Gå till innehåll

kripe tar tag i sitt spel för att sluta tilta


kripe

Recommended Posts

Har spelat riktigt dåligt i helgen. Har inte spelat något som är värt att nämna. Har varit bakis och mest spelat xbox. Jag kom på en grej i torsdags kväll, jag tycker det är riktigt roligt att spela poker. Även om jag blir utdragen med en bra hand mot något bättre så är det roligt. Det är självklart inte bra för br men vafan, det är väl meningen att det ska vara kul eller..

 

BR 37€

 

Offtopic-poker Delmål 1: Körkort klart :D

 

Offtopic-poker Delmål 2: Jahopp, då var det dags att fixa konditionen igen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis följande hand i en sit&go. Rätt? Fel? Nu i efterhand tycker jag nog att det var en helt okej fold men just då tog det emot.

---

Players:

kisakungen (775,00 in seat 1)

clax11 (875,00 in seat 2)

ladyshave (925,00 in seat 4)

kripe (3 300,00 in seat 5)

move68 (1 165,00 in seat 6)

Snackan (900,00 in seat 7)

themm (960,00 in seat 8)

MrJocce (1 100,00 in seat 10)

 

Dealer: MrJocce

Small Blind: kisakungen (15,00)

Big Blind: clax11 (25,00)

 

kripe was dealt: Kc - Kh

 

ladyshave Fold

kripe Raise (150,00)

move68 Fold

Snackan Fold

themm Fold

MrJocce Call (150,00)

kisakungen Raise (260,00)

clax11 Fold

kripe Call (125,00)

MrJocce Call (125,00)

 

Flop Ad - 2s - 4c

 

kisakungen Bet (450,00)

kripe Fold

MrJocce Call (450,00)

 

Turn Ad - 2s - 4c - 7d

 

kisakungen Bet (25,00)

MrJocce Call (25,00)

 

River Ad - 2s - 4c - 7d - 7s

 

kisakungen All-In (25,00)

MrJocce Call (25,00)

 

kisakungen shows: Ac - Qc (two pairs, aces and sevens)

MrJocce shows: 9s - As (two pairs, aces and sevens)

 

kisakungen wins: 1 850,00 (with two pairs, aces and sevens)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Senaste veckan har varit bra. Har spelat lungt och sansat. Jag tycker själv att jag spelat bra poker. Har spelat lite frirullar men det går ALDRIG bra. Tjejen har tagit över fler och fler frirullar, hon placerar sig också itm i säkert 60% av alla sit&go´s hon spelar :)

 

BR 63€

 

Offtopic-poker Delmål 2: Maxade bänkpress förra veckan. Not so funny, tog i alla fall 65kg( ex. stång ) efter att ha värmt upp alldeles för dåligt , har fortfarande träningsvärk efter det :D

Konditionen är fortfarande kass. Tänker satsa mer på kondisen än styrkan ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Alright, senaste månade har gått bra. Målet är klart. Jag har spelat ihop till en br på över 1000:- Inte bara på cashgame 0.10/0.20€ utan även i sit&go´s. Har gått över mer och mer till det. Det tar lite längre tid att vinna men man spelar fler händer vilker gör att det blir lite skojigare spel. Nu tänker jag ta en paus på någon månad och eventuellt spela lite homegames och träna lite hårdare, läsa mer pokerböcker och slappa. Kommer nog inte skriva något resten av året.

gl yall

 

/kripe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du Q4o? Tighta till skulle du väl?

 

Meeeeh, dom var ju suited. ;)

 

Spelade precis följande hand i en sit&go. Rätt? Fel? Nu i efterhand tycker jag nog att det var en helt okej fold men just då tog det emot.

 

Om det tar emot att slänga KK med A på floppen borde du nu titta lite mer i dina pokerböcker..

 

Du måste höja mer pre- med dina starka ess. Och testa ett potbet på floppen med överkort till dina höga pocket, annars får du aldrig reda på ngt.. vid syn, check/fold om du inte klonkar ngt på övriga gator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...