Gå till innehåll

NLT - 77 från knappen


joggystyle

Recommended Posts

hade inte suttit vid bordet så länge men vet att han fi är en bra spelare och att han brukar slöspela höga PP.

 

Game # 132374048 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Mataro"

Game ended 2005-09-23 13:59:37 GMT+01:00

 

Players:

Kiiwi (EUR 96,00 in seat 1)

trippleA (EUR 654,20 in seat 2)

fenja (EUR 342,30 in seat 5)

joggystyle (EUR 444,70 in seat 6)

 

Dealer: joggystyle

Small Blind: Kiiwi (2,00)

Big Blind: trippleA (4,00)

 

joggystyle was dealt: 7s - 7c

 

fenja Fold

joggystyle Raise (12,00)

Kiiwi Call (10,00)

trippleA Call (8,00)

 

Flop 6s - 2h - Tc

 

Kiiwi Check

trippleA Bet (13,00)

joggystyle Raise (32,00)

Kiiwi Fold

trippleA Call (19,00)

 

Turn 6s - 2h - Tc - Td

 

trippleA Check

joggystyle Check

 

River 6s - 2h - Tc - Td - 4h

 

trippleA Bet (60,00)

joggystyle Call (60,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mest spelet på turn jag undrar över? Eftersom jag raisar han på floppen så borde jag kanske beta pot på turn?

Plus att raisen på floppen kanske skulle varit lite större?

 

Nu vet jag visserligen hur handen slutade, men att betta på turnen efter din raise känns ju nästan obligatorisk.. annars har du ju ännu mindre aning om var du står på rivern, och då blir bluffsyner på rivern ännu mindre värde i längden.

 

edit: inte bara i den här situationen. raisar jag på floppen bettar jag nästan alltid turn oavsett kort. Såvida det inte är något jätteuppenbart han har dragit till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag visserligen hur handen slutade, men att betta på turnen efter din raise känns ju nästan obligatorisk.. annars har du ju ännu mindre aning om var du står på rivern, och då blir bluffsyner på rivern ännu mindre värde i längden.

 

edit: inte bara i den här situationen. raisar jag på floppen bettar jag nästan alltid turn oavsett kort. Såvida det inte är något jätteuppenbart han har dragit till.

 

Tycker det va ett svårt läge för dom enda händer som jag kunde tänka mig att han synar min re rais på floppen med är ett överpar, tvåpar, en tia eller ett set. troligtvis så synar han ett potbet med alla dom händerna på turn. Brukar också beta ut på turn efter jag raisat på floppen men inte den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det va ett svårt läge för dom enda händer som jag kunde tänka mig att han synar min re rais på floppen med är ett överpar, tvåpar, en tia eller ett set. troligtvis så synar han ett potbet med alla dom händerna på turn. Brukar också beta ut på turn efter jag raisat på floppen men inte den här gången.

 

Två höga överkort är inte heller en omöjlighet, eller 62.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...