Gå till innehåll

24hPoker turneringen på Klubben 5/8!


drc

Recommended Posts

Detta är något i mellanting mellan HandHistory och pokerresultat.

 

Jag har inte haft något speciellt stäm i liveturneringarna jag har spelat. Jag har också känt att jag spelar för tight då jag vill överleva ett tag eftersom jag åker från Uppsala. Försöker intala mig själv att vara betydligt mer aggressiv varje gång jag åker.

 

Denna gång gick inget bättre än tidigare och dessa fyra händer var de jag fick fundera över på taget hem.

 

Feedback vore trevligt.

 

 

TH NL - Live turnering Klubben 1000+200 3500 startmarker

 

Första intressanta starthanden.

 

Blinds 50-100

 

Får A :diamond: J :diamond: i tidig position. jag har cirka 3700 marker

 

Jag höjer till 300. Alla foldar utom knappen som synar.

 

Floppen

 

K :club: Q :club: T :heart: (något i den stilen)

 

Jag floppar stegen.

 

Jag tänker om jag ska checka - betta hårt eller mjölka lite. Jag bestämmer mig för att göra ett litet bet - så jag bettar 250 in i potten.

 

Till min fövåning så höjer knappen ALLIN med kanske 1700 marker till.

 

Jag synar. Han har två klöver och något slags stegdrag. Turn A :club: och min hand är död.

 

Kanske inte så mycket att säga. Så här i efterhand kan jag bara tänka mig att jag vunnit handen om jag gått ALLIN efter floppen (och kanske inte ens då). Skulle jag spelat annorunda ?

 

---------------------------------------------------------------------------------

Blinds 50-100

 

Jag har cirka 1400 marker kvar efter att ha betalat BB på 200.

 

UTG synar (med hyfsat med chips vid bordet)

 

Mittenpositon raisar till 400. (Han spelar löst och skulle och skulle nog calla min allin då han hade mycket mer chips. han behövde inte ha någon höjdarhand och skulle även kunna folda om det var en "steal med skit".)

 

Jag sitter med 9-9.

 

Det här är egentligen en no-brainer kan man tänka. Bara att raisa allin - vilket är mitt typiska move i en sån här situation. Istället så blir jag lite feg och tänker att jag skall syna och betta allin på floppen om inget kort över J kommer.

 

Jag synar - UTG Reraisar med cirka 1000 chips. Mittenpostion foldar. Jag tänker ett tag och kan inte sätta UTG på annat än ett högre pocketpair än mina nior och foldar.

 

In hindsight kanske jag överlevde på mitt fega spel men jag antar att jag borde ställt in.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Blir flyttad till ett annat bord - har cirka 950 marker.

 

Blinds 100-200

 

Får A :club: 9 :club: UTG.

 

Jag går allin. Får snabbt svar av nästa man (jävlar), resten foldar.

 

Motståndaren visar upp AQ - floppen ommer något i stil med 9 9 5. Jag har tur och dubblar upp.

 

Någon som har något emot min ALLIN där ?

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Fjärde och sista handen av betydelse.

 

Blinds 150-300 (tror jag)

 

Jag sitter i BB med kanske 1900 marker efter blindsen. Jag är lowstackad men ändå med om jag skulle dubbla upp.

 

Mittenpostion höjer till 600 - nästa man höjer till 1200.

 

Jag tittar ner på Q-Q. Något säger mig att jag är slagen. Möjligheten finns dock att jag möter två med A-K eller JJ eller något.

 

Jag reraisar allin. Båda svarar. Första med A-K andra med KK.

 

Det kommer två ess på bordet och jag är ute.

 

Efteråt så kändes det som om jag skulle lagt mina damer där men är ruggigt osäker. Jag hade nyss blivit flyttad till det här bordet så jag visste inte riktigt hur motståndarna spelat. Hade jag vunnit handen hade jag suttit med bra chips men om jag lagt den så skulle jag ändå kunnat vara med i matchen om jag dubblade upp.

 

Åsikter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjärde och sista handen:

Mittenpostion höjer till 600 - nästa man höjer till 1200.

Jag tycker såna här minhöjningar visar på rätt mycket styrka. Jag skulle ha tolkat det som AK, KK eller AA .

QQ är inte så troligt å först höjaren har säkert ett middle PP. Om han minraisern också hade ett medelhögt PP så skulle han kanske höjt lite mer för att få försöka ta potten där och få ut AK, AQ. Nej det luktar mer AA, KK som vill ha syn.

den första höjaren behöver däremot inte ha så mycket medelhögt PP eller AJ+ kanske.

 

 

 

Något säger mig att jag är slagen.

Våga lita på din första instinkt, den är nästan alltid rätt.

Åtminstone är det så för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte så mycket att säga. Så här i efterhand kan jag bara tänka mig att jag vunnit handen om jag gått ALLIN efter floppen (och kanske inte ens då). Skulle jag spelat annorunda ?

Möjligen att du skulle betat ut lite större, på den här floppen vill du ju deks ha omslag och det är mycket troligt att din motståndare träffat någonting, dels så vill du inte göra det sjukt billigt för något skräpigt färgdrag att träffa turn. Att gå all-in rätt av vore i det närmast kapitalförstöring.

 

 

Blinds 50-100

 

Jag har cirka 1400 marker kvar efter att ha betalat BB på 200.

 

UTG synar (med hyfsat med chips vid bordet)

 

Mittenpositon raisar till 400. (Han spelar löst och skulle och skulle nog calla min allin då han hade mycket mer chips. han behövde inte ha någon höjdarhand och skulle även kunna folda om det var en "steal med skit".)

 

Jag sitter med 9-9.

 

Det här är egentligen en no-brainer kan man tänka. Bara att raisa allin - vilket är mitt typiska move i en sån här situation. Istället så blir jag lite feg och tänker att jag skall syna och betta allin på floppen om inget kort över J kommer.

Skriv direkt att UTG limpar, det är en väldig skillnad på att någon limpar UTG och blir minihöjd av en lös-aggro spelare jämfört med om bara en lös-aggro spelare själv höjer. Som det är nu så är du uppe mot en mycket, mycket starkare handdistribution (det är ju ett klassiskt sätt att spela AA exempelvis) än vad du vore om det första fallet gällt. Situationen hänger nu väldigt mycket på hur lös och aggressiv UTG är. Jag tror att du att du oftast bör ställa in ändå, men om du har bra koll på motståndaren UTG så kan du kanske till och med folda rätt av.

 

Jag synar - UTG Reraisar med cirka 1000 chips. Mittenpostion foldar. Jag tänker ett tag och kan inte sätta UTG på annat än ett högre pocketpair än mina nior och foldar.

 

In hindsight kanske jag överlevde på mitt fega spel men jag antar att jag borde ställt in

Eftersom du bara synade så tycker jag det är ok att lägga sig här.

 

Någon som har något emot min ALLIN där ?

Du menar bortsett från liraren med AQ? Nej, den är obligatorisk imho.

 

Efteråt så kändes det som om jag skulle lagt mina damer där men är ruggigt osäker. Jag hade nyss blivit flyttad till det här bordet så jag visste inte riktigt hur motståndarna spelat. Hade jag vunnit handen hade jag suttit med bra chips men om jag lagt den så skulle jag ändå kunnat vara med i matchen om jag dubblade upp.

Sluta fundera på att lägga QQ med 6bb kvar, det händer helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta fundera på att lägga QQ med 6bb kvar, det händer helt enkelt inte.
Varför då? Om man bedömer det som mycket troligt att man är uppe mot KK, AA så måste en fold vara rätt. Kan dock inte se att en push skulle vara direkt fel heller. Ska till ganska mycket för att folda å jag vet inte om jag skulle gjort det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta fundera på att lägga QQ med 6bb kvar, det händer helt enkelt inte.
Varför då? Om man bedömer det som mycket troligt att man är uppe mot KK, AA så måste en fold vara rätt. Kan dock inte se att en push skulle vara direkt fel heller. Ska till ganska mycket för att folda å jag vet inte om jag skulle gjort det.

 

Jag kan inte se det som att man kan bedöma KK eller AA som tillräckligt troliga föra att en fold ska bli rätt. Information som är tillgänglig med så få marker är mycket liten, visserligen så kan ju tells och sånt komma in i bilden men jag är tveksam till att det kan svänga ett beslut så mycket mer än en gång på tiotusen typ. Med bara 6bb så är det dags att ha tur, och att få QQ mot två spelare definierar jag som tur.

 

Plus, att även om man bedömer det som mycket troligt att man är uppe mot AA eller KK så får man ett hyffsat overlay från potten. Särskilt som det mycket väl kan ske att man hamnar HU mot AK när AK trycker ut en sämre hand som TT (och i det här läget så vill man ju ha ut till och med TT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand nummer två gjorde du helt rätt då du var rejält efter...

 

Mot dig då antar jag ? Bra spelat !

 

MOt mig var det.. skrev på brorsans nick utan att märka det.

Hade Kk och då det var tidigt i spelet och jag hade ännu inte spelat ngn hand samt att vi hade två aggressiva spelare med oss så blev det bara att jag limpade in. Försökte även se ut som en oerfaren och dålig spelare, som man kunde köra över vilket gav resultat då den personen höjde som jag trott han skulle dock blev jag lite förvånad över din syn och blev ju tvungen att återhöja då jag är nöjd med en person i den potten eller att enbart ta hem blindsen/bettarna. Rätt eller fel spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...