Gå till innehåll

NLT - QQ blir näst-nöt-färg på river


misak82

Recommended Posts

Ganska ny på bordet så har ingen större read

 

***** Hand History for Game 2709421328 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 14, 10:03:41 EDT 2005

Table Table 36573 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Mcgroinal ( $107.10 )

Seat 4: HERO ( $115.30 )

Seat 5: bogwahn ( $135.35 )

Seat 6: RAQ_HEAD ( $67.25 )

Seat 7: FI ( $126.70 )

Seat 8: nomoneynome ( $97 )

Seat 9: ninna101 ( $105.30 )

Seat 10: AlexSosa71 ( $99 )

Seat 2: RealDank ( $99 )

RAQ_HEAD posts small blind [$0.50].

FI posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qs Qh ]

ninna101 folds.

AlexSosa71 calls [$1].

Mcgroinal folds.

RealDank calls [$1].

HERO raises [$4]. <--- QQ är fint så standard-höjning är på sin plats

bogwahn folds.

RAQ_HEAD folds.

FI calls [$3]. <--- Synar i blinden så jag har position

AlexSosa71 folds.

RealDank folds.

 

** Dealing Flop ** [ 3s, 5s, 8s ]

FI checks.

HERO bets [$10]. <--- Hyfsat ofarlig flop utom färgen, men låter inte det skrämma mig utan bettar ut

FI calls [$10].

 

Vad betyder detta? Gissar på par + drag, eller nåt slags drag. Set är möjligt men tror inte på det, i så fall snarare färdig färg.

 

** Dealing Turn ** [ 9d ] <--- Skulle kunnat fullborda en open-ended, men det borde han inte synat på enbart när tre-färgen ligger ute.

FI checks.

HERO bets [$16]. <--- Fortsätter betta, denna gång kanske jag tar i lite mesigt.

FI raises [$32]. <--- Minihöj, svårt att läsa vad han vill, men kanske har han flush, ev. nötflush och vill mjölka. Jag bestämmer mig för att se river iaf eftersom jag har position.

HERO calls [$16].

 

** Dealing River ** [ Ks ]

FI is all-In [$80.70]

 

Jaha, där satte jag näst-nöt-flushen, och han satte kanske nötflushen om han inte redan hade den. Hur skulle ni agerat (jag har $69.30 kvar att syna för)? Borde jag spelat handen annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns felaktigt att säga att du har nästnöten. Det är ju trots allt 44 handkombinationer som slår dig.

 

Tycker att det är en fold redan på turn mot en kille du saknar read på. Syn på flopp och raise på turn är ett väldigt starkt move som jag inte tror att så många spelare på 0,5-1 är kapabla att göra som en bluff mot en okänd motståndare. Och bluffar han inte ligger du i bästa fall på 9 outs med världens värsta implicita odds inför rivern.

 

Sannolikheten för att han orkar ta en ren bluff till rivern på det sättet känns inte heller så troligt. Hade han en låg färg verkar det ju som det vanligaste movet är att checka och det krävs ju också rätt mycket guts för att bluffa setet på det där viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns felaktigt att säga att du har nästnöten. Det är ju trots allt 44 handkombinationer som slår dig.

 

Tycker att det är en fold redan på turn mot en kille du saknar read på. Syn på flopp och raise på turn är ett väldigt starkt move som jag inte tror att så många spelare på 0,5-1 är kapabla att göra som en bluff mot en okänd motståndare. Och bluffar han inte ligger du i bästa fall på 9 outs med världens värsta implicita odds inför rivern.

 

Sannolikheten för att han orkar ta en ren bluff till rivern på det sättet känns inte heller så troligt. Hade han en låg färg verkar det ju som det vanligaste movet är att checka och det krävs ju också rätt mycket guts för att bluffa setet på det där viset.

 

 

Håller i stort med Hjort, förutom att det faktiskt kan vara en lägre färg, som gör ett desperation move. Man ser såna moves då och då, när deras flopmonster har blivit en ytterst tveksam hand på river. Det är dock tveksamt om det finns något större värde i att syna i längden. Själv hade jag nog tiltsynat och suttit och muttrat ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer resultatet:

 

HERO is all-In [$69.30]

FI shows [ Ad, Jd ] high card ace.

HERO shows [ Qs, Qh ] a flush, king high.

FI wins $11.40 from side pot #1 with high card ace.

HERO wins $230.10 from the main pot with a flush, king high

 

Det var alltså en stone-cold bluff och jag kom undan den här gången. I de flesta fall på den här nivån hade jag nog varit slagen och det är väl det som är mina största läckor spelmässigt, att jag tenderar att följa med för länge i händer ibland och betala av för bra med second best hand. Håller på att lära mig av med det, och har blivit bättre, men det finns fortfarande stort utrymme för förbättringar.

 

Till mitt försvar(?) denna gång kan tilläggas att jag var lite tiltad efter en jobbig river-utdragning på ett annat bord nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...