Gå till innehåll

Kan inte öppna vissa internetsidor?


Pokershark

Recommended Posts

Är det nån som vet vad jag kan göra för att ordna det. Ett exempel är Bestpoker där jag förra månaden tänkte cleara bonusen. När jag försöker komma in där står det att sidan inte kan visas och att jag ska kontrollera mina inställningar. Det verkar funka nån gång ibland att komma in men oftast inte.

 

Har en polare i samma studenthus och provade på hans dator men det gick inte heller så jag är inte säker på att det spelar nån roll om jag formaterar om min dator. Har uppkopplingen 10 MBit med Sunet och en dator som är relativt ny.

 

Alla tips är välkommna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan beror på en rad olika saker. Vad får du för felmeddelande?

 

- QoS

 

Ibland kommer Yahoo search sidan upp där dem skrivit in http://www.bestpoker.com och så kan jag klicka på sökrutan. Andra gånger kommer en sida upp där det står:

 

"Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren."

 

Har provat att ändra mina inställningar så som dem föreslår men det hjälper i alla fall inte.

 

Kan tillägga att det även finns andra sidor som ibland inte går att öppna och inte bara bestpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som kan vara ett problem är att du är kopplad till en dålig DNS server, någon kanske kan ge honom en att printa in själv i IP/TCP inställningarna? (har ingen i bakfickan själv)

 

Får i värsta fall ringa internetsupporten så kanske han kan hjälpa mig om det är nåt sånt fel. Eftersom jag provade på en polares dator samma sida som inte funkar för mig i samma hus och det inte funkade där heller så det bör väl innebära att det är nåt skit med en server häromkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som kan vara ett problem är att du är kopplad till en dålig DNS server, någon kanske kan ge honom en att printa in själv i IP/TCP inställningarna? (har ingen i bakfickan själv)

 

Får i värsta fall ringa internetsupporten så kanske han kan hjälpa mig om det är nåt sånt fel. Eftersom jag provade på en polares dator samma sida som inte funkar för mig i samma hus och det inte funkade där heller så det bör väl innebära att det är nåt skit med en server häromkring.

 

 

Förmodligen fel på DNS-servern - den som datorn kontaktar och slår upp mellan det läsbara domännamnen och de siffror som datorerna egentligen använder sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...