Luap Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Om mig Tilt. Tilt tilt tilt. Egentligen är nog hela jag en enda stor tilt. I dagsläget har jag i alla fall hunnit fylla 17 bast, påbörjat min tredje termin på naturlinjen, och anskaffat mig ett rykte om att vara rätt straight forward på gränsen till oförskämd. På fritiden pysslar jag med poker, muay thai och snöbräda då säsongen tillåter. Flickvännen tar också en del tid, så vissa dagar kanske jag inte är så jätteaktiv med pokern. Allt ovanstående är väl jag egentligen, en ganska normal kille i en helt vrickad värld. Det känns i alla fall bättre om jag ser det så. Mål och Pokerbakgrund Jag började min pokerkarriär som fullärt pokerproffs och gulade givetvis rulle efter rulle uteslutande på grund av bad beats. Inte var det så att jag var en dålig spelare med noll koll på money management inte! I dagsläget har jag pysslat med poker i ungefär 6 månader och under den tiden har jag lärt mig en hel del (mycket tack vare er. Jag bockar och tackar ödmjukast). Har den senaste tiden spelat upp småpenningar till större summor, men alltid gulat i slutändan (efter eller före uttag) då jag inte respekterar bankrullereglerna. Mitt mål med den här dagboken blir därför att bygga upp en rulle från i princip nada (har satt igång med 10 gratisdollar från royal vegas) och se hur långt jag kan ta det. 10 inköp per vecka bör inte vara en omöjlighet känns det som, men tiden får utvisa hur det går. Jag kommer även att följa 30 inköpsregeln först när jag kommer upp på 0.25/0.5 då jag anser att nivåerna under bör kunna grindas igenom på 20 inköp. I övrigt har jag förbjudit mig själv att tiltlira på för höga nivåer samt kliva upp för tidigt. Samanfattningsvis vill jag helt enkelt utvecklas som pokerspelare. Jag har även andra separata mål med mitt liv just nu. Ett extra viktigt mål är att försöka få lite mer koll på mina studier. Ända till tvåan satte igång har jag alltid varit en såkallad mönsterelev (läses pluggis), men nu för tiden har jag ingen motivation längre. Så målet till trean är att ha ett utgångsbetyg på minst 18.0 i genomsnitt, vilket bör vara fullt genomförbart. Det sista målet är att fortsätta med min träning (muay thai och simning) fullt ut för att hålla kroppen i trim och helst gå ned 5 kilo. Det var väl egentligen det mesta jag ville säga i stora drag. Bara att hoppas att allt går vägen nu. EDIT: Extramål blir även att grinda om cessan Dagbokens innehåll Dagboken kommer främst innehålla Handhistories där jag spelar tveksamt, tankar och funderingar kring olika pokersituationer och resultat. Därmed inte sagt att jag inte slänger in ett par rader om kanske helt andra ämnen än just poker ibland, som till exempel relationsproblem eller roliga historier Det jag inte vill ha med i dagboken är diskussioner om huruvida det är moraliskt försvarbart att spela poker vid 17 års ålder, då det redan har diskuterats på forumet flera gånger. Annars är ordet fritt och ni behöver inte hålla er till någon topic överhuvudtaget sålänge allt kretsar kring mig Kommer handhistories och mer tankar kring poker inom kort. Hoppas verkligen på feedback då det kommer hjälpa mig att utvecklas. Och vem vet, jag kanske kan vara till hjälp någon gång också! Status Rulle: 100$ på prima Nivå: 0.05/0.1 NL fullbord Puss hej och god lycka vid borden!
slowboy Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Lycka till säger jag bara, hoppas att du vinner upp dej lika snabbt som cessan
Ruterkung Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Lycka till. Vad hade du för nick sa du?
Waggho Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Denna dagbok ser lovande ut! Hoppas att det går bra för dig.
dropbass Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Totalt OT: Är du samme Luap, cs-spelare och FADER-stammis?
Luap Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Totalt OT: Är du samme Luap, cs-spelare och FADER-stammis? Yesbox. Det är jag det. Får man fråga vem du kan tänkas vara då? Kanske en wiseguykille? Du bor jue trots allt i östersund Lycka till. Vad hade du för nick sa du? Nickar tiltislife på primanätverket. För övrigt har jag inte hunnit spela en enda hand idag då nightwish spelade på arenan under kvällen. Var ett underbart drag och ni som inte var där missade verkligen något! Imorgon kommer det förhoppningsvis en hel bunt händer för er att sågas. Tills dess: Sov så gott och hare gött
dropbass Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Yesbox. Det är jag det. Får man fråga vem du kan tänkas vara då? Kanske en wiseguykille? Du bor jue trots allt i östersund Jepps, Vito
Luap Postad 9 September , 2005 Författare Rapport Postad 9 September , 2005 HAHAHA : oD gl Paul! AAAAAH! ni är överallt! Fast jag måste erkänna att det är kul att stöta in i er. Total OT nu, men hur går det för klan fader? För er alla andra som inte förstår vad vi pratar om kommer det lite resultat, HHs samt tankar ikväll. Glömde dessutom skriva att rullen på 100$ är uppspelad från en gratis 10$ hos royal vegas poker. Så om jag skulle sumpa rullen är det inte världens största förlust. Även om poängen är att det inte ska hända i och med den här dagboken Måste kila iväg till plugget. Puss hej
emilio_barzini Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Det går väl för fader......mer vet jag inte Det är Leo och Cope som styr i csgänget. Jag har inte lirat på hur länge som helst och hänger inte på irc heller Lycka till med rullen! Diciplin är viktigast!!
Luap Postad 9 September , 2005 Författare Rapport Postad 9 September , 2005 Satte mig ned alldeles nyss och spelade 3 fullbord bord på prima. Det mesta gick åt skogen och jag tror inte att jag träffade någonting egentligen. Synd på så många fina starthänder, men alla sessioner kan ju inte vara plussessioner Men men, det blir nya tag ikväll och förhoppningsvis nån intressant HH också. In: 99.6$ Ut: 82$ Tid: 1 tim Puss hej
Adapa Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Känner faktiskt också samma sak, har varit i alldeles för många likartade situationer där jag synar och ger bort mitt inköp. Bra att du har disciplinen att lägga där iaf, inser nu att jag måste skärpa till mitt spel. Lycka till med byggandet!
Recommended Posts