Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fortfarande på paus (blandar lite, men koncentrerar inte på enbart NL50 just nu), minns dock att jag utlovade en riktig tomte-hand som bevis för varför ALLA borde spela NL50 på party. Read this and weep:

** Dealing down cards **

Dealt to J_Government [ Qd Qc ]

J_Government raises [$2.50].

sommielee70 folds.

ChiTownKid14 calls [$2].

eduscho folds.

megadog folds.

BFIZZLEMYNIZ folds.

cafsuzgec calls [$2.50].

dannyaab4 calls [$2.50].

chenjie folds.

TheJackBoy folds.

** Dealing Flop ** [ Qh, 7c, 4s ]

J_Government checks.

ChiTownKid14 bets [$16].

cafsuzgec folds.

dannyaab4 folds.

J_Government raises [$40].

ChiTownKid14 is all-In [$28.05]

J_Government calls [$4.05].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 8d ]

J_Government shows [ Qd, Qc ] three of a kind, queens.

ChiTownKid14 doesn't show [ Jc, 5s ] high card queen.

J_Government wins $96.35 from the main pot with three of a kind, queens.

ChiTownKid14 has left the table.

Fundera på den ni....bb/100 tar ett mindre skutt för varje sådan hand.

Peace

Postad

Snyft!

Den här veckan är fan den värstta på mycket länge.

Antingen har jag glömt hur man spelar det här satans spelet,

eller så är det otursveckan från helvetet. -$360 eller nått.

Jag återkommer med HH när jag är mindre deprimerad :cry:

Postad

Nog gnällt!

Pokertrackern är online, BB/100 är 5.8, allt är helt ok.

Förra veckan inleddes med ett djupdyk $400 (mestadels 2/4 limit), och sedan gav jag mig dumt nog på NL100. Inte för att det gick så dåligt, slutade kanske -100 på det eller så, vilket ju bara är ett inköp och fullt förklarligt med statistiska fluktuationer, men jag har insett att min rulle och mitt sinne inte klarar pass där man går minus $200, så nu är det NL50 som gäller (min disciplin är det som förstör mest för mig, gillar att skotta på högre stakes). Nåväl, det var det experimentet, värt att notera inför nästa runda HH som kommer alldeles snart är att jag numera spelar shorthand (tror man får bättre edge där, eftersom folk tenderar att spela mer aggresivt där).

Så....tills det finns något att kommentera så kan ju alla mina extremt intresserade ( :D ) läsare hålla i hatten

Postad
Nog gnällt!

Så....tills det finns något att kommentera så kan ju alla mina extremt intresserade ( :D ) läsare hålla i hatten

kul dagbok, lirar själv NL25 på party, finns ett par riktigt kassa spelare.

håller i hatten! :D

Postad

Den här dagboken borde heta "Ooop skottar på NL100, missar drag, tiltar, missar fler drag, suckar och går tillbaka till NL50". Det är det jag gjort i drygt 1 och en halv vecka nu. Någon undrade förut varför det gick så bra för alla som skrev dagbok. Troligen för att ingen vill skriva om när det går dåligt. Enstaka bad beats går bra att gråta ut över, men när man konsekvent saknar en detalj (i mitt fall disciplin), så är det ingen som gärna erkänner.

Men så var det gjort. Bankrollen är $1230, inte ett uns mer än i början av månaden. Det börjar kännas lite bekant det här. Jag knäcker NL50 utan probs, på NL100 går det bra tills jag missar ett par tre stora drag. Sedan ger jag mig ut på en våghalsresa där jag spelar högt, och förr eller senare missar ett par drag till, och vips sitter jag i smeten igen.

Om jag vill skylla ifrån mig kan jag ju säga att jag förlorat inte mindre än 5 stycken nutflush-drag till sämre flushdraws (naturligtvis prickade dom in ett crappy middle pair : det gjorde inte jag), men det spelar egentligen ingen roll. Om sanningen ska fram så har jag inget på NL100 att göra än. För lite disciplin, för lite tålamod, för liten bankroll.

Så, naturligtvis kommer det göras fler försök. Byta party-skin, rycka en bonus, och inte spela NL100.

See you around...

ooop

Postad

Ibland är det bara att tacka för att folk påminner en om varför man spelar NL50...

Seat 1: iepnomis ( $90.42 )

Seat 3: MVROCK ( $59.20 )

Seat 5: Shmoody15 ( $106.85 )

Seat 6: El_Champ ( $25.30 )

Seat 4: J_Government ( $50.85 )

Shmoody15 posts small blind [$0.25].

El_Champ posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to J_Government [ Kc Qs ]

MVROCK calls [$0.50].

J_Government calls [$0.50].

Shmoody15 calls [$0.25].

El_Champ checks.

** Dealing Flop ** [ Qh, 7d, Jh ]

Shmoody15 checks.

El_Champ checks.

MVROCK bets [$0.50].

J_Government raises [$2].

Shmoody15 folds.

El_Champ folds.

MVROCK calls [$1.50].

** Dealing Turn ** [ Qd ]

MVROCK checks.

J_Government bets [$3].

MVROCK calls [$3].

** Dealing River ** [ Kd ]

MVROCK bets [$15].

J_Government is all-In [$45.35]

MVROCK calls [$30.35].

MVROCK shows [ 9d, Th ] a straight, nine to king.

J_Government shows [ Kc, Qs ] a full house, Queens full of kings.

J_Government wins $100.70 from the main pot with a full house, Queens full of kings.

Inte nog med att jag signalerat att jag har en dam, det ligger även möjlig flush på bordet. Hade tänkt nöja mig med att betta $7 eller nått om han checkade. Jawohl!!

Som sagt, trots att bankrollen inte rört sig mycket kan jag åtminstone glädja mig åt att resultaten på NL50 nästan har nått målet på 8-12 bb / 100

Postad

Svårt för han att sätta dig på runner runner flush iofs. Om han tror du trycker med any Q måste han ju syna. Brukar inte spelar på ditt nätverk överspela trissar?

Postad

Tänkte skriva ett lite filosofiskt inlägg.

Heh, eller inte :P.

Men jag satt och funderade för mig själv, efter att ha radikalt misslyckats med en riverbluff (hade second pair och openended, gick åt h-e när fjärde spadern landade. Nåväl, han hade sänkt tempot tillräckligt mkt på turn för att jag skulle ge mig på en schyst all-in. Han visar efter mkt tänkande upp J-high flush.

Nåväl, efter att ha funderat över varför jag lät handen kosta mig $39 istället för $15, kom jag fram till en enda sak. För att jag spelade åt h-e. Jag tror att jag har spelat runt 40-50k händer NL50 senaste tre månaderna, och om det är något jag lärt mig så är det SPELA ALDRIG FÖR AVANCERAT- Om någon bettar $1, du höjjer till $5 med ditt TPTK och han går all-in, visstfan har han set. Och anledningen till att han inte slowplayar är att han oftast får call i det läget. Har även sett folk som periodiskt går all-in på varenda AA de får (dock ganska ovanligt med sådana tomtar). Vad jag försöker säga med hela diskussionen är att det finns ingen anledning att krångla till det.

Spela enligt systemet. Folk är lätta att läsa, så om någon bettar som om de har given hand, må det vara TPTK, flushdraw, tvåpar eller set, så 9 ggr av 10 så har de det. Respektera folks bettande, och ta pengar från alla som inte respekterar ditt. Och framförallt : Varför bluffa runt bord där det finns så mkt callingstations som betalar av dig när du faktiskt träffar? Visst, det finns säkert en liten vinstmarginal med någon enstaka bluff runt dessa bord, men om jag ska vara ärlig så orkar jag inte riktigt anstränga mig.

Blev visst en lång utläggning =)

Tänkte posta en HH, men efter inrådan från folk som inte vill se fler tomtehänder utan intressanta frågeställningar så väntar jag tills en intressasnt sådan dyker upp.

Postad

NL50-maratonet tar aldrig slut (inte förrän jag når NL100).

Tänkte bara posta en monsterhand som jag hade turen att vara på rätt sida av. Finns det någon möjlighet att undvika det om man sitter i sitsen mina motståndare gör? (d.v.s. kan jag undvika att betala tillbaka när rollerna är omvända?)

Dealt to J_Government [ Jh 3s ]

TheFLOFLO calls [$0.50].

philchan calls [$0.50].

J_Government checks.

Itachi84 folds.

sery1 calls [$0.25].

AdvairDiskus checks.

** Dealing Flop ** [ Jc, Kh, Jd ]

sery1 checks.

AdvairDiskus checks.

TheFLOFLO checks.

philchan checks.

J_Government bets [$2].

sery1 calls [$2].

AdvairDiskus folds.

TheFLOFLO folds.

philchan calls [$2].

** Dealing Turn ** [ Js ]

sery1 checks.

philchan checks.

J_Government bets [$2].

sery1 raises [$8].

philchan calls [$8].

J_Government calls [$6].

** Dealing River ** [ 4d ]

sery1 is all-In [$25.65]

philchan calls [$25.65].

J_Government is all-In [$39.50]

philchan is all-In [$3.20]

sery1 shows [ Th, Kc ] a full house, Jacks full of kings.

philchan shows [ Ah, Ks ] a full house, Jacks full of kings.

J_Government shows [ Jh, 3s ] four of a kind, jacks.

J_Government wins $10.65 from side pot #2 with four of a kind, jacks.

J_Government wins $6.40 from side pot #1 with four of a kind, jacks.

J_Government wins $107.45 from the main pot with four of a kind, jacks.

Postad

Känns som att iaf jag skulle nog aldrig trycka in hela rullen på rivern när jag har 2 st bakom mig... Man måste kunna lägga en bra hand i poker oxå =)

Tycker du spelar ut handen helt perfekt...

Gillar den synen som du gör på turnen, Annars brukar de va svårt att kunna få ut någe av sina 4tal när det ligger set på bordet...

Tycker du ska va glad att du hade så pass aggro spelare mot dig

Ser fram emot att läsa mer i denna dagbok !

Lycka till ! :)

Postad

Det har varit en svajig dag, gott folk. Från -$100 till +$130 till -$45 till slutliga +$90. Nerverna av stål känns mer som nerver av gele just nu.

Dessvärre tappade jag bort hand historien jag skulle visa er, men den gick ungefär såhär:

Jag : 9:heart: J :heart:

Flop:7 :diamond: 8 :diamond: T :heart:

Jag blir här både glad och rädd, och bettar pott för $8, för efter en dag av utdrag vill jag INTE förlora mot en triss eller kommande färg i ruter utan att folk har betalat för det. Får en caller.

Turn:6 :heart:

Jag tänker att jag kan lika gärna fullfölja och trycker in pott för $25, fi som synat mig tidigare ställer in för ytterligare $20 och jag callar

River Q :heart:

Korten går upp, det visar sig att han har sucker-straight med ruter tio och något crap. Nu ska jag inte klaga : Jag vann ju trots allt. Men tror ni att man skulle slowplaya den lite mer i vanliga fall (när man inte är ett nervvrak som jag varit idag)? Nutstraight med backdoor flush är trots allt en GANSKA djädra bra flop. Eller är det så viktigt att låta folk med set, tvåpar och färgdrag få betala för fler kort?

Åsikter?

Postad

Beror ju på hur korten kommer, när dröm kortet :heart: 6 kommer på turn så ska du självklart trycka lite extra eftersom många gillar och dra till sucker straightar. Samtidigt försvar du dig mot massor med drag, finns ju många kort som är scarecards/dåliga kort till rivern.

EDIT: hade därimot 2 :spade: kommit på turnen så behöver du ju inte trycka på för kung och fosterland.

Postad

Nu e jag uppe och skottar på NL100 igen :D Ingen disciplin alls. Måste fråga vad folk tycker om sådana här situationer. Ska man vara rädd för högre set eller ska man bara brassa utav h-vete ?

***** Hand History for Game 2595650179 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, August 25, 14:42:44 EDT 2005

Table Table 36742 (6 max) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Ikong ( $120.05 )

Seat 3: allthebetter ( $91.75 )

Seat 4: vintagecrop ( $94 )

Seat 5: hommer500 ( $72.55 )

Seat 6: tate888 ( $95.58 )

Seat 1: Gargh ( $97 )

tate888 posts small blind [$0.50].

Gargh posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Gargh [ 3h 3s ]

Ikong calls [$1].

allthebetter calls [$1].

vintagecrop raises [$2].

hommer500 calls [$2].

tate888 calls [$1.50].

Gargh calls [$1].

Ikong calls [$1].

allthebetter calls [$1].

** Dealing Flop ** [ Js, Th, 3c ]

tate888 checks.

Gargh bets [$7].

Ikong folds.

allthebetter calls [$7].

vintagecrop raises [$22].

hommer500 folds.

tate888 folds.

Gargh calls [$15].

allthebetter folds.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Gargh checks.

vintagecrop bets [$20].

Gargh is all-In [$73]

vintagecrop is all-In [$50]

** Dealing River ** [ Kd ]

vintagecrop shows [ Qs, Qh ] a pair of queens.

Gargh shows [ 3h, 3s ] three of a kind, threes.

Gargh wins $3 from side pot #1 with three of a kind, threes.

Gargh wins $201 from the main pot with three of a kind, threes.

Postad

Yo, mannen...du sitter å gamblar NL, e det realistiskt att vinna 10BigBets / 100 händer i NL?

Själv har jag låga +2.06 Big Bets / 100 händer i FL då men iaf..vad är en bra siffra i FL?

(10K händer på 0,5/1)

Nu kliver jag upp till 1/2 för att hävda mig där och om jag även bara lirat 500 händer än så verkar det går bra just nu med ca +10bigbets / 100 händer, men jag kanske är på en roll ;)

Postad

Om jag drog 10BB/100 händer skulle jag sluta plugget och börja spela 8 timmar om dagen =)

Förutsatt att det höll i sig till högre nivåer :D

Postad

Dessvärre tänker jag avsluta denna dagbok för nu, NL50 experimentet har inte gått så bra p.g.a. av bristande disciplin (månaden slutar på ett fåtal hundra dollar plus) och jag är kungligt trött på NL.

Har lite andra projekt på g, och med lite tur kanske dom får en tråd med.

Tills vidare

Ciao

//ooop

• Skapa nytt...