Gå till innehåll

NLT - SnG, AK vs raise+re-raise


jb05

Recommended Posts

SnG 10+1, 10 spelare, blinds 10/15

 

SB $905

BB $800

UTG $790

UTG+1 $1095

UTG+2 $440

MP1 $775

MP2 $775

MP3 $1255

CO $345

Hero $820 [ Ad , Kh ]

 

PREFLOP

4 folds, MP2 raises to 85, 1 fold, CO raises to 345 (all-in), Hero ?

 

CO är aggressiv. Hur spelar du AKo här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigt i turren så du behöver iofs inte riskera allting på ett sånt här läge, men fi2 är samtidigt ruskigt short, och det är trots allt en SnG.

 

De flesta kommer nog säga all-in men jag är allt osäker :S

 

Så du föreslår fold då eller? Med AK mot en shortstack som kan ha allt möjligt (dom flesta spelar inte så disciplinerat när dom tappat marker).

 

Låter ruskigt tajt, och man missar en jättechans o vinna några hundra marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du föreslår fold då eller? Med AK mot en shortstack som kan ha allt möjligt (dom flesta spelar inte så disciplinerat när dom tappat marker).

 

Låter ruskigt tajt, och man missar en jättechans o vinna några hundra marker.

 

Det är inte shortstacken jag är orolig för, utan fi1, som höjde till 85 när bb = 15, mao 5,7bb utg.

Om han väl synar dig kan du som bäst hoppas på en split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle antagligen säga fold också. Om man nu trycker in är det möjligt att man får fi1 att lägga sig men det är mycket möjligt att CO har ett par, och då är det ju 50/50. Dumt att riskera det så här tidigt.

 

Jag skulle sätta han på en rätt så bred handdistribution, som man leder rätt bra över.

 

Tidigt eller sent, man måste ju ta sina chanser o samla på sig marker. Vad är det för situation man ska vänta på egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du föreslår fold då eller? Med AK mot en shortstack som kan ha allt möjligt (dom flesta spelar inte så disciplinerat när dom tappat marker).

 

Låter ruskigt tajt, och man missar en jättechans o vinna några hundra marker.

 

Det är inte shortstacken jag är orolig för, utan fi1, som höjde till 85 när bb = 15, mao 5,7bb utg.

Om han väl synar dig kan du som bäst hoppas på en split.

 

Hmm, fast oftast kommer han ju folda.

 

Fast just att han raisar rätt hårt, kan innebära problem, är ju bra om man har nån read på spelaren (huruvida han brukar öppna med så stora höjjningar osv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att du inte har någon read på dessa på grund av det tidiga skedet?

 

Om vi antar att dessa två spelare (MP2 och shortstacken) inte är tomtar så ser jag inte hur du kan vilja spela AKo i detta läge, eftersom det är så tidigt i turneringen och du har inte ens en skymt av behov att roffa åt dig marker just för tillfället.

 

MP2 raisar med nästan 6bb vilket generellt sett visar en stor styrka när han ändå har 5 framför sig att agera. Shortstacken ser det här men bestämmer sig ändå för att hans hand är bra, och stoppar in resterande av sina marker i mitten av bordet, TROTS att han inte är i närheten av den röda zonen ännu. Om inte MP2 raisen indikerade verklig styrka, så gör åtminstone det här det, eller ett jäkligt vågat steal attempt för att roffa åt sig några blinds han inte är i akut behov av.

 

Vilka händer tror du MP2 och CO sitter på? I bästa fall har någon AQ eller AJ och då ÄR de tomtar. Eller så får du en coinflip.

 

Jag tycker AK är en bra hand att spela väldigt aggressivt före floppen, men det är en hand jag är tveksam till att spela om det redan har varit mycket action innan mig, om det inte är i sent skede av turneringen.

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla som lirar på SNG borden är ju tomtar, så det får man ju utgå ifrån mikey. Snarare än motsatsen. Tills motsatsen är bevisad dårå.

 

Fan, jag såg nyss en kille syna en allin, första handen med 88.

 

Sen dubbla jag upp på en kille med AJ allin preflop och han hade A7... När jag tänkte stjäla potten preflop.

 

Anyway, den dagen jag foldar AK mot en shortstack... Den kommer nog inte. Inte innan jag hamnat på ett bord med bara tajta lirare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är möjligt rickie, men jag har en förmåga att alltid överskatta mina spelares förmågor vilket kanske inte är så kanon att göra alltid... Jag utgår aldrig från att någon är tome förrän motsatsen är bevisad :/

 

Man får nog hitta en balans, man behöver kanske inte totalt underskatta motståndet heller :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...