Gå till innehåll

Cessan bygger rulle!

cessan

Recommended Posts

Nu har jag endast lirat 1h och hamnade på två bord med ordentligt fiskande, jag plussade bra för att endast spelat 1h och rullen växer..

Det skulle vara lite kul med lite kommentarer eller svar på dom frågorna jag ställt innan, känns som jag sitter o skriver/pratar till en stor jävla vägg :)

Ha det! /Cessan

Rulle innan:$404.24

Rulle nu:$455.69

Ge oss HH.. Och din rulle växer ja.. Du blir nog miljonär .. Du tiltar ju aldrig heller.. Du måste vara pokerproffs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förresten, om man vill gå upp ett steg och spela, som nu från 0.10/0.20, till 0.15/0.30, hur stor ska min bankrulle vara för det?

Standardsvaret brukar vara att du bör ha 30 inköp för den nivå du vill spela, medan en del hävdar att på den låga nivån så behöver man inte 30 inköp.

Jag säger så här: Är du beredd att stoppa in mer pengar ifall du gular behöver du inte köra efter 30 inköpsmetoden. Är din BR det du ska spela för och om du gular så har du inte tänkt stoppa in mer, då bör du definitivt spela med 30 inköp.

Jag tycker att man ska låta sitt spel bestämma var man spelar. Kan man inte lyckas vinna så att man har BR för att spela på en högre nivå, ja då är man antagligen inte tillräckligt duktig och bör undvika att spela högre än vad man gör.

Länk till kommentar

MasterFlash: Vad är HH? och jag tror nog bara det är att man måste ha bra disiplin för att inte tilta, eller så kanske eftersom jag spelar så låga bord så blir ju inte det jag förlorar allt för mkt, visst säger man /&¤)#( när man förlorar en pott men det är ju bara att ta nya tag..

Nickefik: Så när min rulle är ungefär $900 så är det dags att gå upp en nivå till 0.15/0.30 då?

/Cessan

Länk till kommentar

MasterFlash: Vad är HH? och jag tror nog bara det är att man måste ha bra disiplin för att inte tilta, eller så kanske eftersom jag spelar så låga bord så blir ju inte det jag förlorar allt för mkt, visst säger man /&¤)#( när man förlorar en pott men det är ju bara att ta nya tag..

Nickefik: Så när min rulle är ungefär $900 så är det dags att gå upp en nivå till 0.15/0.30 då?

/Cessan

Verkar gå framåt för dig :)

HH= Hand History

Ungeför $900 stämmer bra för att gå upp, då har du 3000BB för den nivån vilket borde räcka för att inte gula.

Hur många timmar lirar du per dag på ett ungefär?

Länk till kommentar

/Cessan

Verkar gå framåt för dig :)

HH= Hand History

Ungeför $900 stämmer bra för att gå upp, då har du 3000BB för den nivån vilket borde räcka för att inte gula.

Hur många timmar lirar du per dag på ett ungefär?

På micro behövs det sällan mer än 15 inköp, variansen är mycket lägre här.

Jag höll på att göra en dum grej idag, satte in mina 400$ på bestpoker som har 0.25/0.50 som lägst. Sansade mig när en kompis skällde ut mig för det och tog ut allt genast.

Tur det, tilten skullle nog inte ha varit nådig

Länk till kommentar

Det var ett tag sen man skrev här men ni måste väl veta hur det har gått, efter intensivt spel nu några dagar så har jag plussat på bra, fast det har ju blivit några långa nätter.. Som sagt så är jag för trött för att skriva nån HH eller något sånt, saken är den att jag nu byggt upp min bankroll så det räcker, så jag ska ta en liten paus från poker (ungefär 1vecka) för det har blivit på tok för mycket spel på senast.. I alla fall vi hörs om en vecka.

Rulle innan:$455.69

Rulle nu:$600.15

Ha det bra och lycka till med ert spel / Cessan..

Länk till kommentar

Det var ett tag sen man skrev här men ni måste väl veta hur det har gått, efter intensivt spel nu några dagar så har jag plussat på bra, fast det har ju blivit några långa nätter.. Som sagt så är jag för trött för att skriva nån HH eller något sånt, saken är den att jag nu byggt upp min bankroll så det räcker, så jag ska ta en liten paus från poker (ungefär 1vecka) för det har blivit på tok för mycket spel på senast.. I alla fall vi hörs om en vecka.

Rulle innan:$455.69

Rulle nu:$600.15

Ha det bra och lycka till med ert spel / Cessan..

Länk till kommentar

Jobbar på ladbrokes med ;) dock har ja ett vanligt jobb med :P själv startade jag med en rulle på 45$ på 0.10 / 0.20 $ jobbade mig upp till 100 $ cashade ut mina 45$ och några procent av vinsten på en vecka.. nu ligger rullen på strax över hundra.. vad heter du på lad? och vad är ditt koncept för att plussa konstant runt 50$ varje dag..

har du tagit steget upp från 0.20? vad har du själv för mål med ditt spelande? lite nyfiken för att vi oftast säkert spelar på samma bord ;)

// Henke

Länk till kommentar

henkhigh.

jag bara spelar på och att jag plussat runt 50 varje dag är nog bara ett plus :), min rulle är runt 800 nu och jag tog steget upp till 0.15/0.30 med halva inköp när rullen var runt 600, nu kör jag hela inköp, har väl spelat 0.15/0.30 en vecka snart.. mitt mål med spelandet är väl bara att försöka tjäna lite pengar på det tills jag får ett fast jobb, dvs. jag är jobbsökande nu också..

mitt alias är : cessangessie, (jag är bra) ;)

vad är ditt?

Ha det bra / Cessan

Länk till kommentar

hej! cessan, mitt alias är "henkhigh"

okej ja de låter bra det! ska allt in och leta efter dig någon kväll!

själv blir ja kvar på 0.20 ett tag ;)

gjort, insättning 45$ 350kr

utag som gjorts runt 70 kr per dag i två veckor 840kr.. runt 100$

BR nu : 300$

efter två veckors spel..

hur som, åker allt ut runt den 14 september då ja ska ut och resa sex månader, min tanke var att samtidigt ja tar ut mycket pengar från rullen, spela för att det är kul, jobbar som inköpare på siemens, med så de är fullt upp..

men de ser ju ut att gå bra ut för dig! keep up the good work... shuffle and deal!

Länk till kommentar

MJ, haha nejdu, jag spelar 0.15/0.30, så satt min polare och spelade samtidigt på mitt account på 1/2 (han är ett mongo), jag spelar absolut INTE på 1/2, tiltar man där e man körd har jag hört, ajja kul att du tittar, säg gärna hej i chatten nästa gång :)..

Ha det / Cessan

Länk till kommentar

Mycket intresant läsning, har gjort ungefär samma resa men mycket mer utdragen.

Började spela med 150 kr och nu drygt ett år senare så är jag inte överdrivet långt ifrån $10 000

Men med din utveckling tror jag du kan nu det mycket snabbare, plus att du verkar ha en disciplin jag aldrig haft (det här med att spela på en nivå som passar rullen har jag aldrig förstått, dödar ju spänningen ;) )

Iaf, lycka till med pokern!

Länk till kommentar

Haha tack så mycket Krax, jadu jag ser fram emot dom 10.000 :), men som sagt det sägs att man ska vara på rätt nivå för att vinna pengar.. Ajja det kanske inte är så kul läsning när nån spelar på 0.10/0.20, 0.15/0.30, men men det tar sin lilla tid att komma upp i nivåer..

Tack för lyckönskningarna och lycka till med pokern själv.

/ Cessan

Länk till kommentar