Lunkan88 Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 $5,5 SnG på Expekt med 5 spelare. Då jag inte vet hur jag får fram stackdjup i Expekts playcheckfunktion har jag inte dessa. Kan dock anta att både jag eller fi hade rätt stor del av stacken kvar på river. Blinds 20/40 Jag har A 8 i big blind. Knappen och SB synar. Jag checkar. Pott: 120 Flop: A 3 5 SB check. Jag bettar 80. Knappen lägger sig, SB synar. Pott: 280 Turn: A SB check. Jag bettar 160. SB synar. 9 SB check. Jag check. Hade han ett färgdrag gick det nu in. Dessutom kan han ha slowspelat ett bättre A samt kåk. Därför blir jag rädd och checkar bakom honom. Det känns som om detta är ett spel jag gör väldigt ofta då motståndaren checksynar och jag inte har en oslagbar hand. Kan det vara en brist i mitt spel och hur borde jag göra i just den här handen? Jag håller just nu på att läsa Harringtons första volym om turneringsspel och där står det att i sådana här snabba turneringar där chipsen måste vinnas snabbt kan man inte bekymra sig om just färgen i en sådan här situation. Trots det checkade jag i det här läget. Citera
Recommended Posts