abris Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 kom nyss hem från en liveturnering. 1000kr + rebuy och addon. riktigt lösa aggressiva spelare. jag menar verkligen lösa spelare, dom flesta ganska svaga. avg stack är 4000-5000. jag har en extremt tight table image och är shortstacked med 2400 i chips. blinden är på 200-400 och det är 6spelare på bordet, tolv kvar i turneringen. jag sitter utg och hittar AA. funderar en stund på hur jag ska spela den. jag har tillräckligt med marker för att skrämma iväg hyggliga händer med allin. jag skulle ju kunna raisa till 800-900 typ bara för att locka med en av dom lösa spelarna men enligt mitt sätt o se det är det att avslöja att jag har en riktigt bra hand, men dom kanske inte förstår det. jag är ju potcommited så det sjunger om det med den typen av höjning och det borde dom veta om. eftersom jag är shortstacked bestämmer jag mig för att gambla, jag behöver verkligen en stor pott för att kunna mixa upp mitt spel och inte behöva gå allin med första bästa hand snart igen. hoppas nån bakom ska höja, nästan varje pott har höjts tidigare. om dom bara callar och träffar top pair på floppenkommer dom också att calla givetvis. jag limpar in. seat 5 och SB callar till 400 och BB checkar. 1600 i potten. ca 2000 kvar på handen. floppen kommer 566 två ruter, bb betar ut 800 jag går allin. givetvis sitter han på A6 och jag åker ut. rätt eller fel spelat? normalt höjer jag alltid med AA men med den här låga stacken såg jag möjligheten till en fin pott. farligt spelat men men. vad tycker ni? * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Det är väldigt svårt att förbättra strategin "All-in eller fold med alla händer" i den situationen så det är helt enkelt inte värt att lägga allt för mycket tid på alternativa strategier om inte dina motståndare är väldigt ouppmärksamma och spelar väldigt exploaterbart. Om det är så att limpar + höjning är vanligt så kan du ju med gott samvete limpa. Citera
Recommended Posts