Gå till innehåll

Emilio med varierande resultat


Emilio

Recommended Posts

Tänkte starta dagbok. Ett bra sätt att följa upp sitt spel och vara lite seriösare.

 

18 år, ska börja 3:e året på gymnasiet.

 

Jag startade med 10$ härifrån på everestpoker som jag spelade upp till 122$ på en månad om 0.01/0.02 NL.

 

Sedan satt jag in $250 på en primasajt, horade och fick in pengar på spelet. Bytte primasajt för att få mer bonus och så höll det på.

Spelat endast 0.05/0.1

Var upp i $1000, vilket blir $750 plus.

Sedan började det gå riktigt dåligt på prima och utdragningarna där jag var över 90% favorit all in hopade sig. Tror jag blev utdragen en 10-15 gånger på några dygn.. Känns helt sjukt osannolikt. Men sedan har jag hunnit få 2 stycken royal straight flush sedan jag började för 3 månader sedan så det mesta som har med mig att göra är väl ganska osannolikt.

Låg väl kanske $600 tack vare bonusarna då..

 

Började spela partypoker, gick bra där till en början och sedan började tomtarna syna ned mina pottbett på två lankor och får runner runner färg eller vad som helst. Otroligt nog gick jag bara två inköp back på NL25 och tack vare bonusen så kom jag ut på lite plus därifrån. Sedan tänkte jag köra samma på mulitpoker. Torskade $100, visst någon utdragning här och var men när jag tittar på spelet efteråt ser jag klart och tydligt att jag inte spelade bra där. Lite för aggressivt och lite för löst. Gick med på en aning för många kort innan floppen. Sket i den bonusen då jag bara såg rött..

 

Känns som att jag klarat mig bra ändå, torskat rikigt mycket men trots det ligger jag plus, enbart på grund av bonusarna tror jag. (inte 100 koll längre)

 

Sedan efter det har jag fortsatt på prima på en sajt där jag får $200 efter 2000 rakade händer. Tog ut allting utom $400 (känns som det är neråt nu, om det beror på dåligt spel vilket jag inte riktigt vet själv så vill jag vara säker på att inte förlora det jag satsade från början, så därför tog jag ut) och började hora på primasajten. Var uppe i $480 på lite flyt.. Fortsatte köra sen ner till kanske $320, extremt aggressivt spel. Sedan tänkte jag att jag skulle börja spela mer tight och inte beta så hårt när jag träffar, värdebeta istället helt enkelt. (tidigare kändes det som att man kunde beta hur hårt som helst, alla följde med ändå) Låg på $440 och kände att jag hittade tillbaka till mitt spel. Sen tiltade först min bror mig lite genom att knacka och plinga på alla dörrar i huset när jag var inne i ett par viktiga potter samtidigt. Torskade båda och hade jag varit fokuserad hade jag foldat men blev så stressad av omgivningen. Nu är jag nere på $340 igen efter 1000 rakade händer.. Trots tilten tidigare så har jag spelat extremt tight för att minska variansen och bara stoppa in pengar när jag allt som oftast leder stort. Men åkte på några fulingar så åkte ned till $340 ändå.

 

Mitt stora problem tror jag är mitt pokerpsyke. Jag påverkas av mycket utanför poker och det gör att ibland när jag sätter mig och spelar har jag inte den rätta sinnestämningen, den tålmodiga och lugna sinnestämningen, utan istället den trötte lite stressiga sinnesstämningen.

 

Med denna tråd var det tänkt att posta händer och skriva av sig lite för att kanske få tips och liknande av hur jag borde agerat och så vidare..

 

Spelar förresten 6bord, lite blandat mellan 0.05/0.1 NL och 0.1/0.2 NL beroende på vad jag känner för. Just nu när min bankrulle är nästan nere på fjuttiga $300 så är det inte tal om att gå upp i nivå. 0.05/0.1 känns lagom och 0.1/0.2 NL lite högt men går bra om jag är i rätt stämning. Ni får gärna lägga kritik på mitt spel och ge tips, ja ni får påpeka allting förutom vilka nivåer jag spelar på då det påverkar mig ganska mycket. Om jag nu spelar upp till $1000 och spelar på 0.1/0.2 så vill jag alltså helst inte höra att jag borde gå upp i nivå. Min väg funkar alltid bäst för mig och det bästa är inte att göra det tekniskt bästa utan att göra det som känns bäst.

 

Nåja, börjar med att posta en hand här under nu. Senare kommer jag posta så som dom gjort i andra dagböcker, det vill säga om jag spelat en session så skriver jag hur länge, hur mycket jag hade innan och vad jag hade efter samt posta några viktiga händer.

 

Spelar 4 bord samtidiigt.. Kanske är det för många på shorthanded? Tror nästan det.. Ska prova 2 styycken nästa gång.

 

Får hoppas jag får in lite frisk luft i mitt pokertänkande på detta vis. Känns som jag behöver det.

 

Edit: Mina uträkningar angående resultatet bankrullemässigt mellan hoppen mellan sajterna går inte riktigt ihop så bli inte helt snurriga av det, det är ungefär som jag skriver men men inte 100% ser jag. (har inte skrivit upp tyvärr)

 

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela en session med tanken att hellre folda än chansa för att få upp en stabilitet i spelet igen.

 

En hand som jag spelar mycket klent till en början och det straffar sig väldigt mycket, allt jag ville var att få betalt eller bluffomslag på floppen så jag kunde raisa och han troligen lägga sig.

 

Det blev såhär :

 

** Game ID ******* starting - 2005-07-27 21:56:32

** Belmont [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- JAG sitting in seat 1 with $12.09 [Dealer]

- The_Queen sitting in seat 2 with $0.72

- RRufi sitting in seat 3 with $13.40

- Andrey005 sitting in seat 4 with $3.90

- 187298 sitting in seat 6 with $2.60

 

The_Queen posted the small blind - $0.05

RRufi posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: Queen of Hearts, Queen of Clubs

Andrey005 called - $0.10

187298 folded

JAG raised - $0.50 <-- 5bb.. 95/100 så följer dom inte med på prima på högre, sjukt tighta ibland.

The_Queen folded

RRufi called - $0.50

Andrey005 folded

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 7 of Clubs, 3 of Clubs

RRufi checked

JAG bet - $0.30 <--- gör ibland så för att på denna nivån tror dom oftast att dom kan ta hem potten om dom raisar en sådan här liten osäker bet.

RRufi called - $0.30 <-- den tråkiga fan

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

RRufi checked

JAG bet - $0.90 <-- äckligt kort, luktar skit om det men här kan jag knappast ge upp potten utan jag måste ta den.

RRufi called - $0.90 <-- troligen inte flushen men säkert på ett flushdrag

 

** Dealing the river: 8 of Spades

RRufi bet - $3.10 <--- här är jag slagen av det mesta, finns 789 ute, färgchans. Han kan också ha set.. Faktum är att det räcker med tvåpar. Varför skulle han bluffa när jag ändå lade en relativt hög bet på kortet innan. Troligen har han nog färgen här men en hög sådan och hoppades på att jag också satt på den, troligen det enda jag skulle kunnat synat med, en färg.

JAG folded <--- solklar fold i efterhand .. Höll nästan på att syna där

JAG folded

RRufi mucks:

RRufi wins $6.45 from the main pot

 

Kanske gör det mer avancerat än vad det är på den här nivån, är det där min svaghet ligger i? Går bara så dåligt på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela en session med tanken att hellre folda än chansa för att få upp en stabilitet i spelet igen.

HELT FEL! Du kan inte gå in med inställningen att "jag ska folda för att inte förlora stora potter", det kommer bara leda till att du inte spelar ditt A-game och ger bort potter. Du ska ha inställningen "Jag ska spela skiten ur dem och ta deras pengar!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare har jag spelat väldigt aggressivt men som ni vet kanske är att när man blir utdragen 10-15 gånger som favorit allin under några dagar fast att man spelar enormt aggressivt och således förlorar mycket stora potter så börjar det kännas jobbigt och man vill tighta till spelet. Men det är friska vindar och jag ska ta åt mig av det ni säger, ni har nog rätt. Måste spela lite mer fullifan alltså.

 

Nyss kommit hem från jobbet.. ska ta och duscha och äta något och sen blir det nog lite lir senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 437421897 starting - 2005-07-28 16:08:03

** Damgood Orange [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- kepis sitting in seat 1 with $7.60

- Diktatorn sitting in seat 3 with $3.35

- JAG sitting in seat 4 with $23.70

- linkoln sitting in seat 5 with $18.92

- peglau sitting in seat 6 with $13.65 [Dealer]

 

kepis posted the small blind - $0.10

Diktatorn posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to JAG: 10 of Hearts, Jack of Diamonds

JAG raised - $1.20 <-- jezuz vilken slask agressive höjning. tänkte köra på det aggressiva "överkörar"-stilen.

linkoln folded

peglau called - $1.20

kepis folded

Diktatorn folded

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, King of Hearts, 5 of Clubs

JAG bet - $2.00

peglau called - $2.00

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs

JAG checked

peglau checked

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

JAG checked

peglau bet - $2.20 <---svaghet,

JAG raised - $8.80 <--- vinna potten utan showdown

peglau went all-in - $8.25 <-- han inte bara synar utan raisar

JAG folded

peglau mucks:

peglau wins $25.65 from the main pot

 

 

Många potter som blir lika misslyckade. Känns helt enkelt inte som det lönar sig att vara aggressiv på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i 40 minuter.. Försökte tänkte på vad ni sa om vekheten. Blev lite bluffande i överkant. -40$.. Ligger nu på $290 av mina startande $400.. Jag läcker som ett såll.. Räcker med att jag spelar 10 minuter sen får jag tiltkänningar av någon elak hand..

 

Saken är den att som jag spelade i början och gick massivt plus var extremt tajt och när jag träffade så spelade jag lite tomtigt tamt och passivt, betade nästan aldrig hel pott, nu mera betar jag pott mest hela tiden. Nu spelar jag fler händer (35% på 6 bord shorthanded) och spelar topp par stenhårt.. Känns som att jag överskattar mina egna händer och underskattar de andras för jag

sett så mycket sjuka jävla händer som dom följt med på.

Ett stort problem är att när jag ska spela måste jag vara avkopplad och det blir man inte om det springar folk ut och in.

Är så trött och tiltad.. har sovit typ 3-4 timmar varje natt nu sen i söndags. har börjat jobbat och har problem med sömnen...

 

Spelat 1100 rakade händer och när jag spelat 2000 får jag 200$ i bonus.. Kommer vara glad om jag fan går break even..

mår piss ... jag vet att jag kan spela men jag spelar så jävla dåligt ändå.. psyket får ju sig en törn när man blir fetutdragen och när man lägger sig på topparet så visar fi upp största bluffen någonsin och när fi synar ner ens bet sitter han på bättre hand. Börjar tvivla på om jag överhuvudtaget har någon talang om detta överhuvudtaget..

 

 

edit: vill bara understryka att det inte är så att jag har särskilt otur med korten just nu. jag spelar bara väldigt väldigt dåligt. Måste få bort känslann av att känna sig efter, det är nästan så att jag känner att jag vill vinna tillbaka pengar jag förlorat.. Hur ska man tänka för att man inte ska känna sig stressad för att vinna? Det kan ju bara gå nedåt om man försöker stressa sig till resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID ****** starting - 2005-07-30 10:14:15

** Bubblegum Daze [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- corzion sitting in seat 1 with $3.90

- miksu17 sitting in seat 2 with $7.95 [Dealer]

- Mark4 sitting in seat 3 with $5.70

- noa1 sitting in seat 4 with $9.90

- Shefar sitting in seat 5 with $18.10

- JAG sitting in seat 6 with $17.52

 

Mark4 posted the small blind - $0.05

noa1 posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: 9 of Hearts, 10 of Clubs

Shefar raised - $0.20

JAG called - $0.20

corzion folded

miksu17 folded

Mark4 called - $0.20

noa1 called - $0.20

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, King of Clubs, 9 of Clubs

Mark4 checked

noa1 checked

Shefar bet - $0.10

JAG raised - $0.80

Mark4 folded

noa1 called - $0.80

Shefar raised - $1.50

JAG went all-in - $16.52 <-- skit dålig all in, jag vet, någon kan mycket väl ha haft KT eller kanske triss i något. Borde kanske ha höjt upp till $5 men jag gör en dum chansning och sätter dom på topparet och färgdraget, då leder jag mycket.

noa1 went all-in - $9.00

Shefar called - $17.32

noa1 shows: 4 of Clubs, 8 of Clubs <-- 'lättnad, vilken tomte.

Shefar shows: Jack of Clubs, 2 of Clubs <--- lättnad, vilken tomte

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs <-- då var det över då om jag inte får kåk, men det får jag troligen inte

 

** Dealing the river: Ace of Diamonds

 

Shefar wins $29.90 from the main pot

Shefar wins $44.94 from side pot 1

 

Var väl ingen hemsk utdragning direkt i och med att jag hade låga tvåparet och spelade lite som en fisk själv, (men var ju trots allt ^75% favorit) den här gången hade jag tur men fick sedan lite otur. Men fråga är om hur jag skulle spelat på floppen? All-in är nog inte riktigt ett alternativ såhär i efterhand. Ville bara sätta enormt press på deras skitkort som jag förväntade dom att dom hade, hade varit nöjd om dom lagt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID **'** starting - 2005-07-30 10:10:56

** Blackheath [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- JAG sitting in seat 1 with $8.70

- Chrillol sitting in seat 2 with $3.35 [Dealer]

- juveinter sitting in seat 4 with $14.78

- micjan sitting in seat 5 with $15.25

- Altamira96 sitting in seat 6 with $8.55

 

juveinter posted the small blind - $0.05

micjan posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: King of Diamonds, Ace of Spades

Altamira96 folded

JAG raised - $0.60

Chrillol called - $0.60

juveinter folded

micjan folded

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, King of Spades, 7 of Hearts

JAG bet - $0.30

Chrillol folded

JAG mucks: King of Diamonds, Ace of Spades

JAG wins $1.55 from the main pot

 

En ganska vanlig och obetydlig hand och spel, men hur ska man göra vid dessa tillfällen? Man kan väl knappast ge ett gratiskort? Min bet är ju så låg att den bjuder med det mesta och det är dessutom stor chans att många försöker sig på en bluff när man betar sådär klent. Och man leder ju oftast så det är bara att trycka...

Hur ska man spela i en sådan här tråkig och oviktig pott för att i längden få mest betalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID ******* starting - 2005-07-30 10:07:16

** Bubblegum Daze [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- corzion sitting in seat 1 with $5.00 [sitting out]

- miksu17 sitting in seat 2 with $8.75

- Mark4 sitting in seat 3 with $4.80

- noa1 sitting in seat 4 with $11.35

- Shefar sitting in seat 5 with $9.65

- JAG sitting in seat 6 with $14.67 [Dealer]

 

miksu17 posted the small blind - $0.05

Mark4 posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: 8 of Spades, 8 of Clubs

noa1 called - $0.10

Shefar called - $0.10

JAG raised - $0.60 <--- aggressive loose as usual

miksu17 called - $0.60

Mark4 folded

noa1 called - $0.60

Shefar called - $0.60

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 2 of Hearts, 4 of Hearts

miksu17 checked

noa1 checked

Shefar bet - $0.10

JAG raised - $1.60 <--- 0.1 bet betyder inget, jag är stark

miksu17 folded

noa1 called - $1.60 <--- färgdraget ..

Shefar called - $1.60 <--- färgdraget... Kanske att någon av dom har ett pocket pair, och då med största sannolikhet bättre än mig.

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts <-- kunde det komma ett sämre kort? Hjärter och om dom var på färgdraget sätter dom färgen och dessutom stor chans att någon av dom har damen.

noa1 checked

Shefar checked

JAG checked

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

noa1 checked

Shefar checked

JAG checked

noa1 mucks:

Shefar mucks:

JAG wins $7.00 from the main pot <--- vad har dom för kort egentligen?? Man tackar och tar emot.. Möjligtvis att någon har typ AK och en annnan typ ett lågt pocketpair... Kanske att någon satt på det låga stegdraget (ytterst osannolikt med raisen innan floppen, trots att det är microlimit så är det inte många som följer med på 6bb raise med 45 offsuit tror jag.)..

 

Denna var den enda "stora" potten jag vann på morgonen.. Dom andra där jag var favoriter så fortsätter jag att förlora som jag gjort nu ett tag. Men måste nog vända snart. Börjar lära mig att ta utdragningar.. Det är inte så att man vill gråta när ens 90% inte håller ett par gånger i rad.. Men det känns tungt i och med att den lilla rullen minskar drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID *****’* starting - 2005-07-30 17:37:17

** Lonely Sky [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- jaaka sitting in seat 1 with $7.25

- 666FRAZZX sitting in seat 2 with $10.35

- Hardsom sitting in seat 3 with $5.65

- chancetona sitting in seat 4 with $8.30

- JAG sitting in seat 5 with $9.95

- Totzzo sitting in seat 6 with $10.10 [Dealer]

 

jaaka posted the small blind - $0.05

666FRAZZX posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: Queen of Diamonds, Ace of Spades

Hardsom raised - $0.20

chancetona called - $0.20

JAG raised - $0.90

Totzzo folded

jaaka called - $0.90

666FRAZZX folded

Hardsom went all-in - $5.45

chancetona folded

JAG called - $5.65 <-- fisksyn. men det är troligen EV+ på microlimit, dom går all in på KQ , otur så har dom AA,KK,AK,QQ men det tillhör fan undantagen.

jaaka called - $5.65

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, Jack of Spades, 4 of Diamonds

jaaka checked

JAG went all-in - $4.30 <-- jag vill isolera mig med Hadsom som gick all in och troligen har inte Jaaka träffat, nu har han så lite kvar att han trioligen har odds att syna men har han skitkort som kung högt så är det ju inget snack om att han ändå ska lägga sig.

jaaka went all-in - $1.65 <-- synar

jaaka shows: 9 of Clubs, King of Hearts <-- mm tack för den jaaka nu kanske jag äntligen vinner något idag trots att jag spelade denna pott fiskigt.

Hardsom shows: 10 of Diamonds, Ace of Diamonds

 

** Dealing the turn: King of Clubs <-- just ja, det är klart, jag ska ju inte slippa undan oturens inhumana grepp..

 

** Dealing the river: 3 of Hearts

jaaka wins $16.95 from the main pot

jaaka wins $20.25 from side pot 1

 

End of game ******

 

 

 

Gått ganska bra idag emellanåt, åtminstone till en början, händer där jag haft lite tur och fått in färgen har jag betat stenhårt. 2 all-in med färgen men fi har fått kåken först på river och sista gången redan på turn när jag floppade färgen. Sedan har jag fått tvåpar 3 gånger, stod en gång när jag körde all in men 2 gånger fick fi färg. Inget ovanligt, bara lite tråkigt. Men jag kämpar på. Har suttit och tittat igenom mina händer och jag tror inte jag kan se något felspelat. har fått in pengarna som favorit 9 fall av 10 så jag måste vara nöjd. Tråkigt att det inte räcker kortsiktigt när man fortsätter bli utdragen. Nu är jag nere på $250.. 1200 rakade händer. 800 kvar sen får jag $200 bonusen.. Om det fortsätter såhär så ska jag ju ha gulat innan naturligtvis men jag försöker tänka positivt och försöka att så gott det går inte bli allt för påverkad av fru fortuna.. Jag har gått back i snitt 1,7 inköp sedan 4 veckor tillbaka om dagen. =) Vägrar att tro att det enbart är otur, jag måste ha läckor som hjälpt till. men jag kan inte hitta dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 437421897 starting - 2005-07-28 16:08:03

** Damgood Orange [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- kepis sitting in seat 1 with $7.60

- Diktatorn sitting in seat 3 with $3.35

- JAG sitting in seat 4 with $23.70

- linkoln sitting in seat 5 with $18.92

- peglau sitting in seat 6 with $13.65 [Dealer]

 

kepis posted the small blind - $0.10

Diktatorn posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to JAG: 10 of Hearts, Jack of Diamonds

JAG raised - $1.20 <-- jezuz vilken slask agressive höjning. tänkte köra på det aggressiva "överkörar"-stilen.

linkoln folded

peglau called - $1.20

kepis folded

Diktatorn folded

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, King of Hearts, 5 of Clubs

JAG bet - $2.00

peglau called - $2.00

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs

JAG checked

peglau checked

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

JAG checked

peglau bet - $2.20 <---svaghet,

JAG raised - $8.80 <--- vinna potten utan showdown

peglau went all-in - $8.25 <-- han inte bara synar utan raisar

JAG folded

peglau mucks:

peglau wins $25.65 from the main pot

 

 

Många potter som blir lika misslyckade. Känns helt enkelt inte som det lönar sig att vara aggressiv på den här nivån.

 

Får jag fråga varför du raisar 6xBB med J10s? Det lönar sig klart att vara tight aggressiv på de nivår du spelar men det gäller att spela rätt. Sluta bluffa, det lönar sig inte i längden på den nivån. Spela starkt och ställ in när du sitter på nöten.

 

Tittade lite på flera av dina händer längre ner. Allin med 2par på mot 2 spelare som visar styrka och på en sån farlig bräda är fel.

 

Bara ta sig i kragen och skräpa sig! Lycka till. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 437421897 starting - 2005-07-28 16:08:03

** Damgood Orange [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- kepis sitting in seat 1 with $7.60

- Diktatorn sitting in seat 3 with $3.35

- JAG sitting in seat 4 with $23.70

- linkoln sitting in seat 5 with $18.92

- peglau sitting in seat 6 with $13.65 [Dealer]

 

kepis posted the small blind - $0.10

Diktatorn posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to JAG: 10 of Hearts, Jack of Diamonds

JAG raised - $1.20 <-- jezuz vilken slask agressive höjning. tänkte köra på det aggressiva "överkörar"-stilen.

linkoln folded

peglau called - $1.20

kepis folded

Diktatorn folded

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, King of Hearts, 5 of Clubs

JAG bet - $2.00

peglau called - $2.00

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs

JAG checked

peglau checked

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

JAG checked

peglau bet - $2.20 <---svaghet,

JAG raised - $8.80 <--- vinna potten utan showdown

peglau went all-in - $8.25 <-- han inte bara synar utan raisar

JAG folded

peglau mucks:

peglau wins $25.65 from the main pot

 

 

Många potter som blir lika misslyckade. Känns helt enkelt inte som det lönar sig att vara aggressiv på den här nivån.

 

Får jag fråga varför du raisar 6xBB med J10s? Det lönar sig klart att vara tight aggressiv på de nivår du spelar men det gäller att spela rätt. Sluta bluffa, det lönar sig inte i längden på den nivån. Spela starkt och ställ in när du sitter på nöten.

 

Tittade lite på flera av dina händer längre ner. Allin med 2par på mot 2 spelare som visar styrka och på en sån farlig bräda är fel.

 

Bara ta sig i kragen och skräpa sig! Lycka till. 8-)

 

Okej. Jag tar absolut till mig av det du säger. Och det är ju riktigt det du säger, men jag får en känsla av att dom inte sitter på något eller ett drag eller liknanade och om jag "Vet" att jag har bästa handen hatar jag att ge gratiskort utan kör på hård. Det är sällan det visar sig att jag har fel om jag till exempel ställer in med tvåpar, 95% av alla synar med toppparet och hyffsad kicker, det är så det är. JTS var extrem jag vet, var nog lite tiltad. Extremt dåligt spel är det och det var därför jag skrev till den så jag får höra att det verkligen är dåligt och inte bara tänker att "eh det var nog inte så farligt". Vill rannsakas.

 

Ska absolut försöka förbättra mitt spel och tighta till en del. Visst har jag förlorat de flesta potterna som favorit men det betyder ju inte att jag måste spela dåligt och förlora några procent mer på rent dåligt EV- spel.

 

Fortsätt att posta. Det är bra för att få insikt om hur man spelar. Ibland blir man blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat tighta till mig något enormt. Lite fegt spel, det funkar för tillfället men generellt sätt så kanske jag spelar lite passivt i vissa gånger.

Börjar vända sakta sakta men säkert nu tror jag.

 

** Game ID ****** starting - 2005-07-31 12:46:32

** Trainspotting [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Tecmo sitting in seat 1 with $24.52 [Dealer]

- -Salazar- sitting in seat 3 with $10.20

- richard66333 sitting in seat 4 with $10.50

- boldrus76 sitting in seat 5 with $11.80

- JAG sitting in seat 6 with $10.55

- AJZ sitting in seat 7 with $8.60

- McNilsson sitting in seat 8 with $6.74

- yukljumZ sitting in seat 9 with $9.85

- Winston_smit sitting in seat 10 with $14.80

 

-Salazar- posted the small blind - $0.05

richard66333 posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: Ace of Spades, Queen of Spades

boldrus76 raised - $0.80

JAG called - $0.80 <-- redig raise innan, funderade här på om jag skulle höja eller bara syna, med min för närvarande lite veka och tighta stil så synar jag bara här, ändå en rejäl bet och min hand är knappast oslagbar.

AJZ folded

McNilsson folded

yukljumZ raised - $5.00 <--- AA?

Winston_smit folded

Tecmo called - $5.00 <--- AA/KK han med?

-Salazar- folded

richard66333 folded

boldrus76 folded

JAG folded <-- för en vecka sen hade jag fan synat här.. loose..

 

** Dealing the flop: 6 of Clubs, Queen of Clubs, 7 of Spades <-- jag hade träffat, men troligen sitte rju någon av dom på AA/KK, men jag hade ÄNDÅ inte lagt min hand här i och med att jag hade synat halva stacken innan floppen. En självklar fold för vissa men jag som är loose ibland som satan så var det inte det.

yukljumZ went all-in - $4.85

Tecmo called - $4.85

Tecmo shows: 6 of Diamonds, 6 of Hearts <--- fisk som hade enormt tur

yukljumZ shows: Ace of Clubs, Ace of Hearts <-- som jag trodde

** Dealing the turn: 4 of Clubs

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

Tecmo wins $21.15 from the main pot

 

End of game *******

 

Skön fold. Nöjd över mitt spel. Börjar lägga lite marginella händer och inte beta supersnabbt och hårt på premiumhänder. Om jag får ett par synare betar jag hårdare på nästa för att veta var jag står och de lägger sig oftast.

 

 

-----------------------------------------------------------------

 

En till där jag spelar för vekt och dåligt

 

 

** Game ID *********** starting - 2005-07-31 12:50:39

** Trainspotting [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Tecmo sitting in seat 1 with $35.42

- nachoboys sitting in seat 2 with $4.90

- -Salazar- sitting in seat 3 with $9.50

- richard66333 sitting in seat 4 with $10.40

- boldrus76 sitting in seat 5 with $12.35 [Dealer]

- JAG sitting in seat 6 with $9.60

- AJZ sitting in seat 7 with $8.50

- McNilsson sitting in seat 8 with $6.74

- percy79 sitting in seat 9 with $9.90

- Winston_smit sitting in seat 10 with $14.80

 

JAG posted the small blind - $0.05

AJZ posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: Jack of Diamonds, Ace of Clubs

McNilsson folded

percy79 folded

Winston_smit folded

Tecmo raised - $0.20

nachoboys folded

-Salazar- folded

richard66333 called - $0.20

boldrus76 folded

JAG called - $0.20 <-- dålig position och en inte allt för stark hand på 10 gubbar men det finns chans att jag har bäst och borde trots alla faktorer som förminskar handen ha höjt här tycker jag i efterhand.

AJZ folded

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 8 of Clubs, 2 of Hearts

JAG checked

Tecmo checked

richard66333 checked

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

JAG bet - $0.20 <-- minibet, kanske skulle slaskat på lite mer.

Tecmo raised - $0.40 <--- miniraise, kanske en tomte som tror att jag är tom och vill ta potten, lite för klen raise dock isåfall

richard66333 folded

JAG raised - $0.60 <--- tomteraise från mig.. fan vad dåligt

Tecmo raised - $0.80

JAG called - $0.80 <--- mm syn

 

** Dealing the river: 8 of Diamonds

JAG checked

Tecmo bet - $3.50 <-- en 8 till, mitt A har ingen bra kicker.... jag lägger mig

JAG folded

Tecmo mucks:

Tecmo wins $5.65 from the main pot

 

End of game **********

 

 

Tittat över mina händer och jag är ganska nöjd över alla, men denna handen känns helt enkelt bara katastrofal, det är liksom varken eller.. Antingen fold innan floppen eller höja upp den till 5 bb eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompis!

 

Du inbillar dig att du förlorar för att du blir utdragen och har ständig otur. Alla som spelar poker blir utdragna, väldigt ofta dessutom.

 

Det är en del av charmen med poker :) . Även fast vi alla hatar det!

 

Men när jag tittar igenom dina händer lite snabbt så ser jag att dina läckor ligger i pre-flop spelet.

 

Du inser ju själv att höjning med JTo var vansinne. Men så ser jag att du synar i med T9o! Varför?? Det är en kass hand spela den aldrig oavsett position.

 

Nej du måste tighta till dig ordentligt. Kika på lite starthandstabeller eller något.

 

Lycka till med spelandet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pappabjorn. Sant. Det är nog där problemet ligger, första tiden var jag en rädd liten mus som enbart spelade starka premium händer, nu ibillar jag mig att jag kan spela lite sämre skit men ändå vara EV+.. Jag har blivit blind och sakta men säkert spelat mer och mer skit. Ska börja spela tight igen. Starthandskrav har jag rätt bra koll på beroende på position men jag följer dom inte längre.

 

Har börjat tightat till mig och det går sakta uppåt igen känns det som. (Okej nu råkade jag åka på ett par bad beats så det drog ju iväg en del vinst som jag fick genom att tighta till men nu har jag spelet under större kontroll tycker jag.)

 

I keep going.. Jobbar hela veckan så troligen kommer jag inte ägna så mycket tid här.. Det är jävligt mycket EV- att spela trött efter jobbet märkte jag förra veckan. över 100$ back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID ******** starting - 2005-07-31 18:49:47

** Bliksem Bende [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Cantona_888 sitting in seat 1 with $0.90

- eatmycrabs sitting in seat 2 with $6.00

- Stigge70 sitting in seat 3 with $9.90

- QKA23 sitting in seat 4 with $8.10 [Dealer]

- Nico75 sitting in seat 5 with $8.15

- fiddski sitting in seat 6 with $1.15

- Anetteman sitting in seat 7 with $4.80

- Woz_Stoke sitting in seat 8 with $13.66

- JAG sitting in seat 9 with $13.21

- Hawkaw sitting in seat 10 with $10.75

 

Nico75 posted the small blind - $0.05

fiddski posted the big blind - $0.10

Cantona_888 posted to play - $0.10

Stigge70 posted to play - $0.10

 

** Dealing card to JAG: Ace of Hearts, King of Diamonds

Anetteman folded

Woz_Stoke called - $0.10

JAG raised - $0.60 <-- dålig position men en bra hand.

Hawkaw folded

Cantona_888 folded

eatmycrabs folded

Stigge70 folded

QKA23 folded

Nico75 folded

fiddski folded

Woz_Stoke raised - $1.10

JAG raised - $2.60 <--- ville testa honom, känns ju direkt som AA/KK men man vet ju inte.

Woz_Stoke raised - $4.10 <--- hmm

JAG called - $4.10 <--- tar en syn, på den här nivån kan många spela TT/JJ/QQ så här med.

 

** Dealing the flop: Ace of Clubs, 8 of Hearts, 5 of Spades

Woz_Stoke checked

JAG bet - $6.00 <--

Woz_Stoke went all-in - $9.56 <-- 70% att han har AA; eller kanske tomtigt spelad KK då.

JAG went all-in - $3.11 <--- får ta det att han har AA, har redan så mycket i potten.

Woz_Stoke shows: Ace of Diamonds, 8 of Clubs <-- fiskfan.. nu kostade han mig ett inköp.. Tycks omöjligt att inte bli utdragen av dessa maniacs..

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

Woz_Stoke wins $26.47 from the main pot

 

End of game ********'*

 

Visst spelade jag lite konstigt innan floppen, jag skulle först och främst höjt hans raise innan floppen mer ordentligt, inte bara dubblat. Jag tycker nog att det var okej när jag synade hans kraftiga reraise, det är definitivt EV+ på den här nivån, möjligen EV- på nivåer med duktiga spelare.

På floppen finns det ju inget annat alternativ än att trycka in det sista. Den här gången (hänt lite för många gånger nu på det sista) hade han mig slagen.

 

Nåja. Jag har inte backat många dollar idag, haft lite halvt flyt, spelat rusktigt tight (AA/KK/AK is the shit, några syner i mitten med AJ o.s.v. på 10bord, 6bord är det ju raise)

 

Mitt spel är tight och det känns bra. Nu kan jag nog inte göra så mycket annat än att lita på att man inte blir lika utdragen i längden, utan att det så småningom blir som vanligt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID ********* starting - 2005-08-02 16:10:41

** Remind Me [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- fiskarn2 sitting in seat 2 with $9.30

- schpoke sitting in seat 4 with $2.64 [Dealer]

- JAG sitting in seat 5 with $12.70

- ilotas sitting in seat 6 with $14.35

 

JAG posted the small blind - $0.05

ilotas posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: Jack of Clubs, Jack of Spades

fiskarn2 folded

schpoke folded

JAG raised - $0.50 <-- 5bb raise... vad mer att säga

ilotas called - $0.50

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 9 of Spades, 4 of Clubs

JAG checked

ilotas bet - $0.70

JAG raised - $2.10 <-- totalt skitflop som troligen inte förbättrat fi, här vill jag känna på honom

ilotas called - $2.10 <-- 99? AA? KK?

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

JAG bet - $2.00 <-- gör en klen bet (inte klen i andras ögon, dom sätter inte beten relativt till pottstorleken på den här nivån) för att han inte ska lägga en rejäl bet och jag kan bara inte syna då.

ilotas called - $2.00 <-- hmm

 

** Dealing the river: 3 of Clubs

JAG checked

 

ilotas went all-in - $9.85 <-- okej jag är slagen.. Hade han 99 borde han väl höjt på turn? Eller vänta nu, det ligger hålstege ute, skulle han verkligen syna min raise med en 5:a och kanske en 6:a och har nu stegen? Låter inte troligt preflop men efter floppen kan han faktist ha sattit på en liknande hand... Men varför all-in för? Tror han att jag synar med annat än stegen? Han är ju från sverige så helt dum i huvudet kan hann inte vara. Överpar kan han bara inte spelar sådär.

 

JAG went all-in - $8.15 <-- mycket osäker på min syn här, känns som ganska EV-, men han spelade mycket lustigt..

 

ilotas shows: Jack of Diamonds, 10 of Clubs <-- jag tror jag hade tur den här gången och mötte en sjuk fisk, eller så var han rejält duktig och kände min tveksamhet.

JAG wins $25.20 from the main pot

 

End of game *********

 

Hade jag bara tur? Tilläggas bör att jag i en tidigare hand haft QQ och lagt mig på rivern för ett rejält bet med bara underkort. Han visar sina JJ... Har som sagt börjat spelat väldigt lättfoldat, här skulle jag lätt synat vanligtvis.

Var nog en dålig syn här trots allt. Han spelar ännu sämre dock. Han vet ju att han kan bara inte vinna med den där handen, ända chansen är att bluffa, och det REJÄLT, hade jag haft större stack oah han med så hade jag inte synat här, då hade oddsen varit sämre. Hade inte read på honom som bluffgubbe än heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woz_Stoke raised - $1.10

JAG raised - $2.60 <--- ville testa honom, känns ju direkt som AA/KK men man vet ju inte.

Woz_Stoke raised - $4.10 <--- hmm

JAG called - $4.10 <--- tar en syn, på den här nivån kan många spela TT/JJ/QQ så här med.

 

all-in eller fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID ****** starting

** Fat Cat [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- lolipops5050 sitting in seat 1 with $3.05 [Dealer]

- Tarisa420 sitting in seat 3 with $5.17

- JAG sitting in seat 4 with $12.35

- mizzel sitting in seat 5 with $11.57

 

Tarisa420 posted the small blind - $0.05

JAG posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: 9 of Spades, Ace of Clubs

mizzel called - $0.10

lolipops5050 called - $0.10

Tarisa420 called - $0.10

JAG bet - $0.40

mizzel called - $0.40

lolipops5050 called - $0.40

Tarisa420 folded

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 2 of Spades, 5 of Clubs

JAG checked

mizzel checked

lolipops5050 checked

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

JAG checked

mizzel checked

lolipops5050 checked

 

** Dealing the river: Ace of Hearts

JAG checked

mizzel checked

lolipops5050 bet - $0.50

JAG raised - $1.50 <-- alltså det här krävdes mot för mig att göra, jag har inget bra Ess och han synar nog bara med tvåpar/triss och om han har Ess så är det hyffsat troligt att han har ett bättre.. Blivit rädd på senaste tiden men försöker ändå trycka på vid vissa tillfällen.

mizzel folded

lolipops5050 called - $1.50

lolipops5050 mucks:

JAG wins $4.05 from the main pot

 

End of game ******

 

 

Nästa hand:

 

** Game ID ******* starting - 2005-08-03 17:39:56

** Fat Cat [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Khaan sitting in seat 2 with $11.85 [Dealer]

- lolohea sitting in seat 3 with $3.10

- JAG sitting in seat 4 with $14.50

- mizzel sitting in seat 5 with $11.12

- glevve sitting in seat 6 with $2.90

 

lolohea posted the small blind - $0.05

JAG posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: King of Hearts, 9 of Hearts

mizzel called - $0.10

glevve folded

Khaan folded

lolohea raised - $0.20

JAG raised - $0.60 <-- dom andra foldat, har position på lolohea, vill verka starkare än jag är, och hans miniraise är jobbig.

mizzel folded

lolohea called - $0.60

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, Queen of Spades, 8 of Clubs

lolohea checked

JAG checked <-- På prima så lönar det sig inte att bluffa som vi alla vet. det är helt enkelt EV- att beta här känns det som.

 

** Dealing the turn: King of Spades

lolohea bet - $0.40

JAG called - $0.40 <-- Är det klent? Hade han haft damen hade nog betat innan, har han fått in kungen nu borde han ha en bättre än mig. Nu i efterhand så skulle jag ha höjt här! Hans bet var ju inget stark relativt till potten. Vad tycker ni?

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

lolohea bet - $0.60

JAG called - $0.60<-- synar bara ner här, här finns det ingen anledning att värdebeta tror jag, han synar bara med kungen skulle jag tro och stor risk att den är bättre.

lolohea shows: Jack of Spades, Ace of Clubs

JAG wins $3.10 from the main pot

 

End of game ******

 

 

Nästa hand:

 

 

 

** Game ID ******* starting - 2005-08-03 17:47:14

** Peanut Butter [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- mazuk sitting in seat 1 with $10.85

- mishyb123 sitting in seat 2 with $6.13 [Dealer]

- westlake sitting in seat 3 with $4.25

- JAG sitting in seat 6 with $8.55

 

westlake posted the small blind - $0.05

JAG posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: 4 of Spades, 3 of Diamonds

mazuk called - $0.10

mishyb123 called - $0.10

westlake called - $0.10

JAG checked <- gratis flopp med den där skiten

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 4 of Hearts, 7 of Diamonds

westlake checked

JAG checked

mazuk checked

mishyb123 bet - $0.30

westlake folded

JAG called - $0.30 <--- tänker ett tag, funderar på att höja här för det är ju två ruter ute. Men med tanke på att dom är överaggressiva bluffmaniacs väljer jag att bara syna här och ta smällen om det kommer tre färg på bordet, kanske betar han slött med färgen. Potten är helt enkelt så liten så här vill jag bara inte ta den utan hoppas på lite tur och får bästa handen i slutet och en större pott.

mazuk folded

 

** Dealing the turn: 6 of Diamonds

JAG checked

mishyb123 checked

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

JAG checked

mishyb123 bet - $0.60 <-- han har troligen kåken med 7an och han tror han har bästa handen.

JAG raised - $2.00 <--. Frågan är om jag inte kunde ha betat ännu mer? Trots att det är en gigantsik raise och han borde blir rädd kanske han skulle synat ännu längre med sin kåk med 7:or? (som jag tror han har) Men ändå en ganska skön värdebet. Han hade kanske blivit rädd för KK/AA om jag betat mer.. Skulle vara jättedåligt spelat från mig om jag hade det dock,.

mishyb123 called - $2.00

mishyb123 mucks:

JAG wins $4.70 from the main pot

 

End of game *******

 

 

Nästa hand:

 

 

** Game ID ****** starting - 2005-08-03 17:45:10

** Fat Cat [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- tbjn sitting in seat 1 with $9.50

- Khaan sitting in seat 2 with $14.70

- lolohea sitting in seat 3 with $1.65

- JAG sitting in seat 4 with $15.90 [Dealer]

- mizzel sitting in seat 5 with $11.02

 

mizzel posted the small blind - $0.05

tbjn posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to JAG: 9 of Spades, 9 of Hearts

Khaan called - $0.10

lolohea called - $0.10

JAG raised - $0.40

mizzel folded

tbjn called - $0.40

Khaan called - $0.40

lolohea folded

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 4 of Hearts, 5 of Spades

tbjn checked

Khaan checked

JAG checked <--- toppsettet, nästintill helt ofarlig bräda, bara att checka och hoppas på lite Kungar och Ess o.s.v. så de får in något.

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

tbjn checked

Khaan checked

JAG checked

 

** Dealing the river: 4 of Spades

tbjn bet - $0.10

Khaan called - $0.10

JAG raised - $0.80 <-- raisar bara sådär, vill inte skrämma bort. Känns återigen som en skön värdebet. Dom är så veka på prima så dom foldar om man betar för hårt. (Om dom inte har något, den där beten synar dom med all rätt det högsta paret)

tbjn called - $0.80

Khaan folded

tbjn mucks:

JAG wins $2.85 from the main pot

 

End of game ********

 

 

Vad tycker ni? jag tyckte jag spelade okej och med bra värdebetar. Mjölkade ganska okej. Dock tycker jag att jag borde ha småbetat på sista handen genom hela för att få en pott för att kunna trycka på mer på sista och han hade haft bra odds att syna en större bet. Lite vekt spelat kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...