devalanteriel Postad 19 April , 2017 Rapport Postad 19 April , 2017 Som titeln säger. Mycket content från den senaste månaden kom magiskt inte med i uppdateringen till nya mjukvaran, och eftersom det låg blandat med sådant som migrerades korrekt märkte vi inte det förrän det var för sent att göra om. Därför gör vi ett försök i dag att migrera över dem med ett eget script. Detta görs klockan 14 svensk tid. Under tiden kan forumet komma att ligga nere temporärt, och poster inlagda mellan ca 1355 och 1410 kan om allt går snett eventuellt försvinna. Vi tar givetvis en backup först i fall något skulle strula. Wish us luck! Citera
devalanteriel Postad 19 April , 2017 Författare Rapport Postad 19 April , 2017 Migreringen är nu klar, sorry att det tog så mycket längre tid än planerat. Nu är i princip allt migrerat, det rör sig om väldigt enstaka poster som tyvärr inte gick att få över. Drygt tusen inlägg som saknades är nu på plats, däribland alla (?) dagboksinlägg samt rubbet i wells. Några saker som återstår: 1. Sökindex håller på att byggas om igen, tills det är klart kommer sökfunktioner, aktivitetstab osv vara lite knas i några timmar. 2. All BB-kod pajade, vilket innebär att länkar etc. i de migrerade posterna blir felaktiga. 3. Senaste post-funktionen i trådar är troligen paj, så även om dagboksinläggen är på plats dyker trådarna just nu inte upp på rätt plats i listan. Detta bör rättas till automatiskt med lite aktivitet. Vi (jag) beklagar verkligen att det här hände. Tyckte allt hade gått för enkelt med migrationen... Citera
hogge75 Postad 20 April , 2017 Rapport Postad 20 April , 2017 Inte för att det spelar någon roll, men min well är inte migrerad Citera
devalanteriel Postad 20 April , 2017 Författare Rapport Postad 20 April , 2017 Fan. Minns du namnet på den? Citera
hogge75 Postad 20 April , 2017 Rapport Postad 20 April , 2017 Men spelar som sagt ingen roll, mer att det kan vara bra för er att veta Citera
devalanteriel Postad 20 April , 2017 Författare Rapport Postad 20 April , 2017 Så den är migrerad ändå? Saknas det några inlägg i den eller? Ser att tre kommit över i extramigrationen. Citera
hogge75 Postad 20 April , 2017 Rapport Postad 20 April , 2017 Jag som var oklar, tråden är migrerad, men saknar ca 10 poster från i år Citera
devalanteriel Postad 21 April , 2017 Författare Rapport Postad 21 April , 2017 Jättetråkigt. Vi / jag beklagar verkligen. Har även fått rapport om några fler poster som inte tycks ha migrerats, men de är nog dessvärre för evigt förlorade. Citera
Markus800 Postad 22 April , 2017 Rapport Postad 22 April , 2017 Hej och bra jobbat med förändringarna! Blev helt klart en avsevärd förbättring. Funderar på en sak bara. När man skriver en text som tar längre tid och som därför resulterar i utloggning, då fick man förr upp frågan om att logga in igen direkt vid postning. Nu när jag skulle skriva så gick det bara inte att posta. Finns det någon lösning på det? 1 Citera
devalanteriel Postad 22 April , 2017 Författare Rapport Postad 22 April , 2017 Vet ej, men ska iaf notera och kolla på det. Citera
Recommended Posts