Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Samma turnering som sista posten.

Blinds 500/1000. Min stack = 17 000. Fis (samma kille som sist!) har runt 50 000. Nu har jag en read på fi och han har varit mycket aggressiv, höjer hit och dit.

Foldas fram till fi som sitter på knappen. Han höjer till 5000. Jag tittar ner på 99. Funderar på att syna och gå all in om inget ess eller kung kommer, men tänker då att han varit så aggro och egentligen kan ha vilket skräp som helst. Jag trycker in allt, BB foldar och fi synar och har hittat QQ och floppar trissen. Slutar på en tråkig 17:e-plats.

Otur att han skulle ha en hand denna gång, men spelet känns ändå rätt med den read jag har på fi. Frågan är dock - då jag inte är särskilt desperat, har ju 17 BB i stacken, bör jag strunta i detta och vänta på bättre läge så jag slipper bråka med en storstack?

* RP - QoS *

Postad

Jag skulle gjort samma, tycker det är helt rätt spelat. 17 BB är inte mycket att spela med, och det finns bara 5 händer som är bättre än din vid en all-in, så det är bara att trycka och hoppas han synar med med två oparade överkort eller lägger sig. Otur att han plockade upp damer just här dock.