Gå till innehåll

Cessan bygger rulle!


cessan

Recommended Posts

Haha, henkhigh, jo det kan man väl få :) jag har varit lite lat och inte skrivit nu på senaste, men som sagt rullen har vuxit och jag har gått upp och spelat 0.25/0.50 och jag vet att det är lite för tidigt men jag känner mig "mogen" för det :P, ajja, hur går det själv henkhigh?

 

Tänkte på det, om 3 dagar kan vi se hur mycket rullen vuxit, satte ju in 26dollar den 9/8 så, 9/9 då jävlar :)

 

Rulle innan:$600.15

Rulle nu:$1220.15

 

Ha det bra / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jahapp, då var det dags att skriva lite idag, har inte så mycket att säga bara att det går bra uppe på 0.25/0.50 och att min BR växer.. Imorgon är det en månad sen jag satte in mina 25dollar så imorgon får vi se vad min "månadslön" blev ;) .... I alla fall nedan står dagens BR.

 

Rulle innan:$1220.15

Rulle nu:$1830.72

 

Tänkte trycka ut lite och bonushora, nån speciell sida som ger bra bonus?

 

det bra / C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraxthecrow: Jag har bara spelat disiplinerat och jävligt många timmar på senaste :D men men, jag spelar också 4-5 bord åt gången så ja på den vägen är det... har spelat lite 0.5/1 på senaste också vilket värkar gå bra men jag har ju egentligen inte rulle för det än..

 

Kinky: man tackar man tackar, jo jag hoppas också snart sitta på 100/200 med thesea o zweig snart ;)

 

 

Som sagt glömde nämna rullen, jag satte som sagt in 25dollar den 9/8 och den 9/9 hade jag gått 18000kr plus, så räkna själva.. på senaste har min rulle pendlat mellan $2000-2200 (eftersom jag tryckte ut 4000kr för jag tyckte jag var värd det) så vi får väl se när jag går upp till 0.5/1 på "heltid" :). ajja ha det gott allihopa / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ!!

 

Jag gjorde en idiot sak igår natt.. jag spelade 1/2, vilket jag inte får göra, ville bara testa för en skojj sak, satt mig ner och det var fiskigt värre, en kille var på full TILT och gav mig i stort sätt 300dollar, när jag var på väg att gå så kom denna handen:

 

Dewey [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- haile sitting in seat 1 with $259.00

- Mattydee sitting in seat 2 with $197.00 [Dealer]

- cessangessie sitting in seat 3 with $820.99

- babangida sitting in seat 4 with $424.65

- newmonkey sitting in seat 5 with $353.21

- Lucky_07 sitting in seat 6 with $59.00

 

cessangessie posted the small blind - $1.00

babangida posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to cessangessie: Ace of Hearts, Ace of Clubs

 

newmonkey folded

Lucky_07 folded

haile folded

Mattydee folded

cessangessie raised - $6.00

babangida called - $6.00

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 8 of Hearts, Ace of Diamonds

 

cessangessie checked

babangida bet - $12.00

cessangessie called - $12.00

 

** Dealing the turn: 5 of Hearts

 

cessangessie checked

babangida bet - $52.00

cessangessie raised - $104.00

babangida called - $104.00

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

 

cessangessie bet - $98.00

babangida raised - $196.00

cessangessie called - $196.00

 

babangida shows: 8 of Diamonds, 8 of Clubs

 

cessangessie wins $633.00 with Three of a kind Acesfrom the main pot

 

 

 

Jag vet att jag spela den handen som skit, jag checka floppen eftersom jag floppade mitt set i A, jag kom på på turn att jag spelade floppen som ett miffo och var tvungen att re-raisa här för att endast få call med en bra hand.. Babangida är proffs på Ladbrokes men tydligen så var det hans brorsa som spela ialla fall han satt o stekte länge tills han calla på turn, trodde nu att han var på ett flush draw och när rutret kom på river lacka jag lite men jag var tvungen att betta, hans re-raise gjorde att jag nästan bajsa på mig, så jag kunde bara calla ner den rivern... Efter handen skrev han i chatten att han ville ställa in på turn.. därför tänkte han väl så länge där.. ajja jag klagar ändå inte över den potten..

 

Gick o la mig några händer efter denna hade då ungefär 1130dollar vid bordet.. men men gick ner o spela 0.5/1 igen för där uppe ska jag inte vara o härja.. i alla fall rullen fick ju ett kraftig ryck där,

 

Rulle innan:$1830.72

Rulle nu:$3248.48

 

Hur lägger man upp bilder, tänkte lägga upp bild på monsterpotten och min bankrulle ifall någon misstror mig.. Ha det / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe du behöver inte lägga upp bilder vi tror dej ;)

Riktigt bra går de iaf, själv ska man snart börja om på 0.10/0.20 efter allt e uttaget å upphandlat! Ser att du lirar $1/2 på lad nu! Lirar oxå där! Ska gå in å säga hej nu!

mitt nick på lad, juve_aight!

 

Lycka till!

 

Hehe okej, ska känna lite på 1/2 bara, se skillnaden mellan 0.5/1 o 1/2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite HH bara, tyckte denna handen var rolig, fattar inte vad den killen göra på river, det är en gåta som ni får lösa till mig..

 

 

 

- smal sitting in seat 2 with $85.30

- Maili sitting in seat 3 with $97.50

- glostershire sitting in seat 4 with $89.43 [Dealer]

- Dave1982 sitting in seat 5 with $99.05

- cessangessie sitting in seat 6 with $220.81

 

 

Dave1982 posted the small blind - $0.50

cessangessie posted the big blind - $1.00

 

 

** Dealing card to cessangessie: King of Spades, Jack of Diamonds

 

smal folded

Maili folded

glostershire raised - $2.00

Dave1982 called - $2.00

cessangessie called - $2.00

 

 

** Dealing the flop: King of Clubs, 10 of Hearts, 5 of Hearts

 

 

Dave1982 checked

cessangessie bet - $3.00

glostershire called - $3.00

Dave1982 folded

 

 

** Dealing the turn: King of Hearts

 

cessangessie bet - $6.00

glostershire raised - $12.00

cessangessie called - $12.00

 

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

 

cessangessie bet - $14.00

glostershire raised - $56.00

cessangessie raised - $98.00

glostershire went all-in - $16.43

 

glostershire shows: Ace of Hearts, 6 of Hearts

 

cessangessie wins $178.86 from the main pot with a Full House

 

Vad gör denna killen på river? hjälp:)

 

Ha det bra / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StarletRox:

 

Jo men min raise efter hans re-raise på river borde det väl ha klickat, eller när jag bettar 14dollar på river borde han nog överväga att jag bara har A högt...

 

Jaroiten:

 

Jag spelade inte KJo hårt. calla bara 1dollar eftersom jag var bigblind. Flopp: kan ju inte bara checka där när det finns stegchans etc. måste betta bort pottoddsen inte sant?.. Turn: blev tveksam o gjorde ett info bet, fick en raise, satte honom på en möjlig raise och calla enbart för kåken, River: ja vad ska man göra..

 

Manny:

 

Mycket troligt men min 14dollars raise borde man bara syna ner på river tyckte jag eftersom det ligger KK1010 på bordet, och att han synar ytterligare en re-raise på hans raise är ofattbart..

 

Petla:

 

Okej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy bubblan, allt detta från 200kr? Du är min idol. Starkt jobbat... men glöm inte att plocka ut lite pengar då & då så du kan gotta dig lite också, och tiltar du blir jag ledsen i ögat!

 

Det lär du dock inte ha några problem med, du verkar ju vara born-to-play-poker.

 

Haha tackar tackar :D, men jag ska spela ihop så jag har 25.000kr i rullen nu så ska jag ta ut allt och börja bonushora och gå över till Parbet eftersom jag fixat rakeback där.. Då slutar man vara en lad :(.. ajja, ialla fall tack för komplimangerna. Ha det bra /Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Så då var det dags att slaska ner några rader, jag har inte skrivit på mycket mycket länge.. Jag var uppe o spelade 0.5/1 konstant som högst men efter att jag tog ut 15000kr för inte så länge sen fick jag gå ner till 0.25/0.50 igen, här går det bra och jag vinner bra..

 

Jag vet inte exakta bankrollen totalt men jag kan ju uppskatta till ungefär 5000dollar om man räknar med det jag har tagit ut också.. så från 25-5000dollar på 2månader idag.. inte illa

 

Jag hör av mig senare igen, ha det bra / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe tack Blixten & Jeppan, jo jag spelar på Ladbrokes, hänger till 99% vid 0.25/0.50 borden, ibland upp till 1/2-1.5/3 med minibuyin för att känna adrenalinet :) fast där spelar man bara några enstaka händer, sen ut igen hehe..

 

Vart spelar ni då?

 

Kom på en annan sak, har suttit o räknat, det är inte 5000dollar utan 4200ungefär den totala rullen ligger på, sorry my misstake..

 

Ha det bra / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför du lirar KJo så hårt, enda förklaringen som skulle finnas till det är att du har en read på Fi, men det verkar du ju inte ha med tanke på att du tycker han agerar konstigt... Vad trodde du han satt på då?

 

Ser inget särskilt fel i hans spel.

 

Han som han spelade mot raisade ju inte direkt mycket på turn så det var ju värt att dra till kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...