Gå till innehåll

NLT - Freroll, ställa in på färgdrag vid bubblan?

Recommended Posts

Postad

Spelade en frirulle på Expekt, och på nivå fem (tror jag), kommer följande hand.

Min bordsimage är nog tight, har spelat väldigt få potter.

Jag har kört all-in vid tre tillfällen, och fått syn på två av dem, o vunnit bägge.

Jag sitter på BB (200 tror jag det var), får J6 i klöver, skräp som jag brukar kasta. Men, potten går ohöjd fram till mig, fyra limpare, och jag checkar

Jag har ca 5000 i stacken, och det är 6 till som ska slås ut innan man är itm. Priset är 3 dollar för plats 40-80, så det är lite pengar att vinna på att folda sig till ITM, samtidigt som det alltid är roligt att få nåt för sitt spelande.

Flopp 2, 5, A, två klöver (däribland esset)

Jag checkar (kan inte svara på varför jag checkar o inte höjer)

Fi 1 höjer 200 ( har ungefär 4000 i stacken)

Fi 2 synar (har ungefär 3000 i stacken)

Fi 3 höjer 1400 (har ungefär 15000 i stacken, näst mest vid bordet)

Fi 4 fold

Hur skulle ni gjort?

Mitt resonemang var följande: Antingen all-in, eller fold.

Chansen att alla foldar när jag ställer in är ganska liten tror jag, framför allt tror jag inte Fi3 gör det. Skulle ni ställt in på färgdraget, eller skulle ni foldat, och hoppats på bättre lägen? Givetvis vet jag inte om min eventuella färg ens skulle stå sig, även om chansen ökar när klöveresset ligger på bordet.

Postad

Om man synar efter en Raise så tror jag inte att denne person bluffade, utan kan nog ge dig bra motstånd (Dock var ju inte Raisen hög och förändrade nog inte spelarens pott-odds, vilket gjorde en syn acceptabel). Eller så spelar han bara dåligt och limpade.

Postad

Tack för svaren, kul att få input på vad mer erfarna spelare skulle ha gjort.

Själv foldade jag, och handen vanns av storstacken, de andra foldade. Så jag vet inte om jag skulle vunnit eller ej om jag synat.

I Turneringen kom jag ungefär på 60:e plats, efter att ha torskat en all-in med AKs.