Gå till innehåll

Bokföringsfråga kring antal speltimmar?


Kissemisse

Recommended Posts

Jo, jag undrar hur ni bokför om ni spelar på två olika siter samtidigt, eller om ni spelar två olika limitar samtidigt.

 

Antag att jag spelar $5-$10 på PartyPoker i tre timmar och sedan $5-$10 på TruePoker i tre timmar. Jag spelar alltså totalt 6 timmar. Då skriver jag ju 3 timmar i PartyPokerbokföringen och 3 timmar i TruePokerbokföringen. Totalt 6 timmar. Inga konstigheter alltså.

 

Däremot om jag spelar på båda samtidigt, skall jag då bokföra likadant, dvs 3 timmar på varje site? Gör man det så blir ju totalen olika, i detta fall 3 timmar. Då blir det ju fel hourly rate om man lägger ihop de enskilda siterna, fast rätt hourly rate när jag räknar totalen.

 

Samma problem uppstår ju när man lirar två olika limitar samtidigt. Lirar man $3-$6 på ett bord och $5-$10 på ett annat, totalt 2 timmar, ska man bokföra att man spelat 2 timmar på varje bord? Räknar man ihop det sen kommer det ju att stå att man spelat 4 timmar, men det har man ju inte.

 

Den enda lösningen som jag kan komma på och som är någorlunda vettig är att man kan halvera tiden om man spelar på två siter samtidigt. T ex om man spelar på Party och True samtidigt i 2 timmar kan man skriva i Partybokföringen att man spelat 1 timme och i Truebokföringen att man spelat 1 timme.

 

Finns det någon bättre lösning?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem uppstår ju när man lirar två olika limitar samtidigt. Lirar man $3-$6 på ett bord och $5-$10 på ett annat, totalt 2 timmar, ska man bokföra att man spelat 2 timmar på varje bord? Räknar man ihop det sen kommer det ju att stå att man spelat 4 timmar, men det har man ju inte.

 

$3-$6 ----> 2h ----> 16.00-18.00 DDMMYY

$5-$10 ---> 2h ---> 16.00-18.00 DDMMYY

 

kanske? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem uppstår ju när man lirar två olika limitar samtidigt. Lirar man $3-$6 på ett bord och $5-$10 på ett annat, totalt 2 timmar, ska man bokföra att man spelat 2 timmar på varje bord? Räknar man ihop det sen kommer det ju att stå att man spelat 4 timmar, men det har man ju inte.

 

Den enda lösningen som jag kan komma på och som är någorlunda vettig är att man kan halvera tiden om man spelar på två siter samtidigt. T ex om man spelar på Party och True samtidigt i 2 timmar kan man skriva i Partybokföringen att man spelat 1 timme och i Truebokföringen att man spelat 1 timme.

 

Finns det någon bättre lösning?

 

Kan man inte bokföra både riktig tid och tid /bord för att sedan kunna räkna ut $win / hour och $win / table hour.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...