Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hej! Jag förlorar mkt pengar på A-A och K-K jag. Spelade nyss denna hand på 0,10-0,20. Jag har två svarta äss. Min stack: 20 dolars, han har ca. 50 och jag utgår från att han inte är någon tomte utan hyffsat solid.

3 limpers, jag sitter på A-A, slår 6ggr BB, dels för att trycka ur dåliga händer dels för att det ska se ut som en steal så jag ska få lite action. Haha kom i skrivande stund på hur motsägelsefull den taktiken var! Iaf callar en kille ur pos. Pot: $3.

Floppen kommer js-7s-9s och jag bettar pott i tanken att jag kan sitta bäst och att en till spader ger mig nötflushen, han callar. Pot:$9

turn: rag, jag bettar halva potten, dvs. 5$, han callar. Pot:$19

river: rag, jag har inte mkt pengar kvar så jag skickar in allt i mitten, förstår dock att jag förmodligen är slagen men klarar inte mentalt att folda. Han visar upp ks-6s för flushen.

Felaktigt spelat monster igen?

Postad

Lugna ner dig lite på turn tror jag.

Ganska stor sannolikhet att han har en färdig flush eftersom du sitter med As och man jagar inte en icke-nöt flush om det måste ligga 4 i färgen på brädan. Att han sen ska sitta på K6s kan ingen föreställa sig. Mer troligt är väl QJs eller JTs