Gå till innehåll

maxxxx spelar SH FL 3/6 på Party


maxxxx

Recommended Posts

Hej!

 

Lite bakgrund:

Jag har spelat fullring 2/4 FL ganska länge, i början av sommaren tog jag steget till 3/6 då jag nådde $1800 i BR.

Ungefär samtidigt så började Party med 6max bord på 3/6 och då försvann nästan alla fullring-bord, så jag gick ner till 2/4 igen.

Insåg dock att 3/6 6max borden är en riktig guldgruva då dom kommer översvämmas av fullring spelare som inte kan lira shorthanded.

 

Så jag har läst allt om Shorthanded jag kommit över för att förbereda ett byte till 6max borden (allt på detta forum, på 2+2, avsnittet i Holdem Brain och avsnittet i HEFAP).

 

I fredags förra veckan blev jag också arbetslös så jag har mycket tid till att lira poker nu.

 

I Lördags så började jag, så här ser resultaten ut:

 

 

08-13: + $104,5

08-14: + $43

08-15: + $45

08-16: +$131,75

08-17: +$86

08-18: +$67,5

08-19: +$337

 

BR: $2610

 

Inser dock att jag har haft extremt mycket tur, som SH newbie borde jag inte ha plussat så bra, idag har jag spelat 9 sessions, alla har gått plus.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :)

Har läst allt du skrivit om shorthanded, har varit mycket lärorikt.

 

Idag hann jag bara med en kort session, gick $104 plus.

Bankrullen är alltså uppe i $2714, över $900 plus på en vecka, en 50% ökning av rullen.

 

Har spenderat en del tid idag till att gå igenom mitt spel, har funnit en massa luckor, jag spelar för passivt, synar ibland när jag borde raisa, stjäl för lite blinds osv...

 

Tur för mig att tur är en faktor i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen börjat spela SH från att mest ha spelat 1/2 & 2/4 fullbord tidigare, dock spelar jag på 1/2 nu i början. Kommer följa denna dagbok med intresse då jag givetvis hoppas komma upp till 3/6 inom en inte allt för lång tid.

 

Använder du program som PT eller PO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...