Gå till innehåll

FLT - För vek på turn?


Incrediboy

Recommended Posts

Fortsätter posta händer där jag misstänker att jag gjort fel.

 

Stämningen vid bordet är ganska tight/agg. med en raise på nästan varje runda. Inte många som fick knacka sina mörkar mao. Ingen större koll på nån av spelarna, speciellt inte på fi. i den här handen.

 

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Hero is CO with T:heart:, A:club:.

UTG calls, 4 folds, MP3 calls, Hero raises, 3 folds, UTG calls, MP3 calls.

 

Syn från UTG och en MP, min position är ganska bra och handen likaså. En raise känns given, speciellt som jag kan få ut knappen och få bästa positionen samt ev. mörkarna. Mörkarna lägger sig mycket riktigt och limparna synar.

 

Flop: (7.50 SB) 7:club:, 2:spade:, 4:club: (3 players)

UTG bets, MP3 calls, Hero raises, UTG calls, MP3 folds.

 

Nu sitter jag på överkort samt ett nötfärg bakdörrsdrag (och en väldigt osannolik bakdörrsstege). UTG bettar, MP synar. Jag väljer att höja, möjligen har jag bästa handen, kanske inte så troligt. Men då jag var preflophöjare vill jag fortsätta vara aggro samt ev. göra de andra passiva på turn så jag kan få ett gratiskort. Åker jag på en trebett är det dags att sakta ner. UTG synar dock bara och MP3 foldar, vilket ju var väldigt positivt.

 

Turn: (6.25 BB) T:club: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

 

Träffar högsta paret OCH även nötfärgdraget, borde ju vara kalas. Men när UTG bettar ut igen blir jag osäker. Nu har jag ingen jätteerfarenhet, men av det lilla jag har är min erfarenhet iaf att när fi bettar floppen och synar min raise och sen bettar turn igen så sitter han ofta på något bättre än topp-par. Ser ofta spelare betta ut med sitt fyrfärgs drag ex. Så här blir det bara en syn. Borde jag höjt igen?

 

River: (8.25 BB) 2:heart: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

 

Ett kort som inte gör min hand bättre men som knappast heller gör UTG's hand bättre. Hade naturligtvis hoppats på färgen men jag sitter ju iaf på topp-par med bästa möjliga kicker. Väljer att syna ner iaf. Rätt fel att syna?

 

Final Pot: 10.25 BB

 

Vad har vi då för funderingar i den här handen? Främst turnspelet, borde jag höjt? Sen även rivern, är synen rätt med tanke på mitt tidigare spel?

 

Nåja, skjut iväg era kommentarer nu.

 

Resultatet postas senare..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog höjt turn där. Hans bet behöver ju inte betyda någonting, kanske bara vill testa dig? Eftersom du höjer på floppen bör du ju höja turn då du får TP/TK. Tre bettar han nu så blir det ju lite mer problematiskt..Hade han fått in färgen (eller annan stark hand) borde han ju ha försökt C/R om han inte är helt korkad eftersom du höjde floppen.

 

Vad heter du på party? Så jag slipper sitta vid samma bord ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: här måste jag säga att jag är lite nyfiken själv på vad som bör göras. Jag spelar normalt SH fixed, men min spontana reflektion är att om UTG limpar nåt sämre än AT så suger han :).

 

Raisen på flop handlar väl mycket om psykologi. Om du tror att dem kommer tro på din raise så är den väl värd, om dem kommer streama på ivf så är det väl lika bra att bara syna.

 

Turn spelet är nog helt ok. Måste säga att jag håller med om att folk som bettar in i han med "ledningen" på turn ofta sitter på antingen 2 par (gärna som dem just träffade) eller på nån bluff/vek hand. iaf på låg nivå.

Eftersom du inte kan bli "utdragen" av 4-flushen så känns det väl ok att bara syna.

 

River är inge snack, kan inte lägga dig där.

 

Jag sätter honom på 88 eller 99. Eller på ett flushdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är alltså att på den här nivån bettar folk gärna med sin fyrflush på floppen, raisar jag sen synas det och sen kommer träffen. Alltså när det trots min "aggressivitet" bettas ut ändå igen på turn brukar det indikera nåt riktigt bra.

 

Nåja, kan väl iofs hålla med om att med nu även nötfärgsdraget så kanske en raise är i sin ordning igen. Men så supertomtigt är det väl knappast att bara syna sen?

 

Håller resultet ett tag till i väntan på fler kommentarer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter du på party? Så jag slipper sitta vid samma bord ;)

Annars kan man tro att du har helt andra motib med din fråga :twisted:

 

 

OT: Satt vid samma bord som dig igår, om du har samma nick som här? (fredag), men det var ju så ultra tigth att jag lämna det rätt så snabbt. Lirade kanske bara tre-fyra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...