Gå till innehåll

Rörigt för en nybörjare, var börjar man?


simon_lewis

Recommended Posts

Hejsan

 

Finns mycket (väldigt mycket) intressant att läsa om poker

här på forumet men efter att ha spenderat ett tag på siten

så blir det mest rörigt.. Det är pottodds, outs, draghänder,

strategi, taktik , mängder av system mm mm..

 

Ok.. om man spelar på 1 upp till 3/6 NL FL vad är det

man ska lära sig efter grunderna när det gäller odds

o liknande? Kan grunderna men vill utvecklas ytterligare.

Spelar 4-6h per dag och har så gjort ett halvår..

 

Vet inte riktigt vart jag sk börja, detso mer man läser

desto mer osäker.. Anyone?

 

/ Simon

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mycket (väldigt mycket) intressant att läsa om poker

här på forumet men efter att ha spenderat ett tag på siten

så blir det mest rörigt.. Det är pottodds, outs, draghänder,

strategi, taktik , mängder av system mm mm..

 

Hej simon

Forumet är jättebra men som du säger så läser man ju saker i en väldigt inkonsekvent ordning, satsningsstrukturer, spel, man måste kunna sortera sämre från bättre tips osv en salig röra. Jag tycker att om du inte gjort det innan så köp en bok eller två, då får man liksom allt i en hyffsad ordning och förklarat på ett pedagogiskt vis ,du säger att du lirar 3/6 fl och gjort det en hel del, isf rekommenderar jag small stakes holdem och weighing the odds in holdem poker, de är bra och går igenom de saker du sa grundligt över många sidor. Att räkna odds, outs osv kan vara jätteenkelt ibland och svinsvårt ibland och ingen kommer ändå posta någon kommentar här på forumet som täcker det som böckerna jag räknade upp, dessutom är ingen av dem direkta nybörjarböcker så du slipper oroa dej för o sitta o sova igenom kapitel med självklarheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ungefär ett marathonlopp mellan 1/2 FL och 3/6 NL, förstår inte riktigt? Vad håller du mest till?

 

Jag håller mest till på 3/6 NL men ibland brukar jag spela

1/2 FL bara för att byta miljö och situationer.. eller om jag

har haft en dålig tid på 3/6 bordet..

 

Ska kolla upp böckerna. Tack!

 

/ Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstog ditt första inlägg så vill du veta vad lite ord betyder eller ?

Är också ny på forumet (inte ny på poker då), så det kanske finns nån ordlista lr nånting här på forumet där en massa poker ord förklaras vad dom betyder, skulle nog vara bra för dig som nybörjare. Sen kanske lite annan hjälp, har som sagt inte kollat genom forumet alls ännu, men kanske någon annan kan tipsa om nå bra trådar här på forumet.

 

Sen böcker är också bra. Pokerhandboken av Dan Glimne rekommenderas.

 

:heart: cya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.. Det jag vill ha tips på är hur jag kan gå vidare med pokern dvs vad jag ska lära mig härnäst. Jag håller som sagt mest till på 3/6 NL där jag känner mig hemma men vill nu utvecklas mer som poker spelare.

 

Har läst pokerhandboken flertalet gånger samt "winners guide" av en warren. Har gått in för att kunna läsa spelet och spelarna samt hur man strategiskt ska spela olika hände vid olika positioner mm.. Vad kommer sen när det gäller tex odds, outs osv...

 

/ Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Simon_lewis!

 

Får man fråga om du är en vinnande spelare, hur länge du har spelat samt om du har en bankrulle på ungeför 30 inköp på den nivån du spelar?

 

Får mig låter det lite underligt att spela på 3/6 NL men inte känna till potodds och outs...!

 

Vill du har tips på olika böcker som tar upp sådana ämen kan du alltid kolla

 

http://pokerforum.nu/forum/viewforum.php?f=9

 

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig hemma på 3/6 NL resp $1 FL nivån och jag går med vinst hittils men jag känner att jag har mer att ge.. Har spelat ungefär 6 månader seriöst online, började på 0.10 och harvade en tid men det gick inte alls så jag bestämde mig för att testa lite högre upp och genast gick det mycket bättre.

 

Vet inte exakt varför men det är lättare att spela "här uppe", verkar som att det är mer poker och inte lotto det handlar om.. Det här med 30 inköp o liknande har inte jag gått efter utan mer attt testa mig fram för att hitta bord som passar mig och min spelstil. Började med $150 på 0.50/1 HL och det gick ok under en tid sen testade jag 3/6 och det går fortfarande bra.

 

Har gått in för att läsa spelet och det är därför jag ligger efter med pott odds, outs oliknande.. Har helt gått in för att spela spelaren och inte tänkt så mycket på det andra...

 

Det kan ibland vara bra att testa högre upp om man har kört fast på lägre reginerna, själv satt jag och foldade i över en timme mest för att känna på stämningen samt att bli van markerna innan jag började spela..

 

/ Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej alla går sin egen väg...

 

Du kan juh slänga ett öga på dessa sidor

 

http://www.texas-holdem.se/odds_pot_odds_implicerade_odds.htm

 

http://www.texas-holdem.se/pot_odds_effektiva_odds.htm

 

http://www.texas-holdem.se/oddstabeller.htm

 

 

Vill du ha mer information så får du kolla länken i mitt första inlägg och kolla upp lite olika böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...