magu01 Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag skulle kunna behöva lite hjälp med dessa situationer. Är man HU så är det kanske inte så svårt, men hur ska man spela med flera i poten ? Frågan gäller inte bara just 87s utan låga top par i allmänhet. Citera
Loveless Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Ur position måste du höja för att definiera din hand, om du har position så är en höjning ok mot en oöppnad pot. Om du står mot en bet så kan syn vara ok. Två betar så är det troligen bäst att slänga. Det som kan ändra förutsättningar är om du t.ex har steg eller färgdrag. Anledningen till detta är givetvis att du kan förvänta dig att fi har högre kort och att i stort sett alla kort på turn och river sätter dig i en sämre situation. Överkort gör ju att du inte har topparet längre, och låga kort ger allt som oftast stegdrag. Citera
vocc Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 du får väl betta ut o se vad som händer. beror lite på hur mycket du slaskat runt innan också. träffar du top pair med 87 vill du få bort spelare från potten så du kan vinna den utan att improva din hand. alt. vill du att så mycket pengar som möjligt går in så länge potten fortfarande är din. är det typ 5 andra spelare med i potten eller så kanske du kan gissa att du är beat ändå, och då ska du nog inte betta. (om du sitter innan dom har actat) (f.ö kanske du inte borde spela 87 i annat än late). det främsta du får se upp för annars är högre pocketpairs. Citera
Hjort Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Det beror väldigt mycket på om det är en stor eller liten pott samt var du sitter i relation till en eventuell preflopphöjare (eller på annat sätt trolig floppbetare). Om det är en flervägspott så vill du normalt sett konfrontera en så stor del av fältet som möjligt med två bet kallt för att rensa upp i överkortsträsket, det klassiska fallet är när man sitter i sb/bb och preflopphöjaren är på knappen. Är det en liten pott så är det inte särskilt viktigt att skydda den, utan då kan du istället direkt sikta på att ta lite value för din hand. Lite enkelt kan man säga att du ska bli mer och mer checkraisebenägen ju aggressivare bordet är och mer betbenägen ju mer bordet går åt andra hållet. Ur position måste du höja för att definiera din hand, Jag har aldrig förstått nyttan med att definiera sin hand, är det inte i regel bra om motståndaren har så dålig bild som möjligt av ens hand? Citera
GMMigge Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Ur position måste du höja för att definiera din hand Hehe, "definiera", är det en fri översättning av "defend your hand"? Eller så säger man kanske så; jag hänger inte med i dagens slang Citera
magu01 Postad 28 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Då verkar det ju som om jag spelat dom hyfsat rätt hittils. Men jag avskyr dessa händer. Det känns som om någon annan alltid får ett högre par på turn eller river. Citera
Loveless Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jösses vad man blev påhoppad nu då. Får skylla sig själv att man skriver inlägg innan man vaknat. Jag menade (troligen) att man höjer för att tvinga de andra att visa om de har något eller inte... Citera
GMMigge Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag ber om ursäkt, jag såg inte att Hjort redan kommenterat det. Dessutom var det bara på skoj och inget direkt allvarligt menat påhopp. Citera
Recommended Posts