Gå till innehåll

NL - När kan man börja gå upp i stakes?


aGGe

Recommended Posts

Känenr dua tt du behärskar spelet och det är så lite epngar kan du nog gå upp rätt snabbt, min senaste rullebyggnad började jag på NL 1/2 med $750

 

Fast det där är ju iofs ganska korkat om du inte hade det väldigt bra ekonomiskt annars. :P För en "fattig student" känns det ganska onödigt att gambla med 5000 kr. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk också på att det ibland kan vara lättare att spela på högre nivå, så var det för mig. Började på 0.10 och det gick ok men i längden så blev jag utdragen i rivern mot alla omöjliga och möjliga händer.

 

Det funkade inte i längden så jag bestämde mig för att hoppa lite uppåt och genast fick jag ett stabilare spel, tror det har att göra med att spelare inte tycker att 0.10/0.20 är några pengar och ser de en micro chans att få in en flush stege kåk etc så tar de chansen.

 

Visst är det så ibland på $1 också men inte i lika stor utsträckning ialla fall inte enligt min personliga erfarenhet. Mitt tips är att testa dig fram det kan konstigt nog vara lättare högre upp..

 

/ Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...