägen att syna/beta mot dig och ger dig också 6 outs att dra ut färgen de gånger du ligger efter.

Vilka är de 2 outs jag inte ser? 2st 4or 2st kungar och 2st ? Typo eller är jag bara dum? :)

I övrigt håller jag med hjort på alla punkter. 2/3dels pott om det checkas till dig på floppen.

Postad

Fast bettar ni verkligen bara 2/3 pot på en så oerhört dragvänlig bräda om ni faktiskt satt på överkort?

Vad gäller turnspelet så är det ju minst sagt skakigt. Anledningen till att jag ledde ut igen var att jag inte ville ge honom chans att checka bakom med en hjärter på hand. Fel tänkt? Borde jag check-calla?

Postad
Vilka är de 2 outs jag inte ser? 2st 4or 2st kungar och 2st ? Typo eller är jag bara dum? :)

Typo nummer 5026.

Fast bettar ni verkligen bara 2/3 pot på en så oerhört dragvänlig bräda om ni faktiskt satt på överkort?

Ja, det är ju inte direkt så att dragen lägger sig. Plus att de faktiskt är favoriter. Jag skulle lätt kunna beta 1/2 eller 1/3 pott också. Och ja, jag skulle göra det även med en del bra händer i så fall.

Vad gäller turnspelet så är det ju minst sagt skakigt. Anledningen till att jag ledde ut igen var att jag inte ville ge honom chans att checka bakom med en hjärter på hand. Fel tänkt? Borde jag check-calla?

Med tanke på att det är du som har position i handen så verkar resonemanget lite märkligt.

Du säger också att fortsättningsbet har fungerat bra tidigare, det antyder att du höjt hyffsat mycket preflopp och vunnit osynad på floppen. Det är delvis en faktor som talar emot att höja med en hand som K4o eftersom folk antagligen då börjar bli lite trötta på dig och överväga att bluffslåom i största allmänhet.

Postad

Med tanke på att det är du som har position i handen så verkar resonemanget lite märkligt.

Haha vafan hur tänker jag egentligen (inte första gången jag får för mig att jag agerade först när jag eg blev check-raisad)... ja det har du ju rätt i, det är ju en given check bakom. Det löste ju mina funderingar iaf =)

Postad

Du säger också att fortsättningsbet har fungerat bra tidigare, det antyder att du höjt hyffsat mycket preflopp och vunnit osynad på floppen. Det är delvis en faktor som talar emot att höja med en hand som K4o eftersom folk antagligen då börjar bli lite trötta på dig och överväga att bluffslåom i största allmänhet.

Inser att det lät lite konstigt, men jag syftade mer på allmän erfarenhet av nivå/närverk, oftast är det ingen kris om man får någon caller eftersom man plockar potten på floppen ändå. På det här bordet hade jag dock inte härjat något speciellt. Ser blindsteals lite som ett sätt att få bättre valuta för premiumhänder (även om jag är övertygad om att stealsen är +EV i sig själva också).