Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Har ett förslag: en shout-box på pf.nu (helst om den får plats på frontpage). Tror det skulle fylla två hedervärda syften: 1. Man kan chatta lite poker/ot utan att behöva skapa en beständig tråd 2. Trådarna besudlas kanske inte lika mycket med en massa ot Ett ännu mer levande men strukturerat forum, alltså. Vad tycker övriga medlemmar? Vad tycker moderatorerna? Edit: Den som vill se hur det funkar kan kolla här, i högerkolumnen. (Ja. jag är gammal Q3-lirare och det här är den bästa modden. ) Citera
TjockisBagarn Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 tycker det vore roligt, slipper man göra trådar för allt och man slipper få alla trådar låsta av QoS! Citera
bzkt Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Och så kan vi alla få ett eget "krypin" och så kan alla börja skriva dålig svenska och ragga på minderåriga? Jaaaa Citera
gdaily Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Bra ide, som vi tar åt oss, och sätter på QoS alltfår långa att-göralista Citera
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 Bra ide, som vi tar åt oss, och sätter på QoS alltfår långa att-göralista Låter finemang! Det är ju enkelt att ta bort om det visar sig inte funka bra med en sån. Koden tar ca 10 min att fixa. Men det stora jobbet för QoS blir väl att ge den en plats. Citera
Papa Kubo Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Finns det verkligen folk som använder framsidan? Citera
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 Finns det verkligen folk som använder framsidan? Vet inte varför min första tanke på detta var dirty... Tidens tecken, kanske. Jag skummar 10 senaste, därefter den utmärkta länken "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök." Gör inte alla så? Citera
TjockisBagarn Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Kubo skrev: Finns det verkligen folk som använder framsidan? Vet inte varför min första tanke på detta var dirty... Tidens tecken, kanske. Jag skummar 10 senaste, därefter den utmärkta länken "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök." Gör inte alla så? Här är det någon som är otrogen mot forumet! Om man har inlägg i "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök." som inte syns på 10 senaste är man alldelles för INAKTIV!! Citera
gdaily Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Jag kollar artikeldatabasen, så man får sig sin dos ab "andra media". Citera
QoS Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Skulle kunna vara något för att minska bruset lite, är bara lite orolig för ev. spam i shoutboxen. Lägger det på att göra listan så får jag fundera lite på hur man ska bygga den bäst för att hindra spam mupparna. - QoS Citera
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 Tjockis, jag har emellanåt ett jobb att sköta också. Citera
Papa Kubo Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Jag går direkt till 'Visa nya inlägg'. Citera
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 QoS, jag tror spam-risken är liten. Beror på hur man skapar shout-boxen. Om det är fart i den och du t ex väljer att bara visa de 20 senaste så är det ju ingen fara, allt äldre försvinner ut i cyberspace. Jag har aldrig sett nåt rullande spam i alla fall (jag sätter min tillförlit till att det blir spam-fritt till typ pocket QQ ). Citera
QoS Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Vore rätt ballt om typ fler än X väljer typ "anmäl medlem" så blockeras användaren från att posta i SBen. Som sagt, ska fundera lite om det går att göra något kul av det hela. - QoS Citera
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 Jag tror faktiskt den funktionen finns, i alla fall kan admin banna (ganska säker på det). Citera
QoS Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Saint_Bjorn, aha, såg inte din länk till shout-box.com. Tänkte mer att det nog kommer att köras som en egenutvecklad eftersom man gärna vill ha samma nick i SB som på forumet, samt viss samkörning med forumets databas. - QoS Citera
TjockisBagarn Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Saint_Bjorn, aha, såg inte din länk till shout-box.com. Tänkte mer att det nog kommer att köras som en egenutvecklad eftersom man gärna vill ha samma nick i SB som på forumet, samt viss samkörning med forumets databas. Tyvärr QoS men ingen bryr sig om ditt brilianta förslag, vi vill bara ha den SÅ FORT SOM MÖJLIGT! Citera
QoS Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 TjockisBagarn, hehee, tålamod min vän! - QoS Citera
TjockisBagarn Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 TjockisBagarn, hehee, tålamod min vän! tålamod är lika oviktigt som diciplin! Citera
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 TjockisBagarn, hehee, tålamod min vän! tålamod är lika oviktigt som diciplin! Helt plötsligt slår det mig att mitt stora intresse för Indian-böcker som liten har haft betydande influenser för mitt poker-spel. (Den här tråden börjar allvarligt bekräfta behovet av en shout-box. ) Citera
Recommended Posts