Gå till innehåll

Så här lirar du poker utan mus!


benemerson

Recommended Posts

http://www.autohotkey.com verkar lite labil, nu när jag testar kommer jag inte in längre... hoppas det är nåt tillfälligt, programmet funkar riktigt bra.

 

Vad är vinsten med att bara använda tangentbordet? Musen är ju mycket mindre och behändigare.

 

Håller med om att tangentbordet är lite för stort, men jag får ingen bekväm sittställning med musen på armstödet. Jag testade några veckor innan jag hittade denna tråden, men blev helt skev i ryggen, så jag la ner det. funderar lite på att köpa ett litet numpad-tangentbord... vet inte om det finns trådlöst, nån som vet?

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen jag som inte har koll, är empire inte party nätverket? men eftersom skriptet inte funkar för mig så är det antagligen prima nätverket eller?

 

skriptet gör massa konstiga saker, numpadup = leavetable

numpaddown flyttar musen till en viss punkt på bordet osv....

 

 

Har ngn ett skript som funkar på empire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 3 months later...
finns det något program som funkar till Svenska Spel?

 

Jag har funderat på samma sak. Borde väl gå att porta AHT om man har lite vilja?

 

Jag har inte det, har du? Eller nån annan?

 

Jag har skrivit ihop ett till Svenskaspel.

 

Det innehåller även några chattscript som ni får fram genom att skriva nh, så skriver den "Fin Hand" (alltså nh(kommatecken)).

 

Jag har även införskaffat en ren spelkontroll http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Tips&artnr=490463 som fungerar underbart att använda på upp till 5 bord, musen använder jag endast då jag vill höja mer än standard. Fördelen med spelkontrollen är att du kan programera knapparna att utföra en kombination av knapptryckningar tex. "ctrl"+"1" vilket motsvaras av ^1 i scriptet

 

Scrpitet klickar inte på knapparna utan ställer sig bara över, jag har programerat en egen knapp på spelkontrollen för detta ändamål då jag av misstag "callade" fel händer. Detta går att bygga in i scriptet om man vill. Läs vidare i dokumentationen på http://www.autohotkey.com eller använda vänster musknapp endast.

 

;

; AutoHotkey

; Author: Bluffstropp <i_own_a_fishtank@spray.se>

;

; Script Function: Svenska Spel

;

 

; Passa / Lägger Mig

^1::MouseMove, 553, 590

 

; Passa / Syna

^2::MouseMove, 553, 555

 

; Höj

^3::MouseMove, 700, 555

 

 

::lol::Det var kul

::vnh::Väldigt fin hand

::cbl::Can't beat luck

::nsb::Ni spelar bra

::Ty::Tack ska du ha

::nh::Fin hand

::wp::Bra spelat

::gl::Lycka till

::gg::Good Game

::not::INTE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...