Gå till innehåll

NLT - SH, spela drag mot tokaggro fi?


JNL

Recommended Posts

Sitter på ett NL100 6-mannabord på expekt. Har suttit vid bordet ett tag och vet att Challe50 är brutalt aggresiv. Han både höjer och reraisar ofta. Finns inte en chans att han har haft kort alla gånger han höjt eller rereaisat. Min erfarenhet från att ha spelat på NL100-bord ett tag är att man inte kan låta spelare av denna typ "hållas" allt för länge. Spelar man för tight blir man lättläst och/eller utköpt i allt för många potter.

 

Jag har en ganska bra bit över maxinköpet

Challe50 har en bit över två maxinköp

virust har 20

 

 

JAG posted big blind ($1)

virust posted to play ($1)

 

Game # 439,229,576 starting.

 

Dealing Hole Cards: A :heart: 7 :heart:

 

virust checked

Challe50 raised for $4

Fatty2532 folded

JAG called for $3 ------ Synar då han som höjer höjer med i princip vad som helst

virust called for $3

 

Dealing the Flop(4 :heart: 8 :heart: 2 :club: )

JAG bet for $5 ------ Väljer att betta mitt färgdrag, gör allt som oftast det

 

virust called for $5

Challe50 raised for $15

JAG called for $10 ------ Som jag nämnde tidigare har jag ingen anledning att ha respekt för Challe50s reraisar. Tänker att om jag får färgen kan jag ta honom på mycket, han kan också totalbluffa.

 

virust went all-in for $11

Challe50 raised for $30

JAG called for $30 ------ Synd att Challe får möjlighet att rearaisa igen. Här msstänker jag att han faktiskt han en bra hand men synar. Att virust går med gör bara mina dragodds bättre?

 

Dealing the turn(5 :diamond: )

 

JAG bet for $20 ----- Försöker få en billig river. Challe50 bör se mig som tight och kanske lugnar han sig.

 

Challe50 raised for $120

 

Nu har jag 70 dollar kvar och potten blir om jag synar 295

 

Ska jag syna?

 

Egentligen är det väl inte det sista beslutet jag är mest intresserad att höra kommentarer till, utan mitt spel under hela handen.

 

Anledningen till att jag postar handen är jag är tveksam till mitt spel här. Kan tillägga att jag troligen lagt mig tidigare om någon annan spelare än Challe 50 varit min huvudmotsåndare.

 

Detta är första gången jag postar så jag ber om ursäkt om jag gjort nåt omedvetet fel.

 

Tack!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag plockar upp ett starkt drag mot nån som tokbluffar hela tiden så brukar det sluta med att jag ställer in. Skulle nog checkraisa, och vara beredd o stoppa in degen. Eller ändå bättre, om jag vet att han reraisar, så bettar man ut och sen ställer in på hans reraise.

 

Du har nog rätt så nära en coinflip med virust.

 

Lite irriterande med shortstacks i såna här potter.

 

På turn så skulle jag nog hitta syn, dels är det möjligt att motståndaren spelar ett hjärter färgdrag (KQh) t.ex

 

Och dels så har du ju outs till esset oxå om motståndaren sitter på pocket par 10-K.

 

Och så vinner du ju med ess högt över en totalbluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Får väl berätta hur det gick även om intresset kanske inte är tokhögt.

 

jag räknade med jag hade 12 eller 15 outs efter turnen. 9 för färgen, 3 för stegen och ev. 3 för esset. 15 outs = 32,5% vinstchans och 12 = 26%. 70 / 295 = 0,237. jag synade..

 

challe visar QQ och rivern är en trea som ger mig stegen och 295 dollar.

 

visst var synen på turn matematiskt riktig (om än marginellt)? eller tänker jag fel?

 

mitt spel tidigare under handen var dock klart tveksamt och i vanliga fall hade jag nog lagt mig preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...