Gå till innehåll

FLT - SH, 88 blir topp set, dumt spelade på flopp?

Recommended Posts

Postad

Spelar jag dumt på floppen?

Players:

chilltompa (EUR 68,51 in seat 1)

Swahn (EUR 31,25 in seat 2)

Speddie (EUR 28,50 in seat 3)

Eremis (EUR 62,75 in seat 4)

Retiarius (EUR 25,76 in seat 5)

blef (EUR 12,37 in seat 6)

Dealer: Speddie

Small Blind: Eremis (0,50)

Big Blind: Retiarius (1,00)

Retiarius was dealt: 8d - 8h

blef Call (1,00)

chilltompa Fold

Swahn Call (1,00)

Speddie Call (1,00)

Eremis Call (0,50)

Retiarius Check

Flop 4d - 7h - 8s

Eremis Fold

Retiarius Check Jag checkar med avsikten att check raisa.

blef Check

Swahn Check

Speddie Check

Mina planer på att CR:a gick i stöpet, men om vi ser på flopp så är den ganska kordinerad så om en 5:a, 6:a, 9:a, 10:a kommer på turn så kommer det antagligen inte bli så mycket action (än från en bättre hand förståss) Bör ja ha bettat ut på floppen?

Turn 4d - 7h - 8s - Jd

Retiarius Bet (2,00) Här väljer jag att betta ut. Om ett försök att CR:a skulle gå i stöpet kan en ensam 9:a eller 10:a få en gratis stege.

blef Fold

Swahn Call (2,00)

Speddie Fold

* RP - QoS *

Postad

Det kan ej rekommenderas tycker jag, om du inte har spelare som du vet är aggressiva och kan bluffa efter dig. Jag ser inget större misstag i flopspelet egentligen. Knekten på turn ger möjligt färgdrag och en osannolik stege (dock mer sannolikt gutshot, men ditt bet ger 3.5 mot 1).

Inte så mycket att orda om tycker jag.

Postad

Jag hade nog bettat ut flop, med 5 spelare med är det antagligen nån som har nåt. Dessutom så får du antagligen syn av 2 överkort gansak ofta.

Blir du raisad på flop så kommer det återigen ner till omdöme och position hos raisern. Om du tror han har en vettig hand så ska du nog raisa tillbaka och betta hela vägen. Om du å andra sidan tror han sitter 2 överkort och raisar dig bara för han tror att du bluffar eller e svag så ska du nog calla med avsikt att CRa turn eller river(om han e hyper aggro).

På turn får du väl bedöma din motståndare men en checkraise skulle inte vara fel på turn om nån syna ditt flop bet och han är aggressiv.

Sen beror det ju på din egen image. Om folk tror att du är full av skit så funkar detta spel bättre :D