Affekt Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Förlåt duktiga moderatorer - och ni andra - jag har inte sökt efter det här svaret än, men funderingen har stört mig ett tag nu, och jag har en massa papper att skriva inatt (börja aldrig med ideell politik!!) Om jag har en medioker draghand (3.5-6 outs) och höjer på floppen för att få ett frikort på turnen, men någon reraisar mig (i ett loose-passive spel)... Under vilka omständigheter ska jag cappa å vilka ska jag syna??? * Lite RP - QoS * Citera
Hjort Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 "loose-passive" you say? I så fall har de ju en hand på riktigt och då kan det ju verkligen vara läge att syna och lägga ned på turn. Jag skulle använda följande för att försöka om jag ska cappa och ta ett frikort ändå. "Är min motståndare passiv för att han är feg eller dum?" Om han är passiv för att han är feg så kan det mycket väl leda till att han saktar ned och ger dig rivern gratis. Är han dum så kommer han antagligen bara se korten framför sig och fortsätta mala på med höjningarna. Som synes så har jag inte så mycket respekt för passiva spelare. Citera
Recommended Posts