Gå till innehåll

pokerponkas på äventyr i Barcelona!


pokerponkass

Recommended Posts

Ok.. nu har dagbokssjukan även kommit till mig. Jag drar igång denna tråden redan nu för att se om det finns intrsse för detta, annars läger jag ner :D

Jag åker till Barcelona mellan den 7-19:e September för och lira i Barcelona Open, samt ha lite semester med FINT väder.

 

Som sig bör har jag en liten presentation.

26 årig nyexaminerad ljudingenjör (i juni) med väldigt sporadiska jobb som bor 10 min utanför Malmö (landet).

Min pokerkarriär började som smått i augusti förra året med spel med polare samt freerolls på multipoker. Blev aldrig så mycket med det eftersom jag alltid haft oerhörd respekt för pengar och därför varit "lite såddär" med och sätta in pengar att spela för. Samt att jag sög otroligt mycket.

Men efter nyår, hade jag inte så mycket kvar och göra på min utbildning så jag fick mycket tid över, så jag började sätta mig in i pokern mer. OJ vad mycket jag inte visste =). satt och läste stenhårt på texas-holdem.se samt andra siter, var nog först lite senare jag hittade hit här. Köpte ett par böcker och läste dom, samt satte in 50$ på pacific för jag hade läst att där skulle det minsann finns dåliga spelare. Så du kunde väll tom jag vinna lite.

 

Sen har det rullat på, de 50$ har aldrig försvunnit från Pacific och har jobbat upp sig en bit.

För tillfället spelar jag de högsta borden på Pacific (NL 3/6 och 30/60 FL).

Har förövrigt precis tagit steget upp till 30/60 vilket för övrigt har sämre spelare än tex 10/20 =)

 

Anledningen till att jag sitter kvar på Pacific fast sidan är heeeemsk, är att jag har helt enkelt vant mig, plus att jag har koll på de allra flesta spelarna på NL 3/6 vilket är mycket bra (att ha koll på dem, inte spelarna). Jag spelar även lite på Empire, men efter en tragisk Omaha fyllesession så finns där inte så mycket cash och lira för där :shock:

 

Oj.. massa babbel... iaf poängen hade varit o ge lite updateringar och berättelser från mitt spelande i Barcelona Open om det nu finns intresse.

Jag kommer med säkerhet spela 1k€ freezeouten och någon mindre turnering. Och sen får sateliter och cashgamen bestämma om jag ev lirar i Main event.

Det var nog allt... skriv om det finns intresse....

 

/Andy

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

captenpro: jo.. det har gått rätt fort, men pacific håller inte så hög kvalité på spelarna, oxo är spleat lite annorlunda än på andra siter. Kommer man in i det så kan de rulla på rätt bra. Samt att jag fått en del bra turneringsvinster som hjälpt rullen

 

joggy: Lämna ett PM elelr nått om du ska dit jag skall bo med 7 pers från boden där några oxo ska lira, så vi blir ett gäng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svalt intresse. En hel dag brukar ju ge många inlägg på pf...=).. då tar jag det som att det bör läggas ner...

 

Det kan ju bero på att du startade tråden för att diskutera och berätta något om en turnering som går i septemper, det ska bli kanonkul och följa men den känns lite långt borta. Berätta lite om hur du tänker förbereda dig och om spelet på 30-60......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svalt intresse. En hel dag brukar ju ge många inlägg på pf...=).. då tar jag det som att det bör läggas ner...

 

Det kan ju bero på att du startade tråden för att diskutera och berätta något om en turnering som går i septemper, det ska bli kanonkul och följa men den känns lite långt borta. Berätta lite om hur du tänker förbereda dig och om spelet på 30-60......

 

Ja.. förbereda sig.. vet inte riktigt hur man ska förbereda sig.. de e bara o köra på i samma stil... vara lite mer uppmärksam på rullen eftersom det kan svänga mycket fortare där... men annars e det bara o gasa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joggy: Jag har aldrig bott på hotell när ja varit i Barcelona.. bodde på hostel.. men det gåt väll o kolla på det dära internet ganska lätt

 

 

"värmde upp" lite 50/100 på cosmopol igår.. seeeegt pass med många ups and downs.. många beats. och många rivrade stegar..=)

SLutade dock efter ett monsterpass (21-04) lite plus

 

Bordet var lättläst. Ett par som va stentighta.. tjejen spelade kasnke 15 händer på hela kvällen, vann max 3 st... och hennes kille spleade väll lite mer o vann lite mer händer.... två danskar som oxo bara spelae stål. Sen fanns de två cirkuskaraktärerna.. två äldre gentlemen över 60.. en satt till vänster om mig... han föröskte bluffa mig 3 händer irad med Q hög och liknande moves.. synade ner med 3e par i två händer..=).

Vid flera tillfällen synade han bets på alla gator för att stolt visa upp K hög på slutet o säga "jag hade kungen iaf".... och typ "AT är en MYVKET stark, du hade tur" när jag hade par i knektar...

 

Anant kul var jag fick ett fyrtal, inte så mycket betalt, men dock en full turist kom o viska i mitt öra efteråt att han ville bjude mig på en öl.. undrar va som menades med det? :shock:

Tighta killen och galen gubben 2 har en stor fight i en hand... brädan e parad och det finns 3 ruter på turn.. och dom raisar hej vilt.. till sist synar killen... river är en ruter till... killen bettar.. gubben raisar.. o killen synnar.. gubben visar upp sin kåk med J2 (sånna händer vann han med hela kvällen) och tighta killen visar upp en straight flush!.. alla frågar varför han syna??... han trodde bara han hade A hög färg och trodde han va slagen... jaja.. kul... han hade fått oändliga bets med gubben på sista gatan.. han hade aldrig lagt sig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska många fr sthlm ska dit iaf. De flesta kommer garanterad att spela 1k eventet. Många ska oxå lira .5k eventet och EPT. HU eventet ska troligen haften ställa upp på.

 

De flesta jag pratar med har inte bestämt sig när de ska åka ner eller var de ska bo, det e lite för tidig för det :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

internet lirat har gått sjuuukdåligt senaste 2 veckorna.. åkt på skit mycket däng.. så jag ville bryta tristessen med o dra till cosmopol för lite 50/100

Och som vanligt är det toklöst... men igår va fan nog rekord.. cap preflop med 6-8 spelare var mer regel än undantag... nån gång var tom 9 pers med o cappa. Jag vann bla en hand mot två andra vid showdown med Q3 där 3an träffat 5e paret.

Senare limpar ja med J9, det höjs o 3 bettar o cappas innan de kommer fram till mig.. syn. Flopp JJ8 första killen bettar, nästa raise.. ja 3 bet.. alla foldar utom raisaren som cappar, ja synar. turn J. Bet o raise, syn river X o han synar mig. naturligtvis har ja slagit AA..=)

Sen fick jag oxo en Q hög str8flush mot A flushen och fick bra betalt. SÅ ja tänkte det här blir fan min kväll, mn tur har vänt!

 

En ny kille kommer till bordet, och min granne säger att han lärde sig spela dagen innan (lärde sig knappt reglerna iaf). Han sa att dagen innan hade han gått från 6000 till 0 o sen upp till 10000.. träffat allt, o jag tyckte det var jättekul att han kom till vårt bord.... tills han börjar spela.. han vinner 6 av de 7 första händerna.. med triss i Q som sämsta vinnande hand... går från sina 1100 inköpta till 6500 på 30 min.. kul kille..sen att han fråga under spelets gång om en triss va bättre än färg, och hur mycket man får satsa VARJE gång det e hans tur hjälper inte.. behöver ju inte säga att det blev inte min kväll och jag bustade mitt inköp....

 

Nu till va dagboken egentligen ska handla om.. Barcelona... mina "roomies" finns redan på plats och lägenheten skall vara guld. Själv åker ja på onsdag och är skittaggad.. efter denna otroliga bad streak så måste det vända lagom till man kommer ner där (helst innan iofs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...