Gå till innehåll

Svenskt bankkonto efter utskriven ur Sverige?


Recommended Posts

Hejsan,

Har "bott" utomlands sen typ 2010, in o ut o fram o tillbaka var 3dje månad ungefär, och har under hela denna tiden använt svenskt bankkonto och .se domäner utan problem. Nu så skall jag snart skriva ut mig ur Sverige i och med giftermål med Sydkorean, och jag inser (väldigt sent påkommet) att jag nog också måste migrera tillbaks till .com domänerna?

Kan jag fortsätta använda mitt svenska bankkonto för insättning/uttag, eller medför det problem? Samma fråga re: skrill/neteller o dyl. om kopplade till svensk bank.

Utöver svenskt bankkonto och diverse typ index funds har jag ingen anknytning till Sverige, men undrar om det anses som nog för o vara skatteskyldig? Vore rätt irriterande att flytta till .com domäner, skriva ur sig ur landet och plötsligt befinna sig skatteskyldig i två länder för att man fortsatt använt sig av svensk bank.

Koreanska banker brukar i regel inte vara jättttttttttte hype på gambling transaktioner, nämligen.

Varit så insnöad på o förbereda allt inför visa ansökan att jag typ blankat på denna rätt viktiga bit av ekvationen. Uppskattar alla möjliga svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...