Stahl Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Ledningen för Malmö Pokerklubb har beslutat att tillsvidare inte ha dealers på turneringarna. Anledningen till detta är att vi kommer behöva ta ut extra avgifter för det, en extra avgift som vi anser onödig, samt att det är en gång / varv som man blandar, och det ska inte behöva vara någon rocket science helt ärligt. Undantag kommer att bli om vi köra någon storinköpsturnering eller har ett speciellt event, men i övrigt kommer dealers inte att arbeta på turneringar. Vi kommer däremot att ordna bra och kompetenta dealers till cashgamen, då Jens och mitt egna anlete behövs för drivning av turneringen, Sit'n'gos m.m. Detaljerna för cashgamedealers håller på att tas fram, och vi kan förhoppningsvis inom en kort framtid ha nästan lika bra dealers som Jens och mig själv vid borden! Väl mött! /ståhl Citera
jozezas Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 .....Jag kontrar...eller chek-raisa om du/ni så vill..... VART TOG DEMOKRATIN VÄGEN?! Kan inte medlemmarna få rösta om hurvida dom vill ha dealers eller ej? Vore ju simpelt om dom alla/dom flesta fick ett mail som dom kunde svara på..... och för den delen om det nu inte krävs att vara en "rocket science" , så känns det ju inte som om ni ställer några direkt höga krav på era dealers och således behöver det ju inte kosta skjortan....(eller sipperna). Den ringa summa som ska utbetalas till dealerna kan väl vinstpotterna betala....eller iallefall det mesta av deras "lön" för mödan...en turre kanske skulle kosta en 20:a mer eller så..(bara ett förslag). Ledningen/Avengers...(Stålmannen och Co)......tack för ordet. Med vänliga hälsningar Lex Luthor. Citera
Tank Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Det är en jäkla skillnad på att bara blanda och ge och att vara en bra pokerdealer. Ska man ha dealers så föredrar jag att man anlitar kompetent personal framför vilken tomte som helst som vill blanda och ge för pengar. Som Ståhlis säger så är det inte speciellt betungande att blanda och ge en gång per varv, och har man problem med det tycker jag att man kan ta sig ett par timmar av sin fritid för att lära sig det. Längre tid än så tar det inte. Dessutom ser jag det som positiv EV för mig om folk sitter och retar sig på att de måste blanda och ge en gång per varv Citera
jozezas Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 .......Visst kan väl alla blanda, ingen träning krävs väl där, men det är just det att man tappar lite fokus på spelet (just den handen).... ...och du "Tank" resonerar ju lite mot dig själv när du säger att du vill ha kompetenta dealers och inga "tomtar" som dealar.....men det är ju vi som är "tomtarna" hela tiden...vi blandar ju ideligen. och om vår standard håller så behöver vi ju ingen högutbildad dealer...just bara några "tomtar" som dealar... Citera
Stahl Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Postad 26 September , 2005 .....Jag kontrar...eller chek-raisa om du/ni så vill.....VART TOG DEMOKRATIN VÄGEN?! Vi har alltid varit öppna för förslag och tagit till oss kritik, och kommer alltid att göra det, just för att vi vet att det är så förbättringar sker, men i slutändan är det ändå vi som fattar besluten just för att det är vi som ska få det att fungera. och för den delen om det nu inte krävs att vara en "rocket science" , så känns det ju inte som om ni ställer några direkt höga krav på era dealers och således behöver det ju inte kosta skjortan....(eller sipperna) ...och du "Tank" resonerar ju lite mot dig själv när du säger att du vill ha kompetenta dealers och inga "tomtar" som dealar.....men det är ju vi som är "tomtarna" hela tiden...vi blandar ju ideligen. Very Happy Såhär är det; när vi har det systemet som vi för närvarande har, så är det upp till den som är dealern att det blir rätt, och blir något fel så säger antingen någon vid bordet till eller så kallar man på floormanager. Man kan väl på en filosofisk nivå säga att vi inte har några krav på våra dealers då, men å andra sidan är det inte något varken vi eller ni betalar för. Det är som tank säger; en otrolig skillnad på att blanda och ge, och på att vara en riktig dealer. Alltså: vi betalar inte för dealers, utan medlemmarna dealar själva. Då kan det ibland ske små misstag, men de misstagen får man enligt mig räkna med och påverkar inte utgången av varken turneringen eller spelarnas humör alltför mycket. Hade vi betalat för dealers, så skulle vi haft som tank säger, kompetenta och kunniga dealers, och det kostar bra med pengar. Att BETALA för dealers som inte gör ett RIKTIGT bra arbete är något som jag inte tänker göra. Majoriteten av medlemmarna är inte intresserade av att ta en högre avgift eller pengar från prispotten för att betala för dealers. Ledningen/Avengers...(Stålmannen och Co)......tack för ordet. Med vänliga hälsningar Lex Luthor. Jag föredrar att kallas Ståhlmannen but its all good! Citera
jozezas Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 ok..då viker jag mig för majoriteten. Men då undrar jag vilka som är dom stora eventen som ni har planerat att ha dealers på? Citera
Stahl Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Postad 26 September , 2005 ok..då viker jag mig för majoriteten.Men då undrar jag vilka som är dom stora eventen som ni har planerat att ha dealers på? När det närmar sig så kommer vi att gå ut med det Citera
Recommended Posts