mbman Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Spelar en 10 $ NLT Freezeout. Har precis blivit flyttad till ett nytt bord och har ingen direkt koll på bordsstämning/spelare när detta händer. Blinds 50/100. Average stack är 3600. Jag har 3000. En spelare som sitter 2 positioner före cutoff höjer upp det till 500. Det jag vet om honom är att han re-raisade en kille all-in handen före och hade då 77. Den han reraisade var en samllstack med omkring 1000, fi har här 6700 i stacken. Jag hittar AQs....funderar lite. Att syna här finns inte tycker jag, det kostar 1/5 av min stack och jag har inte position. Så all-in eller fold är det som gäller. Tror inte han har QQ-AA då raisen är såpass stor (5x BB) och inte så många kvar att agera efter honom, så han borde inte ta i så mycket. AK inte uteslutet, då han kanske vill ha blindsen utan att behöva missa en flop. Lågt PP är också troligt. En reraise all-in kanske kan få honom att folda PP under 99 tror jag, AJ också. AK eller 99+ tror jag dock han synar med, då han fortfarande är kvar i gameat om han synar och förlorar. Jag fegar ur och tänker att jag inte behöver vara desperat och gambla i detta läge och foldar. Några tankar? * RP - QoS * Citera
MickeMaiden Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 En tight spelare skulle nog inte re-raisea någon all-in 10bb med 77, så där har du en liten hint om att det är en aggressiv, loose spelare du spelar mot. Det leder ju naturligtvis till större sannolikhet att han synar, än foldar när du går all-in. Har han bättre hand än dig då? Din read på honom är att han förmodligen inte sitter på QQ-AA. Jag råder dig härmed att gå all-in i det läget. Om han synar har du förmodligen bättre chans än honom att vinna potten, och om han foldar har du fått några värdefulla chips. (Detta är min åsikt, den är nödvändigtvis inte rätt...) /Micke Citera
Macallan Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Jag hade nog ställt in i det läget. Om du överlever så har du köpt dig ordentligt med tid (om han inte lägger sig mot din reraise förstås). Dessutom torde motståndarna vara mindre villiga att bråka med din BB i fortsättningen. Citera
Recommended Posts