Gå till innehåll

Lagg på Prima just nu?


pisak84

Recommended Posts

Hej jag har problem med extrem lagg på alla primasajter jag lirar på.

 

Vi snackar "call", och synen kommer 1 minut senare om man inte redan blivit foldad. Med andra ord helt omöjligt att spela. Detta kommer o går lite med minuters intervaller och ibland stannar det upp helt "you have lost connection blabal" programmet stängs.

 

Finns det fler som har dom här problemen?

Fick höra av en bekant att det kan ha med bredbandsbolaget att göra?

Det lustiga är dock att jag hade ladbrokes uppe samtidigt som parbet (prima) och ladbrokes flöt på fint...

 

jag har sjuk abstinens. är det fel på prima eller på mitt internet, nån mer måste ju nästan ha märkt av detta?

 

"pisak84 you have 5 seconds to act or your hand will be folded..."

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jätteproblem med ffa Prima men även andra nätverk. Dock har jag Bredbandsbolaget också. Enligt supporten på Expekt så är det fel på internetuppkopplingen (självklart att de svarar så!). Inte kul att börja en turnering på stora mörken med AA och lyckas få med ett antal spelare så potten började bli fet. Floppar A72 rainbow. "...didn't act in time and was folded...." TILT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem rätt ofta, har också BBB.

 

Ställde frågan här på forumet igår (expekt.com tråden) och fick tipset att stänga av Norton Antivirus/Internet security eller annan liknande mjukvara. Hann bara spela en kort stund igår så jag kan inte svara på om det hjälpte eller inte, men det hände iallafall aldrig under den sessionen.

 

Så testa det, och om det inte hjälper har vi väl Bredbandsbolaget som den röda tråden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte också det laggade mycket men det var ett par veckor sen... nu tycker jag dock att det går helt felfritt. Har BBB också. För ett par veckor sen gick det bara inte att spela då det laggade för mycket. Jag testade att starta om klienten och då flöt det ofta på bra ett tag igen innan det laggade ihop men nu verkar problemen vara lösta och jag har inga problem längre. Bara att hoppas att det går över för er också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://morrdusk.net/archives/2005/09/03/online-poker-and-packet-loss-no-good-match/

 

Fick svar från en Prima site:

 

"Jo, det är tyvärr många som har problem med Prima och Bredbandsbolaget av nån

anledning, dålig ping, dippar, etc.

 

Prima vet om det och har varit i kontakt med Bredbandsbolaget, vet faktiskt inte

vad som händer på den fronten, men är övertygad om att dom försöker lösa det, då

Prima samt BBB är rätt stora."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rådet var inte att stänga av Norton, det jag sa var att det är Norton + primas client som orsakar laggen. Hur man väljer att lösa problemet är lite upp till var och en, det finns en länk med instruktioner om hur man löser det (använd sök (prima +norton, eller nåt sånt))...

 

Då missförstod jag, men min licens har ju ändå gått ut så den gör nog inte så mkt nytta :) (Antivirusdelen alltså, brandvägg har jag annan..)

 

Ska kolla upp det där tipset som ev fanns på expekt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Detta är skitsnack från Primas sida. Jag är nästan säker pa att det INTE är ett enskilt problem för vissa användare. Utan det är något problem med Primas server eller software.

 

Själv kör jag Tele2, har haft detta problem från och till säkert under ett år. Både med och utan diverse brandväggar, Norton, Trend Micro, Zon Alarm mm..

 

Det är helt enkelt skitsnack av dom och säga att det är fel på våran uppkopling eller dator. För det är ju väldigt konstigt att ALLT annat på datorn funkar och bara Prima "laggar". Dvs internet radio, att browsa, mm.

 

Jag tycker de är sjukt att dom inte kan fixa detta problem, speciellt när man betalar så in i helvete med pengar till dom. Bl a igår foldade jag AA pre-flop efter en jäkla massa action pga av detta löjliga problem. Tack säger man. Skrev till Prima och sa att om det händer en gång till och jag förlorar pengar på det kommer jag garanterat att bytta site. Men eftersom deras support suger har jag inte ens fått ett svar.

 

Jaja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är skitsnack från Primas sida. Jag är nästan säker pa att det INTE är ett enskilt problem för vissa användare. Utan det är något problem med Primas server eller software.

 

Varför har inte alla problem då?

 

Vet ej. Jag är inte en nätverks tekniker.

 

Och jag skiter faktiskt i det. Jag vill bara att det ska funka. Och när supporten säger att det är fel på uppkopplingen eller något annat på datorn när de bevisligen är MÅNGA andra som har samma problem.. Obs inte alla.. Men ett stort antal med både skiftande bredbandsleverantörer så är det skitsnack. Speciellt när ALLT ANNAT PÅ DATORN FUNKAR SOM DET SKA!.

 

Då anser jag att det är Primas fel. Flytta servrarna till något ställe där dom får bättre kontakt med omvärlden.. Vad vet jag.. Men gör något. Det är därför vi betalar pengar till dom. MASSOR AV PENGAR.

 

Och att säga att deras servrar funkar som dom ska bara för att det funkar perfekt för vissa användare är ju knäppt. Det är inte jag som ska se till att min dator ska uppfylla deras krav, det är ju dom ska vara kompatibla med användarnas dator/internet. Och min uppkoppling hos Tele2 funkar annars helt perfekt. Har aldrig haft några problem oavsett vad jag gör på datorn.

 

Det är bara Primas poker klient som krånglar.

 

Och att jag ska ta reda på varför inte alla har problem. Ja du TANDEMCYKELN.. Dit inlägg visar bara hur egoistisk du är. "Skit i alla andra. Bara de funkar för mig då är allt perfekt! Och för dom stackars fjantarna som inte det inte funkar för.. Bra, mer pengar för mig".

 

Shysst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en ny Router...

Netgear routern som jag har nu verkar rätt ostabil.

 

Aha, blev det bättre? Jag kör Prima+BBB+Netgearrouter och routern är ju enklast att byta ut

 

Kör också Prima+BBB+Netgear WGT624.

Dock har jag inte fått min nya Router. Kommer imorgon.

En Linksys WRT54G blev det. Återkommer med resultat imorgon eftermiddag.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010066055

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på ett internet café i stockholm just nu och här fungerar prima utan problem vilket det inte gjorde hemma i morse...

 

det KAN ha nånting med bredbandsbolaget eller liknande att göra , men jag måste hålla MrFroggyX om att det är väldigt skumt och frustrerande speciellt med tanke på att andra pokerklienter t.ex. ladbrokes, full tilt poker, och internet i övrigt fungerar utan lagg...

 

om inte min chat på prima var bannad skulle jag fråga ut pokermanager :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...