Gå till innehåll

Cold Streak


Tiltliv

Recommended Posts

Sysslar inte med poker men med sportsbetting. Har lite frågor om hur ni ser på tunga perioder där precis allting går emot.

 

Hållit på med sportsbetting i flera år där jag spelar för stora summor. Senaste åren har jag kombinerat spelet med jobb men tjänat mer på spel. Allt har hela tiden bara flytit på, inte haft en minusmånad utan stadigt grindande...

 

Sen i somras hände det något. Första minusmånaden kom och sen kom andra. Får kämpa för varje spel, ingenting kommer gratis. Har rätt stor volym då det är så jag spelar men åker på otroliga fittningar, hela tiden. Går inte en dag senaste månaderna med helt otroliga resultat. Missade straffar, helsjuka chokes, röda kort osv osv.

 

Går tillbaka och försöker analysera mitt spelande och bara gnugga, försöka spela bra spel (som ni spelar bra händer). Men det släpper inte.

 

Med detta kommer såklart en sjuk noja för att man förlorat all sin edge, och att min tid i denna bransch är förbi, trots att jag genom att gå tillbaka och se över hur spelen har förlorats tycker mig se en sjuk motrigg senaste tiden.

 

Hur tänker ni i längre kalla perioder, hur gör ni för att det ej ska gå ut över ert vanliga liv. Har ni några tips osv? Ni pokerlirare är vana med varians och swings men detta är inte så mkt som det snackas om inom bettingvärlden.

 

Börjar bli orolig och har en gnagande jävligt oklar känsla i kroppen.

 

Rullen står sig fortsatt stark, ca 26-27% ner från peak. Men läckan bör stoppas rejält nu...

 

Vill mest ha råd om det psykiska, släng ut er era tankar som pokerspelare så vore det guld. Förlåt om jag lägger tråden i fel ämne osv, kan inte detta forum.

 

/tiltliv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får låtsas vara glad, till slut vet man inget annat så det är som att man är glad. Alltså man tappar en del av sig själv.

 

Haha, även om jag anar tilten och en överdriven negativ syn på allt så har du nog en poäng.

 

Hur upplever ni i dåliga perioder inom pokern: spelar ni omedvetet fegt eller för aggressivt. Jag känner själv att jag börjar bli feg, och det får inte hända. Drar mig för att ta de tuffa skotten fast jag vet de är bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, även om jag anar tilten och en överdriven negativ syn på allt så har du nog en poäng.

 

Hur upplever ni i dåliga perioder inom pokern: spelar ni omedvetet fegt eller för aggressivt. Jag känner själv att jag börjar bli feg, och det får inte hända. Drar mig för att ta de tuffa skotten fast jag vet de är bra...

 

Överaggro, pressa® fram resultat. Som inte kommer. En negativ spiral där endast en ren och skär klonk kan vända alltihop på en femöring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bio. Inte ens ironisk.

 

Tack Hoppas, vem avgör?

 

Kan vara bra att faktiskt komma ut och göra någonting annat än att spela hela tiden. Var faktiskt på bio igår och såg Southpaw, sjukt bra jävla rulle, rekommenderar alla att se den. Så känslomässigt laddad vilket fick igång känsloregistret på en igen som man tryckt ner i hålfoten alldeles för länge nu.

Så TS ut och se en film eller gör något annat kul som lägger dina tankar på annat än spel ett tag.

Tar för övrigt gärna ett par biobiljetter så jag och tjejen kan se någon annan bra film framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Hoppas, vem avgör?

 

Kan vara bra att faktiskt komma ut och göra någonting annat än att spela hela tiden. Var faktiskt på bio igår och såg Southpaw, sjukt bra jävla rulle, rekommenderar alla att se den. Så känslomässigt laddad vilket fick igång känsloregistret på en igen som man tryckt ner i hålfoten alldeles för länge nu.

Så TS ut och se en film eller gör något annat kul som lägger dina tankar på annat än spel ett tag.

Tar för övrigt gärna ett par biobiljetter så jag och tjejen kan se någon annan bra film framöver.

 

Har andra intressen och jobb så känner att jag får tid för annat. Men är ofta uppkopplad då det inom betting blir så att man får tajta samarbeten med andra i mindre grupper där man delar spel till varandra. Så någon vila går inte, orkar inte riskera att någon av gubbarna får en hotstreak man ej är med på, mest tiltande som finns. Missade spel är inte mest tiltande, mest tiltande är spel som sitter som man ej hann rygga...

 

Blir lite kräftskiva nästa helg med folk som inte fattar något av betting och investeringar vilket kan vara skönt. Men de brukar fram mot småtimmarna mer än gärna vara frågvisa och undra hur det går med resultat blabla.

 

Fått inrådan att försöka tajta mitt spel men att spela tajt är inget jag normalt gör, allt har börjat fuckats i huvudet. Känner mig som en skrynklig tshirt direkt från tvätten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har andra intressen och jobb så känner att jag får tid för annat. Men är ofta uppkopplad då det inom betting blir så att man får tajta samarbeten med andra i mindre grupper där man delar spel till varandra. Så någon vila går inte, orkar inte riskera att någon av gubbarna får en hotstreak man ej är med på, mest tiltande som finns. Missade spel är inte mest tiltande, mest tiltande är spel som sitter som man ej hann rygga...

 

Blir lite kräftskiva nästa helg med folk som inte fattar något av betting och investeringar vilket kan vara skönt. Men de brukar fram mot småtimmarna mer än gärna vara frågvisa och undra hur det går med resultat blabla.

 

Fått inrådan att försöka tajta mitt spel men att spela tajt är inget jag normalt gör, allt har börjat fuckats i huvudet. Känner mig som en skrynklig tshirt direkt från tvätten..

 

Det första jag sa i den här tråden är nog det du får förhålla dig till isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att gå hos en psykolog som kan trolla med en än mer. Men då kommer de tro att man har spelproblem och sen börjar helvetet. Fittig bransch att vara i. Alla gamblers är egocentriska svin, alla vill utnyttja varandra. Bolagen är horor som gör allt för att stänga av vinnande spelare och voida vinnande spel. Omgivningen tror alltid man är torsk. Skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att gå hos en psykolog som kan trolla med en än mer. Men då kommer de tro att man har spelproblem och sen börjar helvetet. Fittig bransch att vara i. Alla gamblers är egocentriska svin, alla vill utnyttja varandra. Bolagen är horor som gör allt för att stänga av vinnande spelare och voida vinnande spel. Omgivningen tror alltid man är torsk. Skönt.

 

See u got it. Keep it up! Nu återstår bara: Spela glad och glöm inte happyfacet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jason Somerville säger det hela tiden på sin stream på twitch: "All you can do is try to approach the situations as logically as possible", vet du att du gör ett bet som enligt din bedömning är t.ex 70% att gå in så kommer de i det långa loppet vinna 70% av gångerna. Inte mer och inte mindre. Om de vet det så vet du även att 30% av gångerna kommer du inte vinna, det suger men så är det. Eftersom denna slumpfaktor finns med så kommer grafen över dina vinster gå i vågor hur bra du än spelar, men bara du fortsätter leverera situationer med positivt expected value så kommer du vinna i längden. Se det som att du tjänar teoretiska pengar och skit i de (faktiska) pengamässiga resultaten. Jag antar att det är lättare i poker där man t.ex om man får in allt med AA mot KK och torskar så vet man att man kommer förlora där 18% av gångerna men att man inte gjorde ett endaste litet fel i den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...