Gå till innehåll

NLT - Floppat tvåpar på farlig bräda!


freddelino

Recommended Posts

Vanligt NL50 bord på party, har ingen större read på någon av killarna förutom Humlan som spelat väldigt väldigt löst. Likaså Nitro5150.

 

***** Hand History for Game 2689448750 *****

$50 NL Texas Hold'em - Saturday, September 10, 19:12:08 EDT 2005

Table Table 55035 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: jmc280zx ( $46.95 )

Seat 5: freddelino ( $56.90 )

Seat 1: Humlan77 ( $69.07 )

Seat 3: nitro5150 ( $62.08 )

Seat 4: pleclair5 ( $66.02 )

Seat 6: poopoof ( $56.85 )

nitro5150 posts small blind [$0.25].

pleclair5 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to freddelino [ Kd Qh ]

freddelino calls [$0.50]. -- limpar bara för att försöka lura dem om jag skulle träffa något spännande på floppen eftersom jag märkt att man kan få rejäl utdelning genom att trappa dem.

poopoof folds.

Humlan77 calls [$0.50].

jmc280zx raises [$1]. -- där kom hans (minraise)

nitro5150 calls [$0.75].

pleclair5 calls [$0.50].

freddelino calls [$0.50].

Humlan77 calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ Qc, Ks, Ah ] -- sedeär, floppat två par, dock väldigt farlig bräda, nu hoppas jag bara att han sitter med Ax (x=under Q).

nitro5150 checks.

pleclair5 checks.

freddelino checks. -- är nästintill 100% att han kommer beta så jag planerar en checkraise. Humlan77 checks.

jmc280zx bets [$2].

nitro5150 folds.

pleclair5 folds.

freddelino raises [$6]. -- för svagt raisat? :/

Humlan77 folds.

jmc280zx calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 2h ]

>You have options at Table 36961 (6 max) Table!.

freddelino bets [$10]. -- höjer ut $10 vilket var ett ganska starkt bet, syn här och jag blir orolig.jmc280zx calls [$10].

** Dealing River ** [ Ad ] -- KATASTROF, kan inte göra mycket mer än att checka då hans spel antyder på Ax, eller?freddelino checks.

>You have options at Table 36961 (6 max) Table!.

jmc280zx bets [$15].

freddelino -- vad gör jag här? solklar fold?

 

Nyfiken på era åsikter om jag kunde gjort något annorlunda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste folda rivern, då du knappt ens slår en bluff. Splitt blir det ju med alla Kx, och även om han är maniac så sitter han väl knappast och håller på Qx i det här läget.

 

Dessutom är väl JT en typisk miniraisarhand?

 

Garanterat -EV att syna.

 

I övrigt tycker jag det är bra spelat. Du vill inte smäcka på alltför mycket på floppen, eftersom du egentligen måste folda mot ytterligare ett omslag.

 

Allt beror ju dock på hur du uppfattar motståndaren som spelare. Synar han verkligen med Ax, eller bestämmer han sig för att enbart syna ned med AQ/AK på grund av den farliga brädan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste folda rivern, då du knappt ens slår en bluff. Splitt blir det ju med alla Kx, och även om han är maniac så sitter han väl knappast och håller på Qx i det här läget.

 

Dessutom är väl JT en typisk miniraisarhand?

 

Garanterat -EV att syna.

 

I övrigt tycker jag det är bra spelat. Du vill inte smäcka på alltför mycket på floppen, eftersom du egentligen måste folda mot ytterligare ett omslag.

 

Allt beror ju dock på hur du uppfattar motståndaren som spelare. Synar han verkligen med Ax, eller bestämmer han sig för att enbart syna ned med AQ/AK på grund av den farliga brädan?

 

Jag satt honom inte på JT, utan snarare Ax.

AK/AQ kändes långt ifrån aktuellt, då skulle han höjt mig redan på floppen/turn tror jag.

Som du sa skulle jag vart tvungen (?) att lägga mig vid omslag på flop, därefter den relativt svaga höjningen.

 

Mer synpunkter vore intressant..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...