Gå till innehåll

Söker en Texas Hold'em pokercalculator?


magu01

Recommended Posts

Själv har jag köpt Poker Tracker som funkar bra för att tracka de händer jag spelat, rekomenderar den varmt!

 

Nu är jag ute efter något slags analys program. Typ, "hur ofta vinner

8 :spade: 9 :diamond: mot 6 :heart: 5 :diamond: " eller hur ofta vinner 8 :heart: 8 :diamond: med okänd flop mot okända motståndar händer.

 

Jag är säker på att det har testats ett antal program av folk på forumet :D

 

* Rubrikpill och flyttar till Pokerstudier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om denna tabel då? Ser ut att följa sklanskys starthänder ganska väll. Tror ni att procenten stämmer för hur oftan händerna vinner?

 

http://poker.worldzonepro.com/nofoldemholdem001020.html

 

denna länk förklarar

 

http://poker.worldzonepro.com/aboutnofoldemholdem1.html

 

själv är jag kanske lite skeptisk (Men tanke på layout mm :) ), men något proffs kanske kan bekräfta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du ska ju ha klart för dig att de där programmen inte analyserar någonting, de dealar bara alla korten till rivern utan att ta hänsyn till betande, vilket är väldigt orealistiskt. Exempelvis så säger den att K2o är ungefär lika bra som 98s när man spelar heads-up mot en motståndare med slumpmässiga kort, men det stämmer ju inte eftersom betandet har väldigt olika karaktär mellan de olika händerna (specifikt så kan 98s spara mycket fler bet och valuehöja mer när den träffar).

 

Stället där den här typen av analys är verkligt intressant är när man går all-in. Och då inte odds av typen AK vs 55, utan din han mot fiendens tänkbara distribution av händer. Exempelvis När någon går all-in mot en preflopp så funderar man på vilka händer denne kan tänkas göra det med. Så istället för att säga att han antagligen har ett underpar så knappar man in följande, eftersom de alla passar väl in på hans betande, AK mot AK-AT, KQs, AA-22. Om man bara knappar in AK:s värde mot underparet så får man runt 45% vinstchans, tar man hänsyn till andra händer så inser man att man i snitt kommer ha 52% vinstchans, även om man aldrig har det i det specifika fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du ska ju ha klart för dig att de där programmen inte analyserar någonting, de dealar bara alla korten till rivern utan att ta hänsyn till betande, vilket är väldigt orealistiskt. Exempelvis så säger den att K2o är ungefär lika bra som 98s när man spelar heads-up mot en motståndare med slumpmässiga kort, men det stämmer ju inte eftersom betandet har väldigt olika karaktär mellan de olika händerna (specifikt så kan 98s spara mycket fler bet och valuehöja mer när den träffar).

 

Ja, jag kan tänka mig att det är så. Jag är ändå mest ute efter att förstå varför starthänderna är rankade som dom är och hur starka dom är i siffror. Jag vill förstå själv och inte bara läsa "Gör så här" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kan tänka mig att det är så. Jag är ändå mest ute efter att förstå varför starthänderna är rankade som dom är och hur starka dom är i siffror. Jag vill förstå själv och inte bara läsa "Gör så här" :D

Börja med att förstå att de inte är rankade på något objektiv sett, och det är inte något som är särskilt användbart att göra. Att gruppera händerna efter liknande egenskaper är ok, och inom de grupperna kan man göra en del ranking. Du kan aldrig riktigt få något bra svar i siffror på hur stark en hand är objektivt, så jag vet inte om det är någon idé att försöka. Poker är helt och hållet situationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kan tänka mig att det är så. Jag är ändå mest ute efter att förstå varför starthänderna är rankade som dom är och hur starka dom är i siffror. Jag vill förstå själv och inte bara läsa "Gör så här" :D

Börja med att förstå att de inte är rankade på något objektiv sett, och det är inte något som är särskilt användbart att göra. Att gruppera händerna efter liknande egenskaper är ok, och inom de grupperna kan man göra en del ranking. Du kan aldrig riktigt få något bra svar i siffror på hur stark en hand är objektivt, så jag vet inte om det är någon idé att försöka. Poker är helt och hållet situationellt.

 

Haha, nej jag ska inte lägga ner så värst mycket tid på det. Vill bara få ett hum om hur stora skillnaderna är mellan händerna. Kommer ju ändå aldrig kunna memorera de siffrorna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den höll :)

 

394,777,152 games 1.547 secs 255,188,850 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Hand 1: 36.2657 % [ 00.36 00.00 ] { AKo }

Hand 2: 28.8053 % [ 00.29 00.00 ] { 22 }

Hand 3: 34.9291 % [ 00.35 00.00 ] { JTs }

Jag antar att det är Pokerstove du kört här, vad är det som hänt med siffrorna för oavgjort? Min visar 0,15% chans till split mellan hela gänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...