Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat på bordet en halvtimme, har varken vunnit eller förlorat något.

UTG är en ny snubbe som spelar sin andra hand. Första handen betalade han big blind 2 platser från "riktiga bb". Han spelade den handen väldigt agressivt men foldade lite oväntat när han möttes av omslag på river efter att ha betat varje gata.

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is CO with A:spade:, J:heart:.

UTG raises, 5 folds, Hero 3-bets, 3 folds, UTG caps, Hero calls.

Det är väll här som jag tycker beslutet var svårt. Jag visste ju inget om han förutom förra handen, mot de vanliga tighta spelarna på stars hade det ju varit en enkel fold. Men jag tyckte han verkade väldigt loose/agressive och ville isolera mig med honom. Sen när han capar blir jag lite orolig, har han ett monster ändå? Han betade ju faktiskt UTG. Vad tycker ni? Borde jag lagt mig direkt?

Flop: (9.50 SB) 6:club:, 5:club:, 8:spade: (2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG calls.

När han capade preflop började jag ju tänka lite om han hade AA, KK, QQ eller AK. Det ända jag möjligtvis skulle kunna få han att folda var ju AK, men kanske inte ens det för som jag nämnt fick jag en känsla av att han var väldigt loose. Men jag gick ändå på magskänslan som skrek att han hade nått patetiskt som KJ eller liknande. Så jag höjer för att få han att slänga handen nu eller när jag följer upp på turn.. Vad tycker ni? För aggresivt eller?

Turn: (6.75 BB) Q:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG folds.

Inget konstigt här, fullföljer med en bet och han foldar.

Final Pot: 7.75 BB

Vad tycker ni? Är jag fisk av att döma av denna handen eller var det bra spelat? :P