Gå till innehåll

NLT - Set i stora problem på turn!


jompa1

Recommended Posts

NL50 (blinds 0.25/0.5) Fullring

 

$50 NL Texas Hold'em -

 

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

 

Seat 5: fi ($39.05 )

Seat 6: hero ( $53.25 )

Seat 1: bb ( $50 )

Seat 2: sb ( $50 )

 

sb posts small blind [$0.25].

bb posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ 7s 7h ]

 

fi raises [$1].

hero calls [$1].

 

sb folds.

bb folds.

 

Väljer att bara syna då jag hoppas att några fler spelare vill deltaga. Möjligen felaktigt, borde kanska ha höjt och tagit kommando i potten. Vad tycker ni?

 

** Dealing Flop ** [ 7c, 5s, 8c ] Pot storlek=2.75

 

fi checks.

hero bets [$2].

fi raises [$4].

hero raises [$10].

fi calls [$8].

 

Trevlig träff, gillar dock inte riktigt alla steg och flushdrag så jag väljer att spela aggresivt.

 

** Dealing Turn ** [ 9s ] Pot storlek 26.75

 

fi bets [$25].

 

 

Aj då, inte direkt det kort jag hoppades på. Dessutom betar fi pott och jag har nu stora problem.

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat hans potbet, du sitter ju med triss + flushdraw och chans på kåk & fyrtal efter turn. Missar du flush/kåk/fyrtal (som alla tar hans tråkiga straight) på river och han kör ut en likvärdig bet igen hade jag dock lagt mig, då känns det ganska givet att han har en en straight, om än annat två spader på hand (om det kom en spader på river)

 

Jag tycker du borde raisat med $6-8 preflop också, han ville kanske bara stjäla blinds till en början och du sitter ju ändå med PP.

 

Du borde dock ha tryckt dit med ~$15-18 direkt efter hans check på flop. $10 var nog en för feg raise på hans lilla bet.

 

Det är min syn på saken, fast jag är ju lite av en nybörjare så ni får gärna kommentera min åsikt också... kritik är alltid kul :)

 

EDIT: missbedöme om flushdraw, uppdaterat inlägg nedan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat hans potbet, du sitter ju med triss + flushdraw och chans på kåk & fyrtal efter turn. Missar du flush/kåk/fyrtal på river och han kör ut en likvärdig bet igen hade jag dock lagt mig, då känns det ganska givet att han har en en straight, om än annat två spader på hand.

 

Var hittar du flushdraget? Med tanke på att FI mer eller mindre är all-in med sin 25$ bet så finns det inga implicita odds för kåken heller. Känns som FI sitter sexan de flesta gångerna här. Fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat hans potbet, du sitter ju med triss + flushdraw och chans på kåk & fyrtal efter turn. Missar du flush/kåk/fyrtal på river och han kör ut en likvärdig bet igen hade jag dock lagt mig, då känns det ganska givet att han har en en straight, om än annat två spader på hand.

 

Var hittar du flushdraget? Med tanke på att FI mer eller mindre är all-in med sin 25$ bet så finns det inga implicita odds för kåken heller. Känns som FI sitter sexan de flesta gångerna här. Fold.

 

Menade spadern som kom på turn, men såg nu att jag tänkte fel och att ett flushdraw är uteslutet... lutar åt en fold, men står kvar vid att han borde satsat en $6-8 preflop. Satte han en straight på flop borde han lagt sig om du satsade en säg, $7, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat hans potbet, du sitter ju med triss + flushdraw och chans på kåk & fyrtal efter turn. Missar du flush/kåk/fyrtal (som alla tar hans tråkiga straight) på river och han kör ut en likvärdig bet igen hade jag dock lagt mig, då känns det ganska givet att han har en en straight, om än annat två spader på hand (om det kom en spader på river)

 

Han hade bara ca $12 kvar i sin stack efter sin bet och jag såg mig således som commited. Det jag valde mellan var alltså all-in eller fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte synar med 777 här vad ska man då syna med?

 

Är man tämeligen säker på att motståndaren inte kan tänkas bluffa när världens scarecard kommer på turn så visst kan man folda, men jag tycker inte hans betande är så väldigt konsekvent med en sexa. Och pengarna man förlorar på att syna mot stegen är förhållandevis små i förhållande till hur mycket man vinner när motståndaren har en sämre hand.

 

För övrigt:

 

Board: 9s 8c 7c 5s

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 47.0373 % 43.18% 03.86% { 7h7s }

Hand 2: 52.9627 % 49.11% 03.86% { AA, 99-55, A6s, 98s, 76s }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Hjorts inlägg sammanfattar vad jag tänkte. Hade svårt att sätta honom på en sexa och valde således att ställa in:

 

hero is all-In [$40.25]

fi is all-In [$12]

 

** Dealing River ** [ 4d ]

 

fi shows [ Ad, 9h ] a pair of nines.

hero shows [ 7s, 7h ] three of a kind, sevens.

hero wins $3.25 from side pot #1 with three of a kind, sevens.

hero wins $97.75 from the main pot with three of a kind, sevens.

 

En trevlig liten pott :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju redan resultat visats men vad jag ville säga är att det nästan alltid känns som en ganska klar syn, jag har svårt att tro att fi i praktiken skulle ställa in direkt han sätter stegen på turn efter att ha fått grovt motjuck på floppen. Hade han däremot värdebetat lägre, utan att ge odds för att dra till kåk, skulle jag ta mig en funderare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrent spel! Mycket skönt att se någon som sätter hårt mot hårt!

 

Visst kan du vara slagen, men tveksamt att han raisar en hand med en sexa? Ska vara 99 då.... men tycker ändå du gör rätt som synar!

 

Jag tycker absolut inte det är klockrent. Att syna rivern är sin sak, men att ställa in som görs i det här fallet? Bluffar han så fårt du ändå inte mer betalt; däremot förlorar du extra om han nu har stegen eller 99.

 

Hur synkapabel är han i det här läget med ex. tvåpar? Nej, i det där läget skulle jag enbart syna och inget annat.

 

edit: ja visserligen bara 12$ så har han ett tvåpar ex. så känner han sig kanske tiltad och ledsen nog att syna. Anser det dock ändå vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrent spel! Mycket skönt att se någon som sätter hårt mot hårt!

 

Visst kan du vara slagen, men tveksamt att han raisar en hand med en sexa? Ska vara 99 då.... men tycker ändå du gör rätt som synar!

 

Jag tycker absolut inte det är klockrent. Att syna rivern är sin sak, men att ställa in som görs i det här fallet? Bluffar han så fårt du ändå inte mer betalt; däremot förlorar du extra om han nu har stegen eller 99.

 

Hur synkapabel är han i det här läget med ex. tvåpar? Nej, i det där läget skulle jag enbart syna och inget annat.

 

edit: ja visserligen bara 12$ så har han ett tvåpar ex. så känner han sig kanske tiltad och ledsen nog att syna. Anser det dock ändå vara fel.

 

Som du ändrade med din edit, det är mest spelet på turn som är intressant. Och efter hans bet på 25 där (med bara 12 kvar) finns ju i stort sett inget alternativ än att ställa in. Han kommer garanterat syna sista 12 om han inte tokbluffar, och tokbluffar han så kommer han ändå inte lägga in mer om Hjälten synar.

 

Hade det däremot varit fråga om att ställa in tidigare i handen, tja då hade det varit en annan sak. Hade fi CHECKAT på turn då hade det nog varit fel att ställa in. I det läget så får du bara syn av stegen eller ett annat set... Men när han nu gör en "bluff" på sin träffade nia och slänger in så pass stor del av stacken, då är det ju bara att tacka och ta emot! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrent spel! Mycket skönt att se någon som sätter hårt mot hårt!

 

Visst kan du vara slagen, men tveksamt att han raisar en hand med en sexa? Ska vara 99 då.... men tycker ändå du gör rätt som synar!

 

Jag tycker absolut inte det är klockrent. Att syna rivern är sin sak, men att ställa in som görs i det här fallet? Bluffar han så fårt du ändå inte mer betalt; däremot förlorar du extra om han nu har stegen eller 99.

 

Hur synkapabel är han i det här läget med ex. tvåpar? Nej, i det där läget skulle jag enbart syna och inget annat.

 

edit: ja visserligen bara 12$ så har han ett tvåpar ex. så känner han sig kanske tiltad och ledsen nog att syna. Anser det dock ändå vara fel.

 

Som du ändrade med din edit, det är mest spelet på turn som är intressant. Och efter hans bet på 25 där (med bara 12 kvar) finns ju i stort sett inget alternativ än att ställa in. Han kommer garanterat syna sista 12 om han inte tokbluffar, och tokbluffar han så kommer han ändå inte lägga in mer om Hjälten synar.

 

Hade det däremot varit fråga om att ställa in tidigare i handen, tja då hade det varit en annan sak. Hade fi CHECKAT på turn då hade det nog varit fel att ställa in. I det läget så får du bara syn av stegen eller ett annat set... Men när han nu gör en "bluff" på sin träffade nia och slänger in så pass stor del av stacken, då är det ju bara att tacka och ta emot! :)

 

Läste lite fel :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...