Gå till innehåll

ARTIKEL: Floskeltoppen Aftonbladet 11/9

Recommended Posts

Postad

Från dagens Aftonbladet:

2. ”Var lär jag mig om pott-odds?”

Sportbladet, pokerfrågan, avd Tidigt spelberoende?

Nu har jag läst ovanstående för 100:e gången idag och jag fattar fortfarande inte poängen. Jag har funderat och funderat sen kl 10 i morse och jag kan bara konstatera att jag håller på att bli tokig!

Börjar känna mig riktigt puckad faktiskt.

Söker tröstlöst efter någon som kan bringa lite ljus i min tillvaro genom att förklara denna floskel för mig.

* Lite RP - QoS *

Postad

Jag är inte alls säker, men tror ni inte att de försöker vara lustiga över "pott"-odds!? Pottan går man ju på som liten och därmed refererar de till tidigt spelberoende. Den enda långsökta förklaringen jag kan komma på i alla fall.

Postad
Jag är inte alls säker, men tror ni inte att de försöker vara lustiga över "pott"-odds!? Pottan går man ju på som liten och därmed refererar de till tidigt spelberoende. Den enda långsökta förklaringen jag kan komma på i alla fall.

När du skriver "pott" så tänker jag mer gräs/hash eller liknande som lite mer kanske kan förknippas med ett beroende... ifall det var det som dom ville göra sig lustiga över, vilket däremot är ganska så långsökt också

Postad

Nu har ni missuppfattat helt, det har inget med "potta" att göra. Floskeln de är ute efter är ju en typisk fråga bland nya pokerspelare vilket det funnits jättemånga av på sistone (det är därför frågan är en floskel). Spelberoendesyftningen har ju att göra med att personen ifråga har ett nyligen väckt pokerintresse och därför troligen kommer förlora hus och hem inom de närmaste månaderna och slutligen slå ner pensionärer för att få ihop till ytterligare ett 0,25-0,5 inköp.

Postad
Nu har ni missuppfattat helt, det har inget med "potta" att göra. Floskeln de är ute efter är ju en typisk fråga bland nya pokerspelare vilket det funnits jättemånga av på sistone (det är därför frågan är en floskel). Spelberoendesyftningen har ju att göra med att personen ifråga har ett nyligen väckt pokerintresse och därför troligen kommer förlora hus och hem inom de närmaste månaderna och slutligen slå ner pensionärer för att få ihop till ytterligare ett 0,25-0,5 inköp.

Hahaha, det HÄR är humor! :lol: