Gå till innehåll

Tävling med den coola artikeldatabasen!


gdaily

Recommended Posts

Vi kommer att lotta ut ett markerset (om ni redan har en massa marker så kan det väl bli något annat) bland de som lägger in artiklar i databasen på framsidan av forumet.

 

Reglerna är enkla:

 

1) En lott per inlagd nordisk artikel. Engelska artiklar räknas inte

2) Minus två lotter om artikeln finns sedan tidigare

3) Artikeln skall behandla poker, eller något passande i gränstrakterna

 

Samla lotter hela september ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2) Minus två lotter om artikeln finns sedan tidigare

 

Förvisso en bra regel. Men ni har väl gjort så att inläggningsscriptet kollar av om URL:en redan finns med i databasen och då nekar artikeln tillträde?

 

Annars känns det rätt givet att antalet dubletter kan bli ganska många och jobbigt att rensa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t.e.x

är det här Pokerberoende som merit en kvalificerad artikel?

 

Eller den här ****************

 

Vill bara belysa en del av den möjliga problematiken.

Jag vet att dom jag nu länkade till är sånna som nog inte kommer att "godkännas" men man vet aldrig?

 

Skriv gärna en beskrivning på vad för slags innehåll artiklarna bör inneha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikel 1 är definitivt en artikel som går igenom.

Artikel 2 faller på forumets generella regler, att inte länka till externa affiliatesidor.

 

Kort sakt, skall vara artiklar i digital form från tidningar (även webtidningar eller radio/TV) som har vinklingen "seriös journalistik" (nåja, även Aftonbladet, tyvärr). Det skall vara nyhetsmedia/artiklar, dvs inte artiklar "på nätet" som behandlar "så här spelar du". Är man det minsta tveksam så kikar man i databasen, vad som ansetts som intressant tidigare.

 

Ett bra sätt att söka är på http://www.pokerartiklar.org där det finns lite bättre uppbyggt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Och den lyckliga vinnaren för september månad blev cheunce.

 

PM:a mig din adress så kommer priset med posten vad det lider.

 

Vi kör samma tävling även under oktober månad. Reglerna är enkla, men tål att upprepas:

 

1) En lott per inlagd nordisk artikel. Engelska artiklar räknas inte

2) Minus två lotter om artikeln finns sedan tidigare

3) Artikeln skall behandla poker, eller något passande i gränstrakterna

 

Vi kommer att lotta ut ett markerset sponsrat av pokerbutiker.org / pokerartiklar.org, och vi kommer att lotta ut ett Multipokermarkerset sponsrat av *trumvirvel* MultiPoker.

 

Totalt två priser alltså denna månad. Så samla lotter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily, finns det något sätt man kan få in en funktion att ta bort artiklar man själv lagt in? Ibland hittar man ju något som behandlar samma sak men har mycket mer intressant information i sig (kanske 200 rader istället för 70 rader text).. känns ju lite dumt att ha två stycken om samma ämne där?

 

(Jag lägger upp artiklar om samma ämne om de innehåller mer information/intressanta andra vinklingar och citat)...

 

//Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det inte går att fixa så det går o tar bort.. hade varit en bra möjlighet...

 

Men den här månaden ska jag baske mig ha massor av lotter så gdaily drar mitt namn så jag har nåra marker o lära mig riffla med :)

 

Men ni får gärna ta o gå in o rensa bort alla gamla dubletter som nån la upp tidigare idag i alla fall.. för jag gissar att ni kan det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Vinnare i tävlingen för oktober månad blev:

 

Markersettet från pokerbutiker.org: fredde80 (inte så konstigt eftersom han sett till att han hade över 80% av lottsedlarna).

Markersetet från MultiPoker: Dthompa

 

PM:a mig era adresser, så kommer markerseten med posten vad det lider.

 

Hoppas nu att artikelinmatningen inte slutar i och med fredde80 fått lite leksaker :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör samma tävling även under november månad. Reglerna är enkla, men tål att upprepas:

 

1) En lott per inlagd nordisk artikel. Engelska artiklar räknas inte

2) Minus två lotter om artikeln finns sedan tidigare

3) Artikeln skall behandla poker, eller något passande i gränstrakterna

 

Vi kommer att lotta ut ett markerset sponsrat av pokerbutiker.org / pokerartiklar.org, och vi kommer att lotta ut ett Multipokermarkerset sponsrat av *trumvirvel* MultiPoker.

 

Totalt två priser alltså denna månad. Så samla lotter! Skulle någon gammal vinnare vinna en gång till, så kommer vi fram till något annat pris i samma klass (vi har exempelvis lite kortlekar eller en "table top" att locka med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinnare i tävlingen för oktober månad blev:

 

Markersettet från pokerbutiker.org: fredde80 (inte så konstigt eftersom han sett till att han hade över 80% av lottsedlarna).

Markersetet från MultiPoker: Dthompa

 

PM:a mig era adresser, så kommer markerseten med posten vad det lider.

 

Hoppas nu att artikelinmatningen inte slutar i och med fredde80 fått lite leksaker :-)

 

Nejdå... här ska inte slutas lägga in något... lite mera godis är aldrig fel =)

Hoppas bara att ännu fler hänger på och letar artiklar... :)

 

//Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den matchar på länken, man ska inte kunna posta samma länk två gånger.

 

Däremot så kan det ju vara så att två källor har olika rapportering kring samma händelse, det tar inte det unikt smarta databasen hänsyn till. :)

 

- QoS

 

I detta fallet har vi nog skrivit länken olika....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...