Gå till innehåll

joggystyles väg ut i världen


joggystyle

Recommended Posts

Har länge haft planer på att starta en dagbok men det har inte blivit av.

Ska försöka uppdatera den så ofta jag hinner.

 

Info: Jag är en 21årig kille från Östhammar mellan Uppsala och Gävle. Har spelat poker i ungefär ett år och senaste 6 månaderna har jag spelat poker på heltid. Spelar mestadels MTT eftersom jag suger på cashgame men det brukar bli endel 1/2 och 2/4 med varierande resultat.

 

Mål: Kommer sätta ganska kortsiktiga mål.

Just nu är målet att ha 60 000kr på Unibet innan 31 Augusti.

Om jag lyckas med det så kommer jag åka till Barcelona 9 september och spela några av dom mindre tävlingarna.

 

Rulle på Unibet: 45000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack så mycke allihopa! har börjat bra, är chipleader i 75an just nu i pausen! =)

 

Ska bli kul att följa, verkar som du är väldigt framgångsrik i turneringar enligt vad jag sett.

 

Spelar du bara på b2b? och i så fall, spelar du några fler MTTs än €40 och €75.

 

Lycka till :D

 

Tack så mycke. Spelade endel på expekt men just nu är det bara Unibet som gäller. Spelar mestadels bara 40e och 75e men det händer att jag lirar nån mindre turnering också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75e: Började riktigt bra, va ganska överlägsen chipleader i pausen men sedan kom tilten efter att mina AA blivit utdragna mot 77 som fick in en runner runner stege. Tappade halva stacken och två ggr irad ställer folk in när jag höjjer preflopp så andra gången gjorde jag en riktigt usel call med AT och självklart hade han en hand den gången, KK och jag klonkade inte.

hade knappt 4bb kvar när jag får K6o på BB och tre personer limpar in, ställer in och hoppas alla ska folda men självklart har nån limpat AA så då va man ute.

 

 

Direkt efter satte jag mig på 2/4 och brände ett inköp när jag skulle semibluffa, tyvär så insåg jag försent att det va bordets största callingstation så han synade ner mitt steg/färgdrag med par i J och en 7 som kicker.

 

Ska fortsätta att lira lite cashgame nu, ska nog spela 15e+ rebuy turneringen och 100e midnight freezout inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15e+ rebuy/addon börjar riktigt bra och ligger femma när det är 150 av ca 250 spelare kvar. sedan är det dags igen, istället för överlägsen chiplead så har man bara en average stack när mina QQ blir utdragna av JJ på rivern

Ställer in som shortstack med 55 när det är 40 spelare kvar (precis ITM) blir synad av AJ som klonkar på rivern

 

 

Spelade lite 0.5/1 cashgame samtidigt och brände ett inköp med ett set mot ett högre set

 

Får se till att vinna midnight freezout 100e med en 5k guarentee om jag ska gå plus idag, endast 42 spelare med så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Like whoa! =)

 

Samma skit på midnight freezout turneringen, ledde när det va 20 spelare kvar men sedan började man springa in i floppade monster tre händer irad och när man lyckas få in hela degen med KK på en låg bräda med två spader så blir man synad av ett färgdrag som givetvis klonkar.

 

 

En riktigt värdelös dag idag =(

 

rulle: 41000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är det väldigt långt till Barcelona =(

 

blev utdragen så mycke igår så idag bestämde jag mig för att hålla koll på alla coinflipps. resultat blev 3 vunna 8 förlorade...är väldigt svårt att spela poker när man inte vinner några coinflipps.

 

Gjorde ett försök på 75an men åkte ut ganska tidigt, fick dåligt med kort och träffade istortsätt ingenting.

 

Spelade en 150e enbords turnering men åkte ut som femma när min all in preflopp med KK blev synad av AQ och som vanligt klonkar han på turn. Kändes väldigt drygt för jag tyckte att jag hade bra koll på bordet så tror att min vinstchans hade varit ganska stor.

 

spelar för stunden 40e turneringen och lyckas sno åt mig två tomtestackar på tredje handen med AA.... gäller nog att vinna den idag om inte Barcelona resan ska förbli en dröm.

 

rulle: 38000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen joggy!

Du vet det vänder snart!

 

Har ju 15 dagar på mig = 15 stycken 75euros, man lär ju vinna åtminstonde 3 så då är ju resan klar med marginal! =)

 

Nej men allvarligt så har jag gått ner till 1/2 på cashgame eftersom min rulle är långt ifrån tillräcklig på 2/4 men ska försöka undvika cashgame så mycke som möjligt eftersom det är turneringarna jag gör pengar på.

 

 

Lyckades komma ITM (runt 15) på 40euros igår men låg femma när det va 30 spelare kvar så hade hoppats på en bra mycke bättre placering... sprang på AK och AKs när jag ställde in med KT....

 

Bara jag får lite flyt med mig så tror jag att jag ska kunna nå 60 000kr innan augustis slut.

Nu ska jag på tomte jakt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med MTT-dagbok!

 

Jag startade på samma bord som dig i 15€ rebuy igår och såg att du tog rebuy direkt. Gör du det i alla rebuys (verkar inte som du gör det i 75€) och i så fall, vad är det som avgör när du gör det respektive inte gör det?

 

Jag antar att anledningen är att det ska gå att fånga någon lös spelare med mycket marker i början av turneringen och hyfsat snabbt få 4 x startstacken, men är det värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med MTT-dagbok!

 

Jag startade på samma bord som dig i 15€ rebuy igår och såg att du tog rebuy direkt. Gör du det i alla rebuys (verkar inte som du gör det i 75€) och i så fall, vad är det som avgör när du gör det respektive inte gör det?

 

Jag antar att anledningen är att det ska gå att fånga någon lös spelare med mycket marker i början av turneringen och hyfsat snabbt få 4 x startstacken, men är det värt det?

 

På 15e så tar jag rebuyen för att jag ska ha alla spelare täckta så jag kan bossa med dom och ifall nån tomte skulle råka få ihop en stor stack så kan jag ta hela stacken på direkten. När det bara är 15e så gör det inte så mycke ifall man skulle åka ut på direkten.

 

På 75e brukar jag vänta med rebuyen ifall man skulle råka bli utdragen direkt ibörjan för jag anser att jag har bra chans att vinna även fast jag bara skulle ha lite över 2500 marker i pausen. Men det varierar, sitter det många dåliga spelare med stora stackar på mitt bord så brukar jag ta addon tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75e: vad ska man säga.... lirar perfekt men istället för chipleader så blir man bestraffad med en runner runner färg när man synar ner en jättebluff med AT vs A6s. Lyckades jobba mig tillbaka fast jag var extremt tiltad..gör en dålig syn med A3s när SB ställer in andra gången irad men han hade lyckats få QQ så då va man körd fast man träffade två par.

 

Jag kan helt enkelt inte vinna på poker för tillfället....

lyckades komma sexa på 40e idag men hela den turneringen va också full av massa utdragningar..förlorade en stor del av stacken med AK vs AQ men jobbade mig tillbaka.

 

lyckades klonka till mig en stor pot på cashgame så gick +-0 idag , va 98% underdog på rivern men ruter kung räddade mig.

 

Har haft bad streaks men då har det oftast varit jag som spelat dåligt nu spelar jag riktigt bra men blir endå utdragen hela jävla tiden.

 

 

rulle:38000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara fråga en sak: Om alla lägger sig till dig i en MTT,på knappen, höjer du varenda jävla gång? :)

Har haft BB mot dig på knappen i några tuneringar och det var ingen dans på rosor.

 

Nej det är helt sjukt, får alltid bra kort när jag är först in från knappen! ;)

(beror på vem som sitter på BB, hur stora blindsen är och hur stor min stack är)

 

Visst heter du Petla på B2B?

 

 

Idag finns det mycke fina turneringar så ett par tusingar plus bör man kunna gå ifall man slipper dom allra värsta utdragningarna. Anser att jag fortfarande har en ganska stor chans att fixa Barcelona resan, en riktigt fin placering i kvällens 75a så är man nästan där!

 

Ska försöka fixa lite handhistorys idag men blir alltid så förbannad när jag förlorar stora potter så jag glömmer att ta numret och börjar kasta saker istället :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka fixa lite handhistorys idag men blir alltid så förbannad när jag förlorar stora potter så jag glömmer att ta numret och börjar kasta saker istället :P

 

Finns det ingen request handhistorys to my email lr liknande så du kan få dina sista 1000 HHs till din mail? Jag skulle väldigt gärna vilja ha alla HHs från en hel turnering, om det finns på Unibet kan du ju vidarebefodra mailet till mig :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett par HH...

 

Möter Unibets sämsta spelare som alltid synar ner med överkort..det är därför jag överspelar mina AK.

 

 

Players:

peder12 (1 464,00 in seat 1)

dkthomas (7 939,00 in seat 2)

Liverpul (1 092,00 in seat 3)

joggystyle (3 665,00 in seat 4)

Brink_dk (8 427,00 in seat 5)

Sklyf (3 020,00 in seat 6)

Henninger (6 054,00 in seat 7)

branco (2 550,00 in seat 8)

CKRON (4 443,00 in seat 9)

 

Dealer: dkthomas

Small Blind: Liverpul (100,00)

Big Blind: joggystyle (200,00)

 

joggystyle was dealt: Kd - As

 

Brink_dk Fold

Sklyf Fold

Henninger Call (200,00)

branco Fold

CKRON Fold

peder12 Fold

dkthomas Fold

Liverpul Fold

joggystyle Raise (675,00)

Henninger Call (675,00)

 

Flop 4d - 5h - 6h

 

joggystyle Bet (1 800,00)

Henninger Call (1 800,00)

 

Turn 4d - 5h - 6h - Ks

 

joggystyle All-In (990,00)

Henninger Call (990,00)

 

River 4d - 5h - 6h - Ks - 8d

 

joggystyle shows: Kd - As (a pair of kings)

Henninger shows: 7d - Ah (a straight, eight high)

 

Henninger wins: 7 430,00 (with a straight, eight high)

 

Som sagt jag kan inte vinna för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en minut senare händer detta

 

 

Game # 111547848 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2005-08-16 12:52:30 UTC

 

Players:

Carro_g (EUR 112,75 in seat 1)

dk_nicklas (EUR 47,75 in seat 2)

tomwaits (EUR 221,36 in seat 3)

Espenz (EUR 21,65 in seat 4)

joggystyle (EUR 45,39 in seat 5)

trebein (EUR 39,85 in seat 6)

Anderchak (EUR 96,50 in seat 7)

dennisen (EUR 127,57 in seat 8)

 

Dealer: tomwaits

Small Blind: Espenz (0,50)

Big Blind: joggystyle (1,00)

 

joggystyle was dealt: 3s - 6h

 

trebein Call (1,00)

Anderchak Fold

dennisen Fold

Carro_g Fold

dk_nicklas Call (1,00)

tomwaits Call (1,00)

Espenz Call (0,50)

joggystyle Check

 

Flop 5h - 3h - 6d

 

Espenz Check

joggystyle Check

trebein Bet (4,00)

dk_nicklas Fold

tomwaits Fold

Espenz Fold

joggystyle Raise (10,00)

trebein Call (6,00)

 

Turn 5h - 3h - 6d - Jh

 

joggystyle All-In (34,39)

trebein All-In (28,85)

joggystyle Payback (5,54)

 

River 5h - 3h - 6d - Jh - 4c

 

joggystyle shows: 3s - 6h (two pairs, sixes and threes)

trebein shows: Js - Jc (three of a kind, jacks)

 

trebein wins: EUR 80,20 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...