Gå till innehåll

Dålig start vid nytt bord, varför?


oggeking

Recommended Posts

Hallå!

Tänkte höra med forumfolket om någon har liknande problem med sitt spelande som jag har.

Problemet är att i princip varje gång jag sätter mig vid ett nytt bord så går jag minus X antal dollar innan vändningen kommer. Väldigt ofta så hamnar jag nåt inköp back för att allt som oftast sluta ett par- tre inköp plus.

Har väldigt svårt att förstå varför det blir på detta sätt.

Är en vinnande spelare och lever på pokern så denna fråga är väldigt viktig för mig då om jag konstant förlorar ett inköp innan jag börjar vinna så påverkar ju detta min inkomst ganska så rejält.

 

Några tankar, råd? Nån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ha samma problem och det hänger oftast på att man har dålig koll på bordet. Tror att man måste spela mycket tightare ibörjan än vad man brukar spela och lägga de mer marginella händerna innan man får koll på bordet. Det är iaf så jag kommer att försöka göra.

 

I början när jag spela de så hade jag inte dessa problem men då spela jag supper tight. Nu spelar jag lite mer händer som SC och SC 2 gaps och träffar de inte hårt så måste man ha lite kännsla för hur de andra spelar för att inte bcaka.

 

När man väll fått rätt på det som tror jag att mina resultat kommer att bli ännu bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spelstil är SuperLoose/Aggresive och jag börjar alltid väldigt aggresivt för att få grepp om bordet, verkar tyvärr inte fungera alltför bra. :?

När jag köper in igen så brukar jag tighta till mitt spel en aning för att sedan växla tempo igen när jag fått upp stacken, sen flyter det oftast på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spelstil är SuperLoose/Aggresive och jag börjar alltid väldigt aggresivt för att få grepp om bordet, verkar tyvärr inte fungera alltför bra. :?

När jag köper in igen så brukar jag tighta till mitt spel en aning för att sedan växla tempo igen när jag fått upp stacken, sen flyter det oftast på.

 

Jag misstänkte att du spelade så och det är nog en enkel förklaring till varför du backar i början. Du får nog se de förlorade pengarna som reklam som du får betalt för senare.

Att du backar i början tycker jag inte är något konstigt utan något som du får räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spelstil är SuperLoose/Aggresive och jag börjar alltid väldigt aggresivt för att få grepp om bordet, verkar tyvärr inte fungera alltför bra. :?

När jag köper in igen så brukar jag tighta till mitt spel en aning för att sedan växla tempo igen när jag fått upp stacken, sen flyter det oftast på.

 

Då tycks Du ju veta vad som är problemet? Börja med att

tighta till mitt spel en aning för att sedan växla tempo igen
istället. En nackdel, iofs, kan vara att din image som SLAG inte understryks tillräckligt för att du ska bli nersynad med din tightare image senare. Pröva dig fram!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spelstil är SuperLoose/Aggresive och jag börjar alltid väldigt aggresivt för att få grepp om bordet, verkar tyvärr inte fungera alltför bra. :?

När jag köper in igen så brukar jag tighta till mitt spel en aning för att sedan växla tempo igen när jag fått upp stacken, sen flyter det oftast på.

 

Jag misstänkte att du spelade så och det är nog en enkel förklaring till varför du backar i början. Du får nog se de förlorade pengarna som reklam som du får betalt för senare.

Att du backar i början tycker jag inte är något konstigt utan något som du får räkna med.

 

Det märkliga med detta är att när jag väl fått ihop till en stor stack så växlar jag upp i tempo igen och då är det inga problem att fortsätta vinna.. Möjligtvis så ser min större stack mer skräckinjagande ut då så det kanske kan vara därför.. Vad tros?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga med detta är att när jag väl fått ihop till en stor stack så växlar jag upp i tempo igen och då är det inga problem att fortsätta vinna.. Möjligtvis så ser min större stack mer skräckinjagande ut då så det kanske kan vara därför.. Vad tros?

 

Genom att du har byggt upp till en stor stack sen så har du visat upp vinnande händer. Detta tillsammans med att du har en stor stack gör säkert att du får större respekt från de andra spelarna.

 

Säkert är det också så att du under den här tiden har fått bra read på dina motståndare och kan också växla tempo då och då. Det gör att du blir svår att spela mot.

 

Men som sagt, det är inget fel att du backar i början, det är ju bara som det ska.

 

Som sagt, det går ju att tighta till i början, men då får du ju inte den där stämpeln som loose/aggressive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag iofs nybörjare, men jag märker att jag ofta får lite för bråttom att sätta mig i respekt hos motståndarna, och slarvar lite framför allt på floppen när jag precis satt mig vid ett nytt bord. Jag har dock blivit medveten om detta och tvingar nu mig själv att spela ruskigt tight de första händerna medan jag studerar motståndarna. Det har hjälpt mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Hallå!

Tänkte höra med forumfolket om någon har liknande problem med sitt spelande som jag har.

Problemet är att i princip varje gång jag sätter mig vid ett nytt bord så går jag minus X antal dollar innan vändningen kommer. Väldigt ofta så hamnar jag nåt inköp back för att allt som oftast sluta ett par- tre inköp plus.

Har väldigt svårt att förstå varför det blir på detta sätt.

Är en vinnande spelare och lever på pokern så denna fråga är väldigt viktig för mig då om jag konstant förlorar ett inköp innan jag börjar vinna så påverkar ju detta min inkomst ganska så rejält.

 

Några tankar, råd? Nån..

 

Låt mig gissa att du spelar mot svaga spelare. Shorthanded. Jag upplever detsamma. Om du har fått reda på en bra förklaring så dela gärna med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare sa så har det ju delvis med vinststatistiken att göra. Såvida du inte vinner 50% av alla händer så är det ju inget konstigt.

 

Stacken växer ju inte rakt av vid ett bord. Säg att du vinner var 5-8e delad hand i snitt (eller mer eller mindre). Det innebär ju att du "förlorar" oftare än du vinner. Det är ju inget problem då du vinner större summor än du förlorar. Men det innebär att mellan dess att du ökar stacken så minskar den.

 

Chanserna är alltså störst att du börjar med att backa lite då det är backa du oftast gör.

 

Störst påverkan tror jag dock som alla andra sagt är att du inte har någon bra read på någon egentligen när du sätter dig ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det ju hyffsat vanligt att man spelar lite lösare i början för att få information om sina motspelare. Kanske kan syna lite sämre situationer för att se vad de spelar med osv.

 

DU kanske gör den lilla undermedvetna investeringen? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående super loose. Varför får man så mycket skit som sådan spelare? Jag får höra att jag är både det ena och det andra och antagligen tror dom att man torskar rakt ut, fast att man vinner rakt ut. Varför fattar inte folk att det kan vara vinstgivande att spela superlöst och hyperaggro om man har känslan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ex :

 

du sätter dig med 100BB.

 

Du vinner inte din första hand när du lägger BB, sen SB, då har du redan backat 1.5BB, rundorna går, du synar/raisar, om du nu itne träffar så är du back.. man vinner inte alltid de första händer på bordet, dvs man backar i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...