Gå till innehåll

NLT - Svårt beslut med kåk


snorkeljon

Recommended Posts

Ni får ursäkta det fula upplägget men jag ska iallafall göra mitt bästa.

 

Lirar 0.5 / 1 dollars sexamanna.

 

Har cirka 80 dollar på bordet. Fi har 100.

 

Får 99 på handen och raisar en BB. Fi är den enda som callar.

 

Flop AK9

 

grymt skön flopp då Fi säkert har ett ess eller en kung. Bettar 4 dollar och får en snabb syn.

 

turn 4

 

bettar nu pott på cirka 10 dollar och får ännu en snabb syn. Hääärligt tänker jag.

 

river A

 

Rivern ger mig fullhouse men absolut inte den högsta. Tänker att AK borde vara den enda som kunde slå mig men tror absolut inte killen har det då han säkert hade reraisat mig preflop som han alltid gjort tidigare.

 

Skumma är när jag bettar ut 22 dollar så går killen killen allin. Känner mig grymt slagen men tror ändå absolut inte han har AK, men ser inte heller någon annan hand han skulle kunna ha. Tycker ni själva. Självklar fold eller?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om han synat på ett ganska starkt A i stil med AQ,AJ och när det andra esset föll tänkte "att du kanske inte hade något ändå". Hade han 2par innan borde han absolut ha slagit om, om inte på flop så iaf på turn, men eftersom du skriver här så gissar jag att han slog dig :) Anyway, hade synat alla gånger i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men var nästan också hundra på att han satt mig på AK så en bluff eller en reraise med AQ eller AJ vore väl inte det smartaste draget om han nu inte själv satt på det då.

 

Om du har super-stark read på spelaren o hur han tänker kanske man kan dra såna här slutsatser.

 

Många spelare ser 3 ess o tror dom har nötterna typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med många andra att det egentligen borde vara en självkar fold där- fanns väl inga händer som han möjligtvis kunde ha. Men till min förvåning visar han stolt upp sina AQ som han själv tror är en solklar vinst, som han säger i skatten. Jaha, helt okej tänkte jag. Skönt att inte alla är fulllärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...