vette Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Har sett att intresset för alternativa pokerspel börjat blossa upp. dessa kan vi disskutera i denna tråd. Personligen är jag riktigt sugen på 7 stud pga av att jag inte fattar ett smack av omaha Citera
Zikes Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 omaha är ju skitlätt... Du MÅSTE använda två av dina fyra hålkort... Annars är det nästan precis som hold'em... spelar man Hi/Lo så delar man potten mellan bästa och sämsta handen... den sämsta man kan ha är 23457 rainbow givetvis. 7 card stud är enligt mig ett sug spel.. men det kan bero på att jag har svårt för nästan alla studvarianter också.. .. det blir för mycket information att ta in... jag är dock en jävel på Sökö.. Citera
jojje Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Zikes är inte sämsta handen A2345 ? Om man har sämsta hand och det blir stege eller färg spelar ju ingen roll. Turordning på sämsta händer borde bli: A2345 A2346 A3456 23456 A2347 osv /Johan Citera
jojje Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Appropå frågan i tråden så tycker jag att Omaha PL är en bra start på Omaha spel. Citera
Zikes Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Zikes är inte sämsta handenA2345 ? Om man har sämsta hand och det blir stege eller färg spelar ju ingen roll. Turordning på sämsta händer borde bli: A2345 A2346 A3456 23456 A2347 osv /Johan Nej... Du har ju A2345 är ju en stege... Det är en förbaskat bra hand. Den sämsta handen man kan ha är en High-card "så låg som möjligt och sju är det lägsta man kan ha utan att göra en stege. Så fort du har ett Äss har du ju Äss-högt. Så 23457, 23458, 234568, 23459, 23469 är de fyra lägsta händerna. Observera också att de inte får vara i färg. Titta in på 2-7 3 Draw på B2B-nätverket så får du se hur det fungerar. Men observera att om man spelar Omaha Hi/Lo så delas potten mellan bästa och sämsta handen. Citera
jojje Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Zikes du har fel! Läs en bok, läs på näter! Stege och färg räknas inge i low /Johan Citera
jojje Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 taget från http://www.texas-holdem.se "Spelregler för Seven Card Stud hi/lo ( Omaha hi/lo) 7 korts stötpoker med vinst för både hög och låg hand Satsningsrundorna och spelstrukturen fungerar på samma sätt som för Seven Card Stud poker, dvs 7 korts stötpoker. Skillnad i regler: I Seven Card Stud hi/lo ska du förutom att satsa på att få den starkaste handen även försöka att få de lägsta korten. Du ska alltså som tidigare bygga den starkaste pokerhanden (hi) som möjligt bestående av fem kort av de sju som delas ut men även den lägsta handen(lo). Förklaring: För att vara kvalificerad för att vinna en del av potten för låg hand (lo)måste du kunna bygga en hand som bara består av kort under valören åtta, och dessa skall även vara OLIKA. Ex: 8-7-6-5-4. Kan du inte bygga detta av din hand så är du inte kvalificerad att vinna den del av potten som ges för lägsta hand. Bästa handen du kan ha för låg hand är alltså A-2-3-4-5. Att notera: Din låga hand försämras ej av att de är i samma färg eller bildar stege. En spelare kan vinna hela potten om han vinner både hög och låg hand. Annars delas potten." © 2005 Texas-Holdem.se Webmasters Webmaster @ Texas-Holdem.se Citera
Zikes Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 ahh oui.. jag är dum i huvet... ber hemskt mycket om ursäkt för detta... får skylla på att jag spelar betydligt mer 2-7 3 Draw än Omaha Hi/Lo. Måste nog gå och sätta mig ner och spela lite nu känner jag... brb.. Citera
slovakien Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 jag är dock en jävel på Sökö.. Hur spelar man Sökö? Första gången jag har hört den pokervarianten. Citera
Recommended Posts