Gå till innehåll

Förfrågan kring intresset för en Sverigeturné?


grebban

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om nu TV är inblandat, och det kommer att annonseras i tidningar osv, så finns det mycket mycket stor risk att LI kommer att sätta käppar i hjulet (som på student-SM).

 

Det finns dock ett sätt att gå runt det hela.

 

a) Absolut inget buy-in

b) Absolut inga prispengar eller andra priser. Bara äran!

 

Då kan du givetvis få med även minderåriga. Att spela poker är inte olagligt, om det bara gäller äran. Och det skulle vara ett stort steg i rätt riktning politiskt sett, så jag tror att många skulle komma bara för att ställa upp och visa politikerna att poker är en folksport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu TV är inblandat, och det kommer att annonseras i tidningar osv, så finns det mycket mycket stor risk att LI kommer att sätta käppar i hjulet (som på student-SM).

 

Det finns dock ett sätt att gå runt det hela.

 

a) Absolut inget buy-in

b) Absolut inga prispengar eller andra priser. Bara äran!

 

c) Sköta det ekonomiska via en online-site utanför svedalas gränser?

Hur funkar det juridiskt? "Grattis - du vann 10 rosa tallkottar"

 

Annons:

UNIBET - köper rosa tallkottar, 1kkr st.

 

Jurist anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tro mig alla pokervänner, jättekul att jag får een sådan respons på detta. Som jag sagt i ovan inlägg så är tv-kanalen klar, tidningen till 90%.

 

Men jag måste tyvärr göra ett inlägg som går emot de flesta. I ngr inlägg har det varit prat om LI, men jag vill än en gång poängtera att som jag skrev i första tråden. Att det SKALL vara NOLL kronor i inköp. Så är det bara. Det som kan komma att kosta är en ev. reg. kostnad för omkostnader.

Detta innebär:

1. LI kan få första parket att ånjuta detta underbara spel.

2. Ingen åldersgräns.

3. Finns ingen vinst som ger ett mervärde. (Lagbrottet enl. LI

4. Du spelar om ära. Är du pokervärdig.

5. TV kommer att filma från minst 5 städer/turneringar/klubbar.

6. Vi visar sverige, helt lagit vad poker ÄR.

7. Vid varje turnering, så har ni mitt ord på att det kommer att vara "kändisar" med. ÄR ju tv, de tackade inte nej... ;)

8. Kommer du så långt, med tre eller fyra spelare till, så att ni sitter vid ett finalbord med pokerproffsen...... Du sitter i TV-sändning med pokerproffset och gör upp om vem som är bäst.

 

Jag är ledsen grabbar, jag kan inte tänka mig ngt finnare pris, än att få sitta där vid det bordet, veta att jag har spelat mot de bästa i sverige, har tagit mig genom ex antal deltävlingar, har tagit mig till ett finalbord med endast erkännda pokerproffs.

 

/Grebban.

-Trevlig pokerhelg, spel i Grebbestad varannan helg.. http://www.grebbestadpoker.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som kan komma att kosta är en ev. reg. kostnad för omkostnader.

 

Ta definitivt bort detta! Annars är det olagligt igen. De tusenlappar det handlar om går att fixa på annat sätt...

 

Dessutom, inget sponsrat VM-säte eller annat pris - då blir det genast olagligt igen (jämför Student-SM)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig och för flera andra bra och dåliga spelare tror jag det är helt ointressant att lägga massa tid på dylikt projekt. Det ligger lite prestige i att vinna en tävling utan inköp då det sätter de psykologiska processer ur spel som normalt finns med i turneringar med inköp. Lite som att spela play money.

 

För eventuella tv tittare är det lite samma sak då prispengar precis som i alla andra spelprogram på tv är en stor motivationsfaktor för tittarn.

 

Men lycka till. Det kanske gör något gott för pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig och för flera andra bra och dåliga spelare tror jag det är helt ointressant att lägga massa tid på dylikt projekt. Det ligger lite prestige i att vinna en tävling utan inköp då det sätter de psykologiska processer ur spel som normalt finns med i turneringar med inköp. Lite som att spela play money.

 

För eventuella tv tittare är det lite samma sak då prispengar precis som i alla andra spelprogram på tv är en stor motivationsfaktor för tittarn.

 

Men lycka till. Det kanske gör något gott för pokern.

 

Håller fullständigt med!!

Tror inte det är så intressant för ev. tv-tittare att följa en turnering utan prispott!!

 

Önskar dock också er som håller i det lycka till!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju sätt att göra det hela riktigt lagligt, och samtidigt utmana LI rejält :-)

 

Om alla satsar sin slant, och man sedan inte vinner pengar i lotteriet (pokertävlingen), utan det man vinner är "liv" i en frågesportstävling.

 

Ex ettan vinner 10 liv, tvåan 7 liv och så vidare.

 

Frågorna är sedan av typen "vilken är mannen bakom boken Super System 1 och 2" eller "vilken är Sveriges mest överreklamerade turneringspokerspelare", dvs frågor som är självklara eller lätta för en pokerkunnig, men omöjliga för den så kallade "allmänheten" att svara på. Utifrån resultatet av tipstävlingen vinner man sedan priserna.

 

Det får inte vara så att ettan vinner en miljard liv, tvåan en miljon, ochtrean 1000 liv - då kommer LI att säga att det är lotteri för att kunskapstävlingsmomentet inte går att påverka. Men med skalan 10-7-5-3-1 liv till exempel så är det tillräcklig skillnad för att det finns chans till omflyttniongar, förutsatt att det är rejäla puckon som svarar på frågorna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja, tråkigt att säga att den har dött. -Så jag säger hellre att den är tillfällig "ledighet".

Jag la ut en fråga, och har sammanfattningsvis fått en enorom respons på detta evenemang.

Planering och massa kringarbete är det som gäller, framförallt lobbyverksamhet hos div. myndigheter.

 

Så fram till det att vi har bestämt när var och hur så har jag just nu inget mera att tillföra, före vi absolut spikade punkter som vi vill gå ut med. Men var bara lungt och fin, vi kommer med mera info på denna tråden. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...