Gå till innehåll

Konstigt antal marker vid slutet av en MTT?

Recommended Posts

Postad

vann en 20k på prima för typ 2 veckor sen och hade då 3 161 432 i marker när det hela var klart.

min fråga är enkel; hur kan det bli så? borde inte antalet marker sluta på 00?

osäker om jag postat denna fråga på rätt ställe men den borde väl falla in under hur turneringar fungerar?

* Lite RP - QoS *

Postad
vann en 20k på prima för typ 2 veckor sen och hade då 3 161 432 i marker när det hela var klart.

min fråga är enkel; hur kan det bli så? borde inte antalet marker sluta på 00?

osäker om jag postat denna fråga på rätt ställe men den borde väl falla in under hur turneringar fungerar?

De kanske rejkade potterna. ;)

Postad

Troligen någon som stoppade lite marker i fickan. ;)

Ärligt talat, låter skumt. Om det var uppväxling borde beloppet bli ett jämnt antal marker (100, 500, 1000 osv) inte 32. Det enda jag kan tänka mig är att programmet gör fel vid split pot, dvs räknar inte med hela marker utan med direkt avrundning och då även får in fel med trunkering av decimaler.

Postad
det har väl inget att göra med hur många marker det finns från start?

Nä, men Loveless har nog ändå rätt, kombinationen konstiga småvalörer och avrundningsfel gör nog att man tappar/vinner lite på vägen. Datorer kan inte räkna med obegränsat antal decimaler. Gör man tillräckligt många beräkningar där resultatet från föregående beräkning används i nästa beräkning kan väldigt små fel fortplantas så att det märks rejält i slutändan.

Vet inte om dom växlar upp på Prima (minns inte), annars ligger ju felen kvar till slutstacken. Det finns väl ingen anledning att växla upp om man ändå kör med centmarker?

Appropå konstiga valörer på prima, någon annan som fått skumma höjningssteg ibland (i menyn)? Har för mig att jag sett helt vilda decimaltal utan att någon höjt med något konstigt innan, det borde väl alltid vara multiplar av föregående satsning?

/Andreas

Postad

Appropå

konstiga valörer på prima, någon annan som fått skumma höjningssteg ibland (i menyn)? Har för mig att jag sett helt vilda decimaltal utan att någon höjt med något konstigt innan, det borde väl alltid vara multiplar av föregående satsning?

Vet inte om prima men vissa siter tar typ delar av din stack, har du 100 är första steget säg 10, har du 99.8512 blir först 9.8.... ja du förstår! 8-)