Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I en 10 bords multi turnering, TH NL. Sätter ni era chips i relation till avg. stack. Eller jämför ni med hur mycket chips ni har i relation till BB ??

Själv brukar jag kolla emot BB som oftast. Börjar jag hamna i den position att min stack är runt 15 - 20 ggr BB så känns det som man ska sätta fart med en fin dubbling eller två :)

Men det är bara en känsla jag går efter. Finns det några bra teorier om hur man ska utvärdera sin stack under ovanställda förhållanden ?

Postad

Online brukar jag kolla på average stack. Har jag i närheten av det är det mer än lugnt. Har jag hälften eller mindre brukar det vara dags att leta uppdubblingslägen lite mer desperat. När blindsen börjar bli riktigt höga kollar jag mer på dem. 10bb eller mindre börjar bli bekymmersamt.

Postad

Avg stack kollar jag alltid efter.. tänker inte så mycket på hur min stack är i förhållande till bb. Men man kommer till en punkt där blindsen blir så pass höga så att folk spelar tight. då börjar man fundera på att göra blindsteals. då börjar jag överväga förhållandet stack<->bb

Postad

om ni kan med och risker en hand så kan man göra såhär om man vill få tillbaka lobbyn:

Du loggar ut. Stänger ner programet. Startar upp det. Men du får inte logga in. Alltså Auto-login av. Sen efter det går du till "tournaments" leter upp just den turneringen du spelar i. Klickar på den. Där kommer alla stats för turneringen att stå. Efter det loggar du in. Du kommer nu att ha en fungerande lobby och alla är nöjda och glada.!

//Ergo

Postad
om ni kan med och risker en hand så kan man göra såhär om man vill få tillbaka lobbyn:

Du loggar ut. Stänger ner programet. Startar upp det. Men du får inte logga in. Alltså Auto-login av. Sen efter det går du till "tournaments" leter upp just den turneringen du spelar i. Klickar på den. Där kommer alla stats för turneringen att stå. Efter det loggar du in. Du kommer nu att ha en fungerande lobby och alla är nöjda och glada.!

//Ergo

Mycket bra tips, Ergo. Tack!