Gå till innehåll

TV: Stort pokerinslag på TV4:s Nyheterna


Bernt

Recommended Posts

Jag såg VDn för svenska spel och insåg snabbt att om jag träffar honom irl så stryper jag honom.

 

Vad sa han som var så hemskt? Han försökte ju bara förklara att Svenska Spel vill utgöra ett alternativ som känns mer tryggt/kontrollerat och där förhoppningsvis åtminstone någon liten del av raken går till att hjälpa spelmissbrukare.

 

Jag tyckte det var ett rätt bra inslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg VDn för svenska spel och insåg snabbt att om jag träffar honom irl så stryper jag honom.

 

Vad sa han som var så hemskt? Han försökte ju bara förklara att Svenska Spel vill utgöra ett alternativ som känns mer tryggt/kontrollerat och där förhoppningsvis åtminstone någon liten del av raken går till att hjälpa spelmissbrukare.

 

Jag tyckte det var ett rätt bra inslag.

 

En del av raken till spelmissbrukare, och resten till marknadsföring för att locka fler spelare då ? :D Såg ett reportage om detdär någon gång förra året, svenska spel hade lagt någonting i still med 2,5 miljoner till stöd för spelmissbrukare, och runt 250 miljoner på marknadsföring... Är inte det jävligt skevt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av raken till spelmissbrukare, och resten till marknadsföring för att locka fler spelare då ? :D Såg ett reportage om detdär någon gång förra året, svenska spel hade lagt någonting i still med 2,5 miljoner till stöd för spelmissbrukare, och runt 250 miljoner på marknadsföring... Är inte det jävligt skevt?

 

 

Instämmer fullständigt! Slopa spelmonopolet så svenska spel kan gå i botten!!! Sån satans dubbelmoral på staten och svenska spel :twisted:

 

 

jezaja - Citat fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sa han som var så hemskt? Han försökte ju bara förklara att Svenska Spel vill utgöra ett alternativ som känns mer tryggt/kontrollerat och där förhoppningsvis åtminstone någon liten del av raken går till att hjälpa spelmissbrukare.

 

Jag tyckte det var ett rätt bra inslag.

 

Han är ett dubbelmoraliserande svin med inget annat än $ i ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sa han som var så hemskt? Han försökte ju bara förklara att Svenska Spel vill utgöra ett alternativ som känns mer tryggt/kontrollerat och där förhoppningsvis åtminstone någon liten del av raken går till att hjälpa spelmissbrukare.

 

Jag tyckte det var ett rätt bra inslag.

 

Han är ett dubbelmoraliserande svin med inget annat än $ i ögonen.

 

Är väl det han får betalt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spels har två/tre uppgifter:

1. Erbjuda ett tryggt spel till svenskarna

2. Tjäna pengar åt staten

3. (Minimera effekterna av spelberoende)

 

Jag sätter den sista inom parantes eftersom detta inte är Svenska spels huvudsakliga syfte. De ska tjäna pengar, så är det bara. Problemet är att de inte kan gå ut och säga det till hela sverige, trots att 90% redan räknat att så är fallet. Skulle de säga det skulle de inte längre få finnas kvar, och såpass duktiga är de nog så att de ser till att bli kvar.

 

Därför blir det ju naturligtvis dubbelmoral, men det tycker jag ju inte man kan klandra VD:n för? Det är ju hans jobb att bedriva det fina spelet (oj, vilken ironi) att se till att Sverige får ha kvar ett spelmonopol, samtidigt som man försöker att tjäna så mycket pengar som möjligt?

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur man kan bli arg på svenska spel när detta inslag visas. Men jag kan förstå om man tycker svenska spel är dåligt, men det är enkelt löst. Skit i att spela där så slipper ni bli så upprörda och e de pengarna som dom tjänar som stör er? så kom ihåg att "Den som har mest pengar när han dör ......" NÄÄÄ han dör ändå!

 

Det dåliga med detta inslag tycker jag är att jag blir stämplad som spelmisbrukar om jag skulle råka nämna bokstaven P! Bara för att min hobby heter poker. Sen ska man försvara sej oxå för någon som knappt kan se skillnad på kortspel och spelet uno!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni sluta klaga eller, företaget existerar knappast för att få folk att sluta spela... Om de nu väljer att spendera pengar på att hjälpa spelmissbrukare ska ni väl gynna detta snarare än att klaga på mängden hjälp ?!

 

Det som jag blir mest förbannad på är att SS ger MINDRE pengar än vad de privata spelbolagen ger till folk med spelproblem. Det gör mig jävligt förbannad, för SS försöker påstå precis det motsatta.

 

Sedan är det en annan sak att SS inte har någon framtid i ett längre tidsperspektiv - med de nuvarande reglerna som staten sätter upp. Nästan alla unga människor spelar på privata företag, då återbetalningen till spelarna är bättre där. Pensionärerna/människor över 30 år spelar fortfarande på SS pga. okunskap, men som vi alla vet är information fri och fri information kommer alltid att vinna i slutändan. Till det ska då läggas de människor som inte litar på internet osv., men de dör ju efter hand.

 

Ser man saken i SSs perspektiv, så gör SS helt rätt. Man försöker maximera sina intäkter, vilket alla företag försöker göra. Så man ska inte klandra SS för vad de gör, man ska klandra de politiker som sätter upp spelreglerna för SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare haft med svenska spel att göra och de får gärna

kalla sig för vad de vill men det är inget annat än en sosseprodukt

och är likt LI arroganta skitstövlar.

 

De anser på fullaste allver att ALLA andra aktörer är oseriösa -

inklusive pokerföretagen som - hör och häpna - inte alltid betalar ut

spelarnas vinster...De påstår också i samma mening att de flesta

pokersajter är riggade för att lura av folk pengar...

 

Men det värsta återstår! De har sagt att de tänker betala LI resor för dess försök att stoppa internetsajter...!

 

Jag bara undrar: Hur många pokerspelare tänker rösta på sossarna

i nästa val? Räck upp en hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar: Hur många pokerspelare tänker rösta på sossarna i nästa val? Räck upp en hand!

Vad har politik med pokerintresse att göra?

 

Har du inte förstått någonting???

De gör ju allt för att sabotera för pokerspelare med all denna

hetsjakt på "illegala pokerklubbar" och sinnessjuka skatteregler...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar: Hur många pokerspelare tänker rösta på sossarna i nästa val? Räck upp en hand!

Vad har politik med pokerintresse att göra?

 

Liberal spelpolitik -> lättare att utöva sitt pokerintresse

Röstade du nej till EU för att de skulle kravställa på jordgubbsstorleken?

 

Med mitt kortfattade inlägg menade jag att jag inte röstar för en sån relativt bagatellartad sakfråga (därmed inte sagt att jag röstar på sossarna). Nu blev det OT så det sjuder om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar: Hur många pokerspelare tänker rösta på sossarna i nästa val? Räck upp en hand!

Vad har politik med pokerintresse att göra?

 

Liberal spelpolitik -> lättare att utöva sitt pokerintresse

Röstade du nej till EU för att de skulle kravställa på jordgubbsstorleken?

 

Med mitt kortfattade inlägg menade jag att jag inte röstar för en sån relativt bagatellartad sakfråga (därmed inte sagt att jag röstar på sossarna). Nu blev det OT så det sjuder om det...

 

Så du menar att om sossarnas härjande skulle göra att de förbjuder eller

omöjliggjorde för pokerspel så att du därmed inte kan lira poker längre så skulle du inte bry dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att om sossarnas härjande skulle göra att de förbjuder eller omöjliggjorde för pokerspel så att du därmed inte kan lira poker längre så skulle du inte bry dig?

Lägg av. Verkar det gå åt det hållet tycker du? Men visst, det finns andra samhällsfrågor som jag tycker är viktigare än spel.

 

Javisst, jag skulle kunna fylla en hel A4-sida med punkter som visar

att det går åt det hållet. Men jag håller med dig, det börjar att gå

OT så vi borde kanske lägga ner diskussionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...